بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [تیر ۱۴۰۳]

دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
مطالعه 5 دقیقه
بهترین گوشی های هوشمند 2023
در مقاله‌ی پیش‌ رو با در نظر گرفتن پارامترهای تأثیرگذار بر تجربه‌ی کاربر، بهترین گوشی‌های بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

با‌‌ توجه‌‌‌‌ به افزایش بی‌سابقه و افسارگسیخته‌ی قیمت گوشی‌ در چند سال گذشته در بازار ایران، این دستگاه مهم که بخش بزرگی از زندگی ما محسوب می‌شود، به کالایی لوکس تبدیل شده است؛ پس هنگام خرید گوشی جدید، باید بیش از گذشته وسواس به‌ خرج بدهیم و مدلی را انتخاب کنیم که بیشترین امکانات و بهترین تجربه را با قیمت مدنظر ارائه می‌دهد.

به‌طور کلی برای خرید گوشی هوشمند، گذشته‌ از کیفیت ساخت و طراحی ظاهری که در حس و تجربه‌ی استفاده از گوشی و مقاومت آن در برابر ضربات و فشار نقش مهمی دارد، باید به موارد زیر توجه داشت:

  • ابعاد و وزن: اندازه‌ی یک گوشی نقش مهمی در راحتی شما در استفاده از آن دارد. معمولاً خوش‌دست‌ترین گوشی‌ها قطر نمایشگر بین ۶٫۲ تا ۶٫۵ اینچ دارند، اما با توجه‌ به اینکه استقبال بیشتری از گوشی‌های با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر می‌شود، بازار در اختیار مدل‌های غول‌پیکر قرار دارد. وزن یک گوشی نیز به اندازه آن، جنس بدنه و توزیع جرم بستگی دارد ولی به‌طور کلی گوشی‌های با وزن بین ۱۴۰ تا ۱۸۰ گرم برای افرادی ایدئال خواهد بود که به‌دنبال گزینه‌های سبک هستد.
  • صفحه‌نمایش: صفحه‌نمایش مهم‌ترین بخشی است که مستقیماً با تجربه‌ی استفاده از گوشی و تعامل بصری کاربر ارتباط دارد و باید به‌گونه‌ای باشد که در استفاده‌های طولانی مدت باعث خستگی چشم نشود. گوشی‌های با پنل IPS و وضوح Full-HD مناسب هستند اما دستگاه‌هایی با پنل OLED و نرخ نوسازی ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز با استانداردهای HDR10 و Dolby Vision بهترین تجربه بصری را رقم می‌زنند.
  • پردازنده: با آنکه تعداد بی‌شماری از پردازنده‌های مختلف در گوشی‌های هوشمند وجود دارد اما باید به‌سراغ مدلی بروید که پردازنده آن جهت انجام امور روزمره و خصوصاً چندوظیفگی، پاسخگو باشد. معمولاً سری Helio G9X و Dimensity از پردازنده‌های مدیاتک و سری Snapdragon 6 / 7 از پردازنده‌های کوالکام مناسب هستند.
  • ارتباطات بی‌سیم: با آنکه تقریباً تمامی گوشی‌های هوشمند بازار از فناوری 4G پشتیبانی می‌کنند اما در مواردی توجه به باندهای فرکانسی پشتیبانی‌شده اهمیت دارد. برخی از گوشی‌ها فاقد امکان تجمیع فرکانس بوده و در نتیجه نمی‌توانند از +4G یا 4.5G استفاده کنند. همچنین در مورد گوشی‌هایی که از 5G زیر ۶ گیگاهرتز بهره می‌برند، تنها در گوشی‌های آیفون و شیائومی امکان استفاده از این فناوری وجود دارد و گوشی‌های سامسونگ همچنان قابلیت اتصال به شبکه‌های 5G ایران را ندارند.
  • رم و فضای ذخیره‌سازی: استاندارد رم و فضای ذخیره‌سازی نیز به‌اندازه‌ی توانایی پردازنده اهمیت دارد و اگر گوشی از حافظه‌های قدیمی استفاده کند به‌علت کم‌بودن سرعت خواندن و نوشتن، احتمال کندشدن گوشی یا تأخیر در پاسخگویی وجود خواهد داشت. بهتر است به‌سراغ مدل‌هایی با فضای ذخیره‌سازی UFS 2.1 و بالاتر یا NVMe بروید.
  • دوربین: بسیاری از سازندگان با استفاده از ماژول‌های دوربین متعدد، به خصوص در مدل‌های اقتصادی، و استفاده از سنسورهای با وضوح‌های چند ده مگاپیکسلی سعی در برتر نشان دادن گوشی خود دارند؛ اما کیفیت تصاویر به عواملی چون ابعاد و کیفیت سنسور، لنز و حتی نوع پردازنده دارد. امروزه شاهد استفاده از انواع ماژول‌های کم‌کیفیت و ناکارآمد عموماً دو مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق هستیم، بنابراین بهتر است توجه شما بیشتر به مشخصات دوربین اصلی (واید) گوشی و داشتن مواردی چون لرزشگیر اپتیکال معطوف شود.
  • باتری: امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند از باتری‌های پرظرفیت بهره می‌برند. اما گوشی‌های با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و بالاتر عمر باتری بهتری (معمولاً یک روز و بیشتر) دارند. ضمناً از جهت شارژ، گوشی‌هایی با پشتیبانی از توان شارژ ۲۰ وات به بالا مناسب هستند اما اگر می‌خواهید گوشی‌تان در زمان‌های سریع‌تر و زیر یک ساعت شارژ شود، به‌سراغ دستگاه‌هایی با توان شارژ بالای ۳۳ وات بروید. وجود آداپتور در جعبه نیز موضوع دیگری است که حین خرید به گوشی باید مدنظر داشته باشید.
  • اسپیکر و جک هدفون: گوشی‌های اقتصادی از اسپیکر مونو و کم‌حجم بهره می‌برند اما اگر موضوع صدا و کیفیت آن برایتان اهمیت دارد، به‌سراغ گوشی‌هایی با اسپیکر استریو بروید. ضمناً حذف جک هدفون باوجود آنکه به امری عادی در گوشی‌ها تبدیل شده اما همچنان از نکات حائر اهمیتی است که حین خرید گوشی باید به آن توجه داشت، به‌خصوص که سازندگان در گوشی‌های اقتصادی نیز چنین رویکردی را درپیش گرفته‌اند.
  • سیستم‌عامل: فارغ‌از تفاوت اندروید و iOS، نسخه سیستم‌عامل هم از نظر امنیت هم از نظر به‌روز بودن و داشتن آخرین امکانات نرم‌افزاری اهمیت دارد. درحال حاضر گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید ۱۳ و اپل مجهز به iOS 16/17 به‌روزترین نسخه‌ی سیستم‌عامل را دارند؛ اما اگر در شرایطی به‌خاطر موارد دیگر مجبور به انتخاب گوشی قدیمی‌تر یا با نسخه اندروید پایین‌تر شدید، بهتر است به‌سراغ هیچ گوشی با نسخه اندروید قدیمی‌تر از ۱۱ نروید چراکه دیگر به روزرسانی دریافت نمی‌کنند. همچنین ذکر این نکته خالی از لطف نیست که گلکسی A24 سامسونگ و بالاتر با امکان دریافت چهار نسخه اندروید و پشتیبانی نرم‌افزاری پنج‌ساله از این نظر با اختلاف فراوانی پیش روی برندهایی چون شیائومی و موتورولا قرار می‌گیرند.
  • قابلیت‌ها و امکانات: وجود حسگر اثرانگشت، اینفرارد جهت کنترل دستگاه‌های مختلف از راه‌دور، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و بی‌سیم معکوس، درگاه کارت حافظه، استاندارد مقاومت در برابر آب IP67/IP68 و یا سایر موارد دیگر از جمله امکاناتی هستند که برای هرگوشی ارزش افزوده ایجاد می‌کنند و توجه به آن‌ها در حین خرید ممکن است برای بسیاری از کاربران اهمیت داشته باشد.

در مقاله‌ی پیش‌ رو، می‌خواهیم بهترین گوشی‌های هوشمند را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم تا بتوانید بر‌‌‌اساس بودجه‌ی مدنظرتان، بهترین گوشی ممکن را بخرید؛ از بهترین گوشی‌های ۳ میلیون تومانی (گوشی‌های اقتصادی) تا بهترین گوشی‌های بالای ۷۰ میلیون تومان (گوشی‌های پرچم‌دار).

توجه کنید همه‌ی قیمت‌های نوشته‌شده براساس کمترین قیمت بازار برای مدل رجیسترشده است. افزون‌براین با‌‌‌ توجه‌‌‌ به تغییر زیاد قیمت در ایران، این مقاله هر ماه و طبق قیمت روز گوشی در بازار کشور، به‌روز می‌شود.

بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان

موتو G04 موتورولا
پنل جلو و پشت گوشی موبایل موتو G04 موتورولا نارنجی / Motorola Moto G04
پنل جلو و صفحه نمایش گوشی موبایل موتو G04 موتورولا نارنجی / Motorola Moto G04
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل موتو G04 موتورولا نارنجی / Motorola Moto G04
لبه کناری گوشی موبایل موتو G04 موتورولا نارنجی / Motorola Moto G04
پنل جلو و پشت گوشی موبایل موتو G04 موتورولا سبز / Motorola Moto G04
6.56 اینچ
720x1612 پیکسل
16 مگاپیکسل
سلفی 5 مگاپیکسل
4/8 گیگابایت رم
Unisoc Tiger T606
5000 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 15 وات

موتو G04 یکی دیگر از گوشی‌های اقتصادی موتورولا است. در شرایطی که بیشتر گوشی‌های پایین‌رده با افزایش قیمت زیادی مواجه شده‌اند، این گوشی با قیمتی مقرون‌به‌صرفه امکانات خوبی در اختیار می‌گذارد. از جمله این‌که آن‌را می‌توان ارزان‌ترین گوشی به‌حساب آورد که اندروید ۱۴ را به صورت پیش‌فرض اجرا می‌کند.

طراحی پنل جلوی G04 به سبک به‌روزترین گوشی‌های بازار است و از بریدگی قطره‌ای شکل دوربین سلفی و حاشیه‌های بدقواره بسیاری از گوشی‌های هم‌قیمت خبری نیست. استفاده از فضای ذخیره‌سازی UFS 2.2 نیز یکی دیگر از برتری‌های این گوشی به‌حساب می‌آید و از دیگر ویژگی‌های کلیدی می‌توان به نمایشگر ۹۰ هرتزی HD و وجود حسگر اثرانگشت اشاره کرد.

قیمت و فروشندگان
این محصول هم‌اکنون در بازار موجود نیست
موتو E13 موتورولا
گوشی موبایل موتو E13 موتورولا / Motorola Moto E13 آبی
نمای جانبی گوشی موبایل موتو E13 موتورولا / Motorola Moto E13 آبی
6.5 اینچ
720x1600 پیکسل
13 مگاپیکسل
سلفی 5 مگاپیکسل
2/4 گیگابایت رم
Unisoc T606
5000 میلی آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

موتو E13 موتورولا، جزء اقتصادی‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار ایران در سال ۲۰۲۳ است. بهره‌گیری این گوشی از پردازنده Unisoc T606 و اجرای نسخه‌ی سبک‌شده‌ی اندروید ۱۳ (اندروید گو) از مزایای این گوشی در مقایسه با سایر ارزان‌قیمت‌ترین گزینه‌های بازار محسوب می‌شود.

نمایشگر این گوشی ۶٫۵ اینچ است، خود گوشی نیز وزن بالایی ندارد و بدین جهت از گوشی‌های نسبتا خوش‌دست و سبک به‌حساب می‌آید. گفتنی است که تراشه‌ی این گوشی بین ۲۰ تا ۶۰ درصد از سایر گوشی‌های هم‌رده (از نظر قیمتی) خودش سریع‌تر است و از آن‌جایی که گوشی‌های ارزان با مشکلات کندی عملکرد مواجه‌اند، موتو E13 ارزش خرید بیشتری در بین آن‌ها دارد.

بهترین گوشی تا ۷ میلیون تومان

A58 اوپو 4G
گوشی موبایل اوپو Oppo A58 4G سبز روشن
پنل جلو و پشت گوشی موبایل اوپو Oppo A58 4G سبز روشن
نمای جانبی گوشی موبایل اوپو Oppo A58 4G سبز روشن
گوشی موبایل اوپو Oppo A58 4G مشکی
پنل جلو و پشت گوشی موبایل اوپو Oppo A58 4G مشکی
6.72 اینچ
1080x2400 پیکسل
50/2 مگاپیکسل
سلفی 8 مگاپیکسل
6 گیگابایت رم
Helio G85
5000 میلی آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

A58 گوشی اقتصادی اوپو است که در مجموع مشخصات تراز و متعادلی را ارائه می‌دهد و با توجه به رده قیمتی‌اش، نقطه ضعف خاصی که در تصمیم‌گیری برای خرید آن تاثیرگذار باشد، در خود ندارد. سازنده سعی‌کرده که این گوشی تا حد امکان از طراحی‌های ملال‌آور و زمخت سایر گوشی‌های اقتصادی دیگر فاصله بگیرد، به‌همین جهت در پنل روبرو، نمایشگری ۶٫۷۲ اینچی با نسبت مساحت بالای ۸۵ درصد به‌بدنه قرار گرفته است تا شاهد حاشیه‌های کمتری باشیم.

پردازنده Helio G85 پایِ ثابت تراشه‌های گوشی‌های اقتصادی از جمله همین گوشی اوپو نیز هست که علت آن‌را می‌توان در ارائه عملکرد موردانتظار و ثبات پایداری آن جستجو کرد. از همه مهم‌تر این‌که پایه‌ای‌ترین نسخه‌ی A58، ظرفیت ۶ گیگابایت رم را در اختیار خواهد گذاشت. دوربین اصلی این گوشی ۵۰ مگاپیکسل و باتری آن ۵,۰۰۰ میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی‌از شارژ سریع ۳۳ واتی است.

ردمی 10 شیائومی 5G
Xiaomi Redmi 10 5G / گوشی موبایل ردمی 10 شیائومی 5G سبز
پنل پشت Xiaomi Redmi 10 5G / گوشی موبایل ردمی 10 شیائومی 5G سبز
پنل پشت Xiaomi Redmi 10 5G / گوشی موبایل ردمی 10 شیائومی 5G نقره ای
پنل پشت Xiaomi Redmi 10 5G / گوشی موبایل ردمی 10 شیائومی 5G مشکی
نمای جانبی Xiaomi Redmi 10 5G / گوشی موبایل ردمی 10 شیائومی 5G
6.58 اینچ
1080x2408 پیکسل
50/2 مگاپیکسل
سلفی 5 مگاپیکسل
4/6 گیگابایت رم
Dimensity 700 5G
5000 میلی آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

گوشی ردمی 10 شیائومی 5G طراحی کاملا پلاستیکی دارد که در بازه‌ی قیمتی گوشی آن‌چنان دور از انتظار نیست. دوربین‌ اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در کنار دوربین تشخیص عمق، عملکرد معمولی و نسبتا پایینی در ثبت عکس‌ها دارند؛ اما نیازهای پایه‌ای کاربران را رفع می‌کنند.

نمایشگر ۶٫۵۸ اینچی گوشی شیائومی ردمی 10 5G از پنل IPS با نرخ‌نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد که در بازه‌ی قیمتی ۵ میلیون تومان از گوشی‌های اقتصادی زیادی مانند مدل‌های سامسونگ سریع‌تر است. این صفحه‌نمایش همچنین از وضوح FHD بهره می‌برد که هنگام تماشای ویدیو و فیلم، تجربه‌ی مطلوبی ارائه می‌دهد.

قیمت و فروشندگان
این محصول هم‌اکنون در بازار موجود نیست
موتو G14 موتورولا
گوشی موبایل موتو G14 موتورولا / Motorola Moto G14 آبی
پنل جلو گوشی موبایل موتو G14 موتورولا / Motorola Moto G14 آبی
پنل پشت گوشی موبایل موتو G14 موتورولا / Motorola Moto G14 آبی
نمای جانبی گوشی موبایل موتو G14 موتورولا / Motorola Moto G14 آبی
گوشی موبایل موتو G14 موتورولا / Motorola Moto G14 خاکستری
6.5 اینچ
1080x2400 پیکسل
50/2 مگاپیکسل
سلفی 8 مگاپیکسل
4 گیگابایت رم
Tiger T616
5000 میلی آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

موتو G14، از محصولات اقتصادی موتورولا در سال ۲۰۲۳ به‌شمار می‌رود که با تراشه‌ی Unisoc T616 همراه شده است. این تراشه، قدرت پردازشی خوبی برای استفاده‌های روزمره ارائه می‌دهد اما نباید چندان روی توان گرافیکی تراشه و بازی با این گوشی حساب باز کرد.

در سوی دیگر، با یک گوشی خوش‌ساخت با طراحی امروزی، سبک و خوش‌دست (۶٫۵ اینج) مانند دیگر اعضای خانواده موتورولا مواجه هستیم که وضوح صفحه‌نمایش آن به Full HD ارتقا اما نرخ نوسازی آن به ۶۰ هرتز افول پیدا کرده است. اسپیکرهای استریو یکی دیگر از ویژگی‌های خاص این گوشی به‌حساب می‌آید.

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان

گلکسی A15 سامسونگ
پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A15 سامسونگ سرمه ای تیره / Samsung Galaxy A15
پنل جلو و صفحه نمایش گوشی موبایل گلکسی A15 سامسونگ سرمه ای تیره / Samsung Galaxy A15
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل گلکسی A15 سامسونگ سرمه ای تیره / Samsung Galaxy A15
لبه کناری گوشی موبایل گلکسی A15 سامسونگ سرمه ای تیره / Samsung Galaxy A15
پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A15 سامسونگ آبی روشن / Samsung Galaxy A15
6.5 اینچ
1080x2340 پیکسل
50/5/2 مگاپیکسل
سلفی 13 مگاپیکسل
4/6/8 گیگابایت رم
Helio G99
5000 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 25 وات

گلکسی A15 از گوشی‌های سری A سامسونگ است که پیشرفت امیدوارکننده‌ای نسبت‌به نسل قبل خود تجربه کرده و ارزش خرید آن هم‌اکنون بیش‌از پیش است. مجهزشدن گوشی به یکی از پردازنده‌های قدرتمند سری G مدیاتک یعنی Helio G99، ارتقای نمایشگر به OLED و از همه مهم‌تر امکان دریافت چهار نسخه‌ی بعدی اندروید که در بین بسیاری از گوشی‌های ارزان‌قیمت بی‌سابقه بوده، از جمله دلایلی هستند که می‌توان در توجیه ارزش خرید بالای این گوشی ارائه داد.

گلکسی A15 از رویه‌ی جدید طراحی سامسونگ در سال ۲۰۲۴ یعنی بهره‌گیری از فریم تخت و طراحی موسوم به Key Island پیروی می‌کند تا گوشی ظاهری مدرن‌تر و لوکس‌تر به‌خود بگیرد و حس‌وحال گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر را تداعی نکند.

موتو G54 Power موتورولا
گوشی موتو G54 موتورولا نسخه هند / Motorola Moto G54 India آبی
پنل پشت گوشی موتو G54 موتورولا نسخه هند / Motorola Moto G54 India آبی
گوشی موتو G54 موتورولا نسخه هند / Motorola Moto G54 India سبز
پنل پشت گوشی موتو G54 موتورولا نسخه هند / Motorola Moto G54 India سبز
گوشی موتو G54 موتورولا نسخه هند / Motorola Moto G54 India مشکی
6.5 اینچ
1080x2400 پیکسل
50/8 مگاپیکسل
سلفی 16 مگاپیکسل
8/12 گیگابایت رم
Dimensity 7020
6000 میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

گوشی موتو G54 موتورولا از ارزان‌ترین گوشی‌های اقتصادی با تمرکز ویژه روی سخت‌افزار به‌حساب می‌آید که به‌لطف پردازنده Dimensity 7020 و ۱۲ گیگابایت رم با اختلاف زیادی رقبای هم‌قیمت خود را کنار می‌زند. G54 از صفحه‌نمایشی ۶٫۵ اینچی با پنل IPS و وضوح FHD استفاده می‌کند. نمایشگر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد که این نیز مزیت بزرگی محسوب می‌شود.

گوشی موتورولا با وجود باتری پرظرفیت ۶,۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی که نسبت‌ به گوشی‌های دیگر، ساعت‌های بیشتری در طول روز کاربر را همراهی می‌کند، ۱۹۰ گرم وزن دارد و با استفاده از آداپتور ۳۳ وات شارژ می شود. برای عکاسی، گوشی موتورولا از ترکیب دوربین دوگانه استفاده می‌کند. دوربین اصلی آن ۵۰ مگاپیکسلی است که به سیستم لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز مجهز است و در نور روز عکس‌های تقریبا خوبی می‌گیرد.

قیمت و فروشندگان
این محصول هم‌اکنون در بازار موجود نیست
پوکو M5s شیائومی
نمای کلی گوشی موبایل پوکو M5s شیائومی / Xiaomi Poco M5s با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین پنل پشت رنگ خاکستری
نمای کلی گوشی موبایل پوکو M5s شیائومی / Xiaomi Poco M5s با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین پنل پشت رنگ آبی
نمای کلی گوشی موبایل پوکو M5s شیائومی / Xiaomi Poco M5s با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین پنل پشت رنگ نقره‌ای
نمای کلی گوشی موبایل پوکو M5s شیائومی / Xiaomi Poco M5s با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین پنل پشت رنگ زرد
نمای رو به روی گوشی موبایل پوکو M5s شیائومی / Xiaomi Poco M5s با نمایش دوربین سلفی و حاشیه های نمایشگر رنگ آبی
6.43 اینچ
1080x2400 پیکسل
64/8/2/2 مگاپیکسل
سلفی 13 مگاپیکسل
4/6/8 گیگابایت رم
Helio G95
5000 میلی آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

گوشی پوکو M5s شیائومی از نمایشگر ۶٫۴۳ اینچی OLED استفاده می‌کند که می‌تواند آن را یک سر و گردن بالاتر از رقبایی با نمایشگر IPS LCD قرار دهد؛ البته نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی‌اش احتمالا برای برخی از کاربران محدودیت بزرگی به‌شمار می‌آید.

شیائومی از تراشه‌ی مدیاتک Helio G95 در پوکو M5s استفاده می‌کند که در کنار ۴ گیگابایت رم، عملکرد نسبتا خوبی در کاربری روزانه و اجرای بازی‌های مختلف بتل رویال دارد؛ اما باید تنظیمات گرافیکی بازی‌ها را کمی پایین بیاورید. تراشه، مصرف باتری چندان بالایی ندارد و با یک‌ ساعت کال آو دیوتی بازی کردن حدود ۱۵ درصد از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن کم می‌شود.

بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان

موتورولا اج 40 نئو
گوشی موبایل موتورولا اج 40 نئو / Motorola Edge 40 Neo آبی
پنل پشت گوشی موبایل موتورولا اج 40 نئو / Motorola Edge 40 Neo آبی
نمای کناری گوشی موبایل موتورولا اج 40 نئو / Motorola Edge 40 Neo آبی
گوشی موبایل موتورولا اج 40 نئو / Motorola Edge 40 Neo سبز روشن
پنل پشت گوشی موبایل موتورولا اج 40 نئو / Motorola Edge 40 Neo سبز روشن
6.55 اینچ
1080x2400 پیکسل
50/13 مگاپیکسل
سلفی 32 مگاپیکسل
8/12 گیگابایت رم
Dimensity 7030
5000 میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

موتورولا اج ۴۰ نئو نسخه‌ی ارزان‌تر اج ۴۰ موتورولا به‌حساب می‌آید که برخی ویژگی‌های نسخه‌ی استاندارد را نیز به ارث برده است. اولین چیزی که در این گوشی جلب توجه می‌کند، طراحی چشم‌نواز آن است که نشان از آن دارد با یک گوشی بسیار خوش‌ساخت مواجه هستیم و با به‌کار رفتن متریال باکیفیت در ساخت بدنه، شاید نتوان در نگاه اول متوجه پلاستیکی بودن بدنه و فریم شد. حتی با وجود چنین ظرافتی، استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب را نیز کسب کرده است.

این گوشی از نمایشگر OLED با لبه‌های خمیده به‌ابعاد ۶٫۵۵ اینچ استفاده می‌کند که نرخ نوسازی آن روی ۱۴۴ هرتز تنظیم شده است و از استاندارد +HDR10 نیز برخوردار است. وجود تراشه‌ی Dimensity 7030، دوربین با حسگری ۵۰ مگاپیکسلی و ابعادی بزرگ‌تر از دوربین گوشی‌های هم‌سطح خودش و باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی که از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند، نشانگر آن است که سازنده از سخت‌افزار نیز غافل نشده و یک دستگاه کم‌نقص را برای کاربران تدارک دیده است.

گلکسی A25 سامسونگ
پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A25 سامسونگ زرد / Samsung Galaxy A25
پنل جلو و صفحه نمایش گوشی موبایل گلکسی A25 سامسونگ زرد / Samsung Galaxy A25
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل گلکسی A25 سامسونگ زرد / Samsung Galaxy A25
لبه کناری گوشی موبایل گلکسی A25 سامسونگ زرد / Samsung Galaxy A25
پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A25 سامسونگ آبی روشن / Samsung Galaxy A25
6.5 اینچ
1080x2340 پیکسل
50/8/2 مگاپیکسل
سلفی 13 مگاپیکسل
6/8 گیگابایت رم
Exynos 1280
5000 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 25 وات

گلکسی A25 شاید اندکی به‌خاطر حضور سرسختانه‌ی بریدگی قطره‌ای شکل دوربین سلفی و با وجود تلاش برای کمرنگ‌کردن این موضوع با طراحی تخت فریم، حس یک گوشی با ظاهر خسته‌کننده و قدیمی را تداعی کند، اما کره‌ای‌ها تدبیر دیگری برای رفع کمبودهای این گوشی نداشته‌اند و حداقل روی کاغذ تغییراتی را در سخت‌افزار گوشی اعمال کرده‌اند.

A25 هم‌اکنون از قدرت Exynos 1280 که همان تراشه‌ی مورد استفاده در گلکسی A53 بود بهره گرفته است. بدین ترتیب می‌توان انتظار عملکرد بسیار سریع‌تری را حداقل در بازی‌ها از این گوشی انتظار داشت. در سمت دیگر می‌توان افزایش نرخ نوسازی از ۹۰ به ۱۲۰ هرتز و افزوده‌شدن بلندگوی دوم برای بهره‌مندی از صدای استریو را شاهد بود. اجرای پیش‌فرض اندروید ۱۴ و دریافت چهارنسخه‌ی بعدی اندروید را می‌توان از دیگر ویژگی‌های متمایزکننده این گوشی با رقبا عنوان کرد.

بهترین گوشی تا ۲۰ میلیون تومان

گلکسی A35 سامسونگ
پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A35 سامسونگ بنفش روشن / Samsung Galaxy A35
پنل جلو و صفحه نمایش گوشی موبایل گلکسی A35 سامسونگ بنفش روشن / Samsung Galaxy A35
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل گلکسی A35 سامسونگ بنفش روشن / Samsung Galaxy A35
سمت راست پنل پشت گوشی موبایل گلکسی A35 سامسونگ بنفش روشن / Samsung Galaxy A35
لبه های کناری گوشی موبایل گلکسی A35 سامسونگ بنفش روشن / Samsung Galaxy A35
6.6 اینچ
1080x2340 پیکسل
50/8/5 مگاپیکسل
سلفی 13 مگاپیکسل
6/8 گیگابایت رم
Exynos 1380
5000 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 25 وات

گلکسی A35، محصولی است که با ارتقا یافتن پردازنده به Exynos 1380 و همچنین شیشه‌ای شدن قاب پشتی، به‌نوعی روح گلکسی A54 در آن جریان یافته و از آن‌جایی که این گوشی را می‌توان با بودجه‌ای کمتر از گلکسی A54 خرید، اکنون این میان‌رده را ارزشمندتر از همیشه می‌بینیم. ضمن این‌که در فرایند به‌روزرسانی چهارساله‌، گلکسی A35 یک نسخه بیشتر اندروید را نیز دریافت خواهد کرد.

همچنین دوربین سلفی به‌جای بریدگی قطره‌ای شکل، درون حفره قرار گرفته و محافظت از نمایشگر با Gorilla Glass Victus Plus بهبود یافته است. به‌جز ارتقای کیفیت ساخت بدنه و پردازنده، دوربین اصلی میزبان حسگری با وضوح ۵۰ مگاپیکسلی شده است که در کنار پردازنده اگزینوس ۱۳۸۰، عکس‌ها بهتر و سریع‌تر پردازش می‌شوند؛ به‌طوری که عملکرد آن هنگامی که شرایط نوری مناسب باشد، باتوجه به هزینه‌ای که برای گوشی می‌کنید ایده‌آل به‌نظر می‌رسد.

نکات مثبت
  • طراحی مدرن‌تر و هم‌راستا با ترند روز
  • دوربین اصلی باکیفیت
  • شیشه‌ای شدن بدنه
  • شارژدهی عالی
نکات منفی
  • وزن زیاد
  • فقدان شارژر همراه گوشی
  • وجود رقبایی با نمایشگر ۱۰ و ۱۲بیتی
موتورولا اج 40
Motorola Edge 40 / گوشی موبایل موتورولا اج 40 سرخابی
پنل پشت Motorola Edge 40 / گوشی موبایل موتورولا اج 40 سرخابی
Motorola Edge 40 / گوشی موبایل موتورولا اج 40 سبز
Motorola Edge 40 / گوشی موبایل موتورولا اج 40 آبی
Motorola Edge 40 / گوشی موبایل موتورولا اج 40 مشکی
6.55 اینچ
1080x2400 پیکسل
50/13 مگاپیکسل
سلفی 32 مگاپیکسل
8 گیگابایت رم
Dimensity 8020
4400 میلی آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

موتورولا اج ۴۰، یک گوشی پریمیوم بسیار خوش‌ساخت و باکیفیت بوده و خصوصیت‌های ظاهری‌ آن ما را به یاد گوشی‌های پرچمدار می‌اندازد. فریم باریک آلومینیومی با بدنه‌ای از جنس چرم مصنوعی باکیفیت و نمایشگری ۶٫۵۵ اینچی با لبه‌های خمیده که بیش‌از ۹۰ درصد پنل جلو را به‌خود اختصاص داده تا دیگر حاشیه‌های اطراف نمایشگر برای این گوشی معنایی نداشته باشد، تنها بخشی از جذابیت‌های این گوشی به‌شمار می‌رود.

وزن و اندازه متناسب نمایشگر باعث شده تا اج ۴۰ در زمین گوشی‌های خوش‌دست بازی کند و کاربران مشکل‌پسند را به‌سمت خود بکشاند. اج ۴۰ با داشتن خصوصیاتی چون صفحه‌نمایش ۱۴۴ هرتزی OLED، استاندارد IP67 و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم درکنار یک پکیج سخت‌افزاری قدرتمند و پایداری که قلب تپنده‌‌ی آن‌ را Dimensity 8020 را تشکیل می‌دهد، فراتر از انتظارات کاربران ظاهر می‌شود.

نکات مثبت
  • طراحی جذاب و ارگونومی خوب
  • اندروید خالص و تجربه‌ی کاربری چشم‌نواز
  • نمایشگر باکیفیت و پرنور با حاشیه‌های باریک
  • کیفیت ساخت بالا و پشتیبانی از گواهی IP68
  • شارژ سریع ۶۸ واتی و وجود آداپتور درون جعبه
نکات منفی
  • شارژدهی متوسط باتری
  • پشتیبانی نرم‌افزاری ۲ ساله
  • وجود رقبایی با دوربین کارآمدتر
پوکو X6 شیائومی
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی سفید / Xiaomi Poco X6
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی آبی / Xiaomi Poco X6
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی مشکی / Xiaomi Poco X6
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی سفید / Xiaomi Poco X6
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی آبی / Xiaomi Poco X6
6.67 اینچ
1220x2712 پیکسل
64/8/2 مگاپیکسل
سلفی 16 مگاپیکسل
8/12 گیگابایت رم
Snapdragon 7s Gen 2
5100 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 67 وات

پوکو X6 از پلتفرم مشترکی با نسخه‌ی 5G ردمی نوت ۱۳ پرو بهره می‌برد با این تفاوت که از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی به‌جای ۲۰۰ مگاپیکسلی که عملکردی بسیار معمولی دارد، استفاده می‌کند اما از نظر قیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از آن است. این گوشی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی OLED دارد که وضوح آن ۱۲۲۰ × ۲۷۱۲ پیکسل بوده و نسبت‌ نمایشگر به بدنه‌ی گوشی نزدیک ۹۰ درصد است که از حاشیه‌های بسیار کم این گوشی حکایت دارد. نمایش ۶۸ میلیارد رنگ (پنل ۱۲ بیتی) و پشتیبانی از استاندارد دالبی ویژن از دیگر ویژگی‌های نمایشگر پوکو ایکس ۶ هستند.

شیائومی از پردازنده میان‌رده Snapdragon 7s Gen 2 در پوکو ایکس ۶ استفاده کرده است که سرعت قابل قبولی در کاربری‌های مختلف ارائه می‌کند. ظرفیت باتری گوشی شیائومی ۵,۱۰۰ میلی‌آمپرساعت است که با شارژر پرسرعت ۶۷ واتی، در زمان حدود ۴۰ دقیقه به‌طور کامل می‌شود. از بدنه‌ی شیشه‌ای و همچنین گواهی IP67 در این گوشی خبری نیست اما خبر خوب این‌که وزن دستگاه ۱۸۱ گرم بوده که چندان زیاد نیست. نکته‌ی قابل توجه دیگر در این گوشی محافظت نمایشگر با لایه‌ی Gorilla Glass Victus و وجود جک هدفون به‌حساب می‌آید چراکه در نسخه‌ی پرو و حتی بسیاری از گوشی‌های میان‌رده دیگر دیده نمی‌شود.

آنر X9b
گوشی موبایل آنر HONOR X9b نارنجی
نمای جانبی گوشی موبایل آنر HONOR X9b نارنجی
گوشی موبایل آنر HONOR X9b مشکی
نمای جانبی گوشی موبایل آنر HONOR X9b مشکی
پنل جلو گوشی موبایل آنر HONOR X9b
6.78 اینچ
1220x2652 پیکسل
108/5/2 مگاپیکسل
سلفی 16 مگاپیکسل
12 گیگابایت رم
Snapdragon 6 Gen 1
5800 میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

اگر طرفدار گوشی‌های ظریف، باریک و سبک هستید اما دوام و کیفیت ساخت جزء خط قرمزهای شما در انتخاب گوشی است، گوشی آنر X9b را به‌شما پیشنهاد می‌کنیم. این گوشی از نمایشگر OLED با حاشیه‌های اندک و خمیده ۶٫۷۸ اینچی و وضوح ۱۲۲۰ در ۲۶۵۲ پیکسل استفاده می‌کند که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد.

پردازنده‌ی گوشی آنر Snapdragon 6 Gen 1 است که توان و راندمان بالایی در محاسبات CPU و GPU-محور ارائه می‌دهد و یکی از خصوصیات خوب دیگر آن، ظرفیت ۱۲ گیگابایتی رم به‌صورت استاندارد به‌حساب می‌آید. همچنین باتری ۵,۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی را به یکی از بهترین‌ها از نظر شارژدهی و عمر باتری تبدیل می‌کند. آن‌هم در شرایطی که وزن گوشی از ۱۸۵ گرم فراتر نمی‌رود. بهره‌گیری از اسپیکر مونو را می‌توان تنها نقطه ضعف بزرگ این گوشی برشمرد.

بهترین گوشی تا ۲۵ میلیون تومان

پوکو X6 پرو شیائومی
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 پرو شیائومی مشکی / Xiaomi Poco X6 Pro
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 پرو شیائومی خاکستری / Xiaomi Poco X6 Pro
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 پرو شیائومی زرد / Xiaomi Poco X6 Pro
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل پوکو X6 پرو شیائومی مشکی / Xiaomi Poco X6 Pro
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل پوکو X6 پرو شیائومی خاکستری / Xiaomi Poco X6 Pro
6.67 اینچ
1220x2712 پیکسل
64/8/2 مگاپیکسل
سلفی 16 مگاپیکسل
8/12 گیگابایت رم
Dimensity 8300 Ultra
5000 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 67 وات

پوکو ایکس ۶ پرو از تراشه‌ی فوق‌العاده قدرتمند Dimensity 8300 Ultra مدیاتک بهره می‌برد. این تراشه از هرنظر، چه در کاربری روزمره و چه در پردازش‌های سنگین و بازی، عملکرد خیره‌کننده و کم‌نقصی در حد گوشی‌های پرچمدار به‌نمایش می‌گذارد. روان‌بودن و بهینگی را به‌وضوح می‌توان در هنگام استفاده از گوشی مشاهده کرد و به‌جرات می‌توان گفت که این گوشی در هیچ‌یک از سناریو‌های چندوظیفگی و جابجاشدن سریع بین اپ‌ها و منوها (با وجود رابط کاربری سنگین HyperOS) کم نمی‌آورد.

استفاده از سریع‌ترین تراشه فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0 نیز دیگر جای هیچ شک و شبهه‌ای را در مورد سخت‌افزار این گوشی باقی نمی‌گذارد و خاطر خوره‌های بازی را آسوده می‌کند تا در نهایت بتوانیم عنوان قدرتمندترین میان‌رده بازار و بهترین گوشی گیمینگ اقتصادی را به پوکو X6 پرو نسبت دهیم. این گوشی نمایشگر باکیفیتی هم دارد که با وضوح بالاتر ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل، ۶۸ میلیارد رنگ را به‌تصویر می‌کشد و بیش‌از ۹۰ درصد از پنل جلو را به‌خود اختصاص داده تا تجربه‌ی بصری تحت‌الشعاع حاشیه‌های مزاحم قرار نگیرد.

نکات مثبت
  • بدنه‌ی پلاستیکی؛ اما خوش‌ساخت
  • فضای ذخیره‌سازی پرسرعت
  • تراشه‌ی قدرتمند و پایدار
  • وضوح 1.5K نمایشگر
  • عمر باتری بالا
نکات منفی
  • پسرفت دوربین نسبت به نسل پیشین
  • عملکرد پایین‌تر از حد انتظار اسپیکرها
  • ظاهر نه‌چندان خوشایند رابط کاربری
گلکسی A55 سامسونگ
پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A55 سامسونگ آبی روشن / Samsung Galaxy A55
پنل جلو و صفحه نمایش گوشی موبایل گلکسی A55 سامسونگ آبی روشن / Samsung Galaxy A55
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل گلکسی A55 سامسونگ آبی روشن / Samsung Galaxy A55
سمت چپ پنل پشت گوشی موبایل گلکسی A55 سامسونگ آبی روشن / Samsung Galaxy A55
لبه های کناری گوشی موبایل گلکسی A55 سامسونگ آبی روشن / Samsung Galaxy A55
6.6 اینچ
1080x2340 پیکسل
50/12/5 مگاپیکسل
سلفی 32 مگاپیکسل
6/8/12 گیگابایت رم
Exynos 1480
5000 میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم یونی

گلکسی A55 به‌عنوان پریمیوم‌ترین میان‌رده‌ی سال ۲۰۲۴ سامسونگ، با فریم فلزی و تراشه‌ی جدید Exynos 1480 همین شرکت، راهی بازار شده است. دوربین‌های اصلی، اولتراواید و ماکروی A55 نسبت به سال گذشته تغییر یا پیشرفتی نداشته‌اند؛ اما به‌لطف تراشه‌ی جدید، تجربه‌ی عکاسی لذت‌بخش و قابل قبولی ارائه می‌کنند. دوربین اصلی A55،‌ امکان فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه را نیز در اختیار قرار می‌دهد.

در بخش نمایشگر، گلکسی A55 از پنل OLED با ابعاد ۶٫۶ اینچ (حدود ۰٫۲ اینچ بزرگ‌تر از A54) استفاده می‌کند. نمایشگر، روشنایی و دقت رنگ خوبی ارائه می‌کند؛ اما حاشیه‌های قطور اطراف آن، می‌تواند یکی از نقاط ضعف بزرگ A55 باشد و با وجود وزن ۲۱۳ گرمی نمی‌تواند جایگاهی در بین گزینه‌های خوش‌دست برای خود باز کند. با این‌حال می‌توان وجود گواهی IP67 برای مقاومت در برابر آب را یک برتری نسبت‌به رقبا به‌حساب آورد.

نکات مثبت
  • فریم فلزی
  • شارژدهی خوب
  • پشتیبانی نرم‌افزاری ۴ساله
  • تجربه‌ی عکاسی رضایت‌بخش
  • فیلم‌برداری 4K با جزئیات مطلوب
نکات منفی
  • پیشرفت اندک دوربین
  • تراشه‌ی ضعیف‌تر از رقبا
  • حاشیه‌های قطور نمایشگر
  • فضای ذخیره‌سازی کُندتر از رقبا
  • وجود رقبایی با نمایشگر ۱۰ یا ۱۲بیتی

بهترین گوشی تا ۳۰ میلیون تومان

گلکسی اس 23 اف ای سامسونگ
گوشی موبایل گلکسی اس 23 اف ای سامسونگ / Samsung Galaxy S23 FE سبز نعنایی
نمای جانبی گوشی موبایل گلکسی اس 23 اف ای سامسونگ / Samsung Galaxy S23 FE سبز نعنایی
پنل پشت گوشی موبایل گلکسی اس 23 اف ای سامسونگ / Samsung Galaxy S23 FE سبز نعنایی
گوشی موبایل گلکسی اس 23 اف ای سامسونگ / Samsung Galaxy S23 FE بنفش
پنل پشت گوشی موبایل گلکسی اس 23 اف ای سامسونگ / Samsung Galaxy S23 FE بنفش
6.4 اینچ
1080x2340 پیکسل
50/12/8 مگاپیکسل
سلفی 10 مگاپیکسل
8 گیگابایت رم
Exynos 2200
4500 میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم یونی

قاتل پرچم‌دار سامسونگ با نام گلکسی S23 FE چندی پیش در بازار موجود شد تا جایگاه سری گلکسی Fan Edition سامسونگ را در بین بهترین گوشی های بازار ایران تثبیت کند اما این‌بار در کالبدی قطورتر و سنگین‌تر از نسل پیشین‌اش. طراحی کلی این گوشی بسیار برای ما یادآور گلکسی A54 می‌شود و با شیشه‌ای شدن قاب پشتی، به‌نظر می‌رسد از پلتفرم همان گوشی برای طراحی S23 FE استفاده شده است.

این گوشی از نمایشگر ۶٫۴ اینچی با نسبت کمتر از ۸۵ درصد به بدنه بهره می‌برد که از حاشیه‌های زیاد اطراف نمایشگر این گوشی خبر می‌دهد. S23 FE در دونسخه با تراشه‌های Snapdragon 8 Gen 1 و Exynos 2200 عرضه شده که نسخه‌ی اگزینوس در بازار کشور به‌صورت گسترده توزیع می‌شود. دوربین اصلی نیز از ۱۲ به ۵۰ مگاپیکسل با امکان فیلم‌برداری 8K تغییر کرده و در کنارش دوربین تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی آن را به گزینه‌ای مناسب برای عکاسی بدل می‌کند.

نکات مثبت
  • ارتقای عملکرد سخت‌‌افزاری
  • افزایش رم پایه به ۸ گیگابایت
  • ۱۰۰ دلار قیمت عرضه‌ی پایین‌تر
  • روشنایی خیره‌کننده در حالت HDR
  • بدنه‌ی باکیفیت‌تر با حس‌وحال پریمیوم‌تر
نکات منفی
  • وزن سنگین‌تر از قبل
  • حاشیه‌های بسیار عریض
  • بهبود ناچیز تجربه‌ی عکاسی
  • داغی بدنه (هرچند کمتر از قبل)
شیائومی 13T
گوشی موبایل شیائومی Xiaomi 13T آبی
پنل پشت گوشی موبایل شیائومی Xiaomi 13T آبی
پنل جلو گوشی موبایل شیائومی Xiaomi 13T آبی
پنل جلو گوشی موبایل شیائومی Xiaomi 13T سبز
پنل پشت گوشی موبایل شیائومی Xiaomi 13T سبز
6.67 اینچ
1220x2712 پیکسل
50/50/12 مگاپیکسل
سلفی 20 مگاپیکسل
8/12 گیگابایت رم
Dimensity 8200 Ultra
5000 میلی آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

شیائومی 13T با پیشرفت‌های نسلی قابل توجهی راهی بازار شد. گوشی ارزشمند شیائومی، هم‌اکنون از استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر آب بهره می‌برد و به دوربین تله‌فوتوی ۵۰ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی دوبرابری مجهز شده است. لنز و مجموعه امکانات دوربین با همکاری لایکا توسعه یافته‌اند و ترکیب دوربین تله‌فوتو با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دستتان را برای عکاسی در شرایط مختلف باز می‌گذارد. کیفیت عکس‌های به‌ثبت رسیده با دوربین‌های ۱۳ تی واقعا خوب است و گوشی شیائومی را در محدوده‌ی قیمتی خودش، به یکی از بهترین گزینه‌ها برای عکاسی تبدیل می‌کند. همچنین فیلم‌برداری 4K با ۳۰ فریم‌برثانیه، دیگر ویژگی ارزشمند دوربین گوشی 13T به‌حساب می‌آید.

تراشه‌ی قدرتمند Dimensity 8200 Ultra شیائومی ۱۳ تی پایداری و قدرت بسیار خوبی ارائه می‌دهد؛ به‌طوری‌که به‌راحتی می‌توانید سنگین‌ترین بازی‌های روز را به‌راحتی اجرا کنید، بدون آنکه بدنه‌ی گوشی به‌اندازه‌ی آزاردهنده‌ای داغ شود. این گوشی از نمایشگر 1220p و ۶٫۶۷ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و روشنایی فوق‌العاده‌ی ۲۶۰۰ نیتی بهره می‌برد؛ نمایشگری که با قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ، به یکی از نقاط قوت اصلی گوشی تبدیل می‌شود و تجربه‌ی بصری کم‌نظیری را برای کاربر به‌ارمغان می‌آورد.

نکات مثبت
  • نمایشگر OLED چشم‌نواز ۱۴۴ هرتزی و ۱۲بیتی
  • بدنه‌ی خوش‌ساخت با گواهی IP68
  • عملکرد مطلوب دوربین‌ها
  • وجود دوربین تله‌فوتو
نکات منفی
  • وجود رقبایی با تراشه‌ی قوی‌تر
  • عملکرد نه‌چندان جالب دوربین سلفی
پیکسل 7 گوگل
پنل جلو گوشی موبایل پیکسل 7 پرو گوگل / Google Pixel 7 Pro
گوشی موبایل پیکسل 7 پرو گوگل / Google Pixel 7 Pro مشکی
گوشی موبایل پیکسل 7 پرو گوگل / Google Pixel 7 Pro سفید
گوشی موبایل پیکسل 7 پرو گوگل / Google Pixel 7 Pro سبز روشن
6.3 اینچ
1080x2400 پیکسل
50/16 مگاپیکسل
سلفی 10.8 مگاپیکسل
8 گیگابایت رم
Google Tensor G2
4355 میلی آمپر ساعت
لیتیوم یونی

گوشی‌های پیکسل از جمله پیکسل ۷ محصولاتی هستند که صفر تا صد آن‌ها همگی حاصل تحقیق و توسعه‌ی گوگل بوده و می‌توانید همه‌ی آن‌چیزهایی که گوگل به‌دنبالش است را خالصانه تجربه کنید. پیکسل ۷ یک گوشی با ابعاد کوچک و جمع‌وجور است که بین طرفداران گوشی‌های کامپکت خواهان‌ بسیاری دارد چرا که فقط ۶٫۳ اینچ است و از نمایشگری OLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد.

تنسور G2، نسل دوم تراشه اختصاصی گوگل برای پیکسل‌ها، قلب تپنده این گوشی را تشکیل می‌دهد که در رده تراشه‌های پرچمدار طبقه‌بندی می‌شود. گوشی از فریم فلزی و بدنه‌ی شیشه‌ای ساخته شده است تا حس دردست گرفتن یک گوشی گران‌قیمت را از کسی دریغ نکند و وجود گواهی IP68 نیز نگرانی‌ها بابت نفوذ آب به‌داخل گوشی را از بین می‌برد. پیکسل ۷ اندروید ۱۳ را اجرا می‌کند و اولین دستگاهی است که پس‌از انتشار سه نسخه‌ی بعدی، آن‌را دریافت می‌کند

بهترین گوشی تا ۳۵ میلیون تومان

شیائومی 13T پرو
گوشی موبایل شیائومی 13T پرو / Xiaomi 13T Pro مشکی
پنل پشت گوشی موبایل شیائومی 13T پرو / Xiaomi 13T Pro مشکی
پنل جلو گوشی موبایل شیائومی 13T پرو / Xiaomi 13T Pro مشکی
پنل جلو گوشی موبایل شیائومی 13T پرو / Xiaomi 13T Pro سبز
پنل پشت گوشی موبایل شیائومی 13T پرو / Xiaomi 13T Pro سبز
6.67 اینچ
1220x2712 پیکسل
50/50/12 مگاپیکسل
سلفی 20 مگاپیکسل
12/16 گیگابایت رم
Dimensity 9200+
5000 میلی آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

شیائومی 13T پرو، دقیقا همان شیائومی 13T است؛ البته فقط در بخش ظاهر، طراحی و کیفیت ساخت. یعنی از متریال بدنه و فریم گرفته تا ابعاد نمایشگر همگی مشترک با شیائومی 13T هستند، فقط وزن دستگاه بسته به این‌که شیشه یا چرم مصنوعی باشد، بین ۷ تا ۱۰ گرم بیشتر از نسخه‌ی استاندارد است.

درون دستگاه شاهد به‌کارگیری یکی از قدرتمندترین تراشه‌های موبایل یعنی Dimensity 9200 Plus هستیم که کم‌وبیش قدرتی در سطح تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام Snapdragon 8 Gen 2 دراختیارتان می‌گذارد و پایداری عملکرد بسیار خوبی دارد؛ به‌طوری‌که می‌توان بازی‌های سنگینی مانند Genshin Impact را در بالاترین تنظیمات گرافیکی با نرخ پایدار ۵۵ تا ۶۰ فریم‌برثانیه با این گوشی اجرا کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر، حتما بررسی شیائومی 13T پرو را مطالعه کنید.

نکات مثبت
  • نمایشگر چشم‌نواز ۱۲بیتی و OLED با نرخ نوسازی ۱۴۴هرتزی
  • بدنه‌ی باکیفیت و خوش‌ساخت با گواهی IP68
  • تجربه‌ی عکاسی مطلوب دوربین‌ها
  • تراشه‌ی قدرتمند با عملکرد پایدار
  • عرضه با شارژر ۱۲۰واتی
نکات منفی
  • فقدان لرزش‌گیر اپتیکال در دوربین تله‌فوتو
  • فریم پلاستیک

بهترین گوشی تا ۴۰ میلیون تومان

پیکسل 8 گوگل
گوشی موبایل پیکسل 8 گوگل / Google Pixel 8 خاکستری
پنل پشت گوشی موبایل پیکسل 8 گوگل / Google Pixel 8 خاکستری
پنل جلو گوشی موبایل پیکسل 8 گوگل / Google Pixel 8 خاکستری
نمای جانبی گوشی موبایل پیکسل 8 گوگل / Google Pixel 8 خاکستری
پنل جلو گوشی موبایل پیکسل 8 گوگل / Google Pixel 8 گلبهی
6.2 اینچ
1080x2400 پیکسل
50/12 مگاپیکسل
سلفی 10.5 مگاپیکسل
8 گیگابایت رم
Google Tensor G3
4575 میلی آمپر ساعت
لیتیوم‌ یونی

پیکسل 8، گوشی پرچمدار دست‌پرورده گوگل است که طراحی آن اندکی دستخوش تغییر شده و از فرم مربعی گونه خارج شده است. با این‌حال بیرون‌زدگی نواری‌شکل ماژول دوربین به‌قوت خود باقی مانده و بخشی از هویت بصری گوشی‌های پیکسل را تشکیل داده است. این گوشی از بدنه‌ی شیشه‌ای و فریم آلومینیومی ساخته شده و اکنون با ابعاد ۶٫۲ اینچ خوش‌دست‌تر از هر زمانی شده است.

در بخش عملکرد، تنسور G3 به‌عنوان تراشه مرکزی اختصاصی این گوشی نقش‌آفرینی می‌کند که تاحدودی بهینه‌تر و سریع‌تر از قبل شده است اما کماکان اختلاف‌هایی با تراشه‌های پرچمدار دارد. نرخ نوسازی نمایشگر از ۹۰ به ۱۲۰ هرتز ارتقا داشته و روشنایی آن به‌بیش‌از ۲۰۰۰ نیت رسیده است. مجموعه‌ی دوربین‌ها تقریبا تفاوتی روی کاغذ نداشته‌اند، اما به‌لطف هوش مصنوعی و ارتقای ISP، خروجی تصاویر دوربین‌های واید ۵۰ مگاپیکسلی و اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی که امکان ثبت تصاویر ماکرو را نیز دارد، بهبود یافته و در شرایط نوری مختلف می‌توانند تصاویر باکیفیتی را ثبت کنند.

نکات مثبت
  • اندروید خالص
  • مدیریت عملکرد خوب
  • خوش‌دست و جمع‌وجور
  • عملکرد بسیار خوب دوربین‌ها
  • قابلیت‌های هوش مصنوعی گوگل
نکات منفی
  • تراشه‌ی ضعیف‌تر از رقبا
  • فقدان دوربین تله‌فوتو
ناتینگ فون 2
Nothing Phone 2 / گوشی موبایل ناتینگ فون 2 خاکستری تیره
پنل پشت Nothing Phone 2 / گوشی موبایل ناتینگ فون 2 خاکستری تیره
Nothing Phone 2 / گوشی موبایل ناتینگ فون 2 سفید
پنل پشت Nothing Phone 2 / گوشی موبایل ناتینگ فون 2 سفید
Nothing Phone 2 / گوشی موبایل ناتینگ فون 2
6.7 اینچ
1080x2412 پیکسل
50/50 مگاپیکسل
سلفی 32 مگاپیکسل
8/12 گیگابایت رم
Snapdragon 8+ Gen 1
4700 میلی آمپر ساعت
لیتیوم یونی

فون ۲، جدیدترین پرچمدار برند تازه نفس ناتینگ، از طراحی عجیب و البته جدید نسل قبلی، یعنی چراغ‌های LED در زیر پنل شیشه‌ای پشت گوشی بهره می‌برد که می‌توانید الگوهای متفاوتی برای روشن و خاموش شدن آن‌ها تنظیم کنید. صفحه‌نمایش این گوشی ۶٫۷ اینچی، از نوع OLED است که تصاویر را با وضوح و رنگ‌های زنده نمایش می‌دهد. همچنین به نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز مجهز شده که تجربه‌ی کاربری روان و لذت‌بخشی را در عملکردهای مختلف فراهم می‌کند.

در بخش دوربین، ناتینگ فون ۲ برخلاف پرچمداران و میان‌رده‌های امروزی از ۲ دوربین اصلی و اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین‌ها در نور روز جزییات را به‌خوبی ثبت می‌کنند اما در محیط‌های کم‌نور بهتر است در حالت نایت مود یا شب عکاسی کنید. قابلیت فیلم‌برداری 4K نیز در ناتینگ فون ۲ گنجانده شده اما با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه که یکی از نقاط ضعف آن به‌حساب می‌آید.

نکات مثبت
  • طراحی خاص و چشم‌گیر
  • عمر باتری رضایت‌بخش
  • عملکرد سخت‌‌افزاری خوب
  • تجربه‌ی نرم‌افزاری عالی و چشم‌نواز
  • رابط کاربری گلیف؛ کاربردی‌تر از پیش
  • نمایشگر OLED با نرخ‌نوسازی متغیر
نکات منفی
  • عملکرد ضعیف عکاسی در شب
  • پشتیبانی نرم‌افزاری ضعیف‌تر از رقبا
  • مقاومت پایین دربرابر نفوذ آب و ضربه

بهترین گوشی تا ۴۵ میلیون تومان

پیکسل 7 پرو گوگل
گوشی موبایل پیکسل 7 پرو گوگل / Google Pixel 7 Pro مشکی
پنل جلو گوشی موبایل پیکسل 7 پرو گوگل / Google Pixel 7 Pro
گوشی موبایل پیکسل 7 پرو گوگل / Google Pixel 7 Pro خاکستری
گوشی موبایل پیکسل 7 پرو گوگل / Google Pixel 7 Pro سفید
پنل پشت گوشی موبایل پیکسل 7 پرو گوگل / Google Pixel 7 Pro
6.7 اینچ
1440x3120 پیکسل
50/12/48 مگاپیکسل
سلفی 10.8 مگاپیکسل
8/12 گیگابایت رم
Google Tensor G2
5000 میلی آمپر ساعت
لیتیوم یونی

اگر به هر دلیلی به محصولات شرکت‌هایی مانند شیائومی و سامسونگ علاقه‌ای ندارید، پیکسل ۷ پرو گوگل با ترکیب اندروید خالص و نسل دوم تراشه‌ی تنسور G2 می‌تواند تجربه‌ای کاملاً متفاوت و لذت‌بخشی را نصیبتان کند. پیکسل ۷ پرو برای ثبت تصاویر با نهایت کیفیت و وضوح با استفاده از دوربین‌های اصلی و تله‌فوتوی ۵برابری با وضوح ۵۰ و ۴۸ مگاپیکسلی، از هسته‌ی اختصاصی برای پردازش‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی بهره می‌گیرد تا یکی از استثنایی‌ترین تجربه‌های عکاسی با گوشی هوشمند را برای کاربران رقم بزند.

پیکسل ۷ پرو از نمایشگری ۶٫۷ اینچی از نوع LTPO OLED با وضوح 1440p استفاده می‌کند که می‌تواند نرخ نوسازی پویا بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز بسته‌به محتوای در حال پخش ارائه دهد. بدنه و فریم از شیشه و آلومینیوم ساخته شده و گواهی IP68 را دارا است. باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی نیز حداکثر با توان ۲۳ وات، به‌صورت سیمی و بی‌سیم شارژ می‌شود و به‌صورت پیش‌فرض اندروید ۱۳ با امکان دریافت سه نسخه‌ی بعدی را اجرا می‌کند.

نکات مثبت
  • تجربه نرم‌افزاری عالی و چشم‌نواز
  • دوربین کارآمد و تجربه عکاسی کم‌نظیر
  • یکپارچگی عمیق با سرویس‌های گوگل
نکات منفی
  • یک سال پشتیبانی نرم‌افزاری کمتر از سامسونگ
  • فیلم‌برداری ضعیف‌تر از آیفون
  • تجربه بازی ضعیف‌تر از رقبا

بهترین گوشی تا ۵۰ میلیون تومان

وان پلاس 12
پنل جلو و پشت گوشی موبایل وان پلاس 12 | OnePlus 12 سبز
پنل جلو و پشت گوشی موبایل وان پلاس 12 | OnePlus 12 مشکی
پنل جلو و پشت گوشی موبایل وان پلاس 12 | OnePlus 12 نقره ای
پنل پشت گوشی موبایل وان پلاس 12 | OnePlus 12 نقره ای و چینش دوربین
رنگ های مختلف گوشی موبایل وان پلاس 12 | OnePlus 12
6.82 اینچ
1440x3168 پیکسل
50/48/64 مگاپیکسل
سلفی 32 مگاپیکسل
12/16/24 گیگابایت رم
Snapdragon 8 Gen 3
5400 میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

گوشی وان پلاس ۱۲ با ترکیب شیشه و فلز و حاشیه‌های بسیار باریک نمایشگر، از طراحی پریمیوم و مینیمالیستی بهره می‌برد که به گوشی ظاهری جذاب و کاربرپسند می‌دهد. صفحه‌نمایش OLED گوشی وان پلاس دارای وضوح QHD و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است و می‌تواند یک میلیارد رنگ را نمایش دهد.

وان پلاس از تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در پرچمدار خود استفاده کرده است که عملکرد آن را پیش‌تر در سایر مدل‌های پرچمدار بازار نیز دیده‌ایم. تراشه یادشده در عین مصرف پایین، قدرت بسیار زیادی در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های مختلف دارد و تقریبا هرچیزی را به بهترین نحو اجرا می‌کند. گوشی وان پلاس با رم ۱۲ یا ۱۶ گیگابایتی و گزینه‌های ذخیره‌سازی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی در بازار ایران وجود دارد.

شیائومی 14
Xiaomi 14 / پنل جلو و پشت گوشی موبایل شیائومی 14 سبز
Xiaomi 14 / گوشی موبایل شیائومی 14 در رنگ های مختلف
Xiaomi 14 / ابعاد گوشی موبایل شیائومی 14
Xiaomi 14 / صفحه نمایش گوشی موبایل شیائومی 14
Xiaomi 14 / چینش دوربین گوشی موبایل شیائومی 14 سفید
6.36 اینچ
1200x2670 پیکسل
50/50/50 مگاپیکسل
سلفی 32 مگاپیکسل
8/12/16 گیگابایت رم
Snapdragon 8 Gen 3
4610 میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

شیائومی ۱۴ با زبان طراحی به‌روز، لبه‌های تخت و ترکیب جادویی فلز و شیشه روانه‌ی بازار شده؛ گوشی طراحی یکپارچه، مستحکم و خوش‌ساختش، گواهی IP68 را نیز دریافت کرده است. نمای جلویی گوشی‌ به‌لطف حاشیه‌های بسیار باریک و حذف‌شدن خمیدگی از لبه‌های نمایشگر، ظاهر مدرنی دارد و وزن ۱۸۸گرمی گوشی به‌نسبت ابعاد ۶٫۳۶ اینچی نمایشگر، معقول به‌نظر می‌رسد؛ اما برآمدگی محسوس دوربین، مقدار از ارگونومی و زیبایی گوشی می‌کاهد.

مجموعه‌ی دوربین سه‌گانه‌ی شیائومی ۱۴ در دل جزیره‌ای مربعی‌شکل و مشکی‌رنگ قرار دارد. این مجموعه، دوربین‌های اصلی، تله‌فوتو ۳٫۲برابری و اولتراواید را دربرمی‌گیرد؛ با اینکه هر سه دوربین، ۵۰مگاپیکسلی هستند، فقط ماژول‌های تله‌فوتو و اولتراواید از حسگر یکسانی بهره می‌برند و حسگر دوربین اصلی به‌طرز محسوسی بزرگ‌تر است. دوربین‌های شیائومی ۱۴ چه در روشنایی روز، چه در تاریکی، عکس‌هایی پرجزئیات و چشم‌نواز ثبت می‌کنند و ویدیوهای 4K و 8K (دوربین اصلی) هم بسیار باکیفیت هستند.

آیفون 13 اپل
موبایل آیفون 13 اپل / Apple iPhone 13
گوشی موبایل آیفون 13 اپل / Apple iPhone 13 آبی
گوشی موبایل آیفون 13 اپل / Apple iPhone 13 مشکی
گوشی موبایل آیفون 13 اپل / Apple iPhone 13 صورتی
گوشی موبایل آیفون 13 اپل / Apple iPhone 13 سفید
6.1 اینچ
1170x2532 پیکسل
12/12 مگاپیکسل
سلفی 12مگاپیکسل
4 گیگابایت رم
A15 Bionic
3240 میلی آمپر ساعت
لیتیوم یونی

آیفون ۱۳ اپل که چند سالی از معرفی و عرضه آن در بازار ایران می‌گذرد، بدنه‌ای شیشه‌ای و فریمی آلومینیومی دارد که مقاومت و زیبایی را همزمان به گوشی می‌دهند. صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچیِ گوشی اپل از نوع Super Retina XDR OLED است که از HDR10 پشتیبانی می‌کند اما متاسفانه نرخ تازه‌سازی آن ۶۰ هرتز بوده که اکنون در کمتر مدلِ بالارده‌ای مشاهده می‌شود.

آیفون ۱۳ از تراشه A15 Bionic قدرت می‌گیرد که هنوز هم یکی از سریع‌ترین و کارآمدترین تراشه‌های موبایلی موجود است و به‌راحتی می‌تواند سنگین‌ترین بازی‌ها را در بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کند. این تراشه با استفاده از فناوری ۵ نانومتری ساخته شده که عملکردی بی‌نظیر در اجرای برنامه‌ها و وظایف هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. گوشی اپل با رم ۴ گیگابایتی و گزینه‌های ذخیره‌سازی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی در بازار موجود است.

نکات مثبت
  • قدرت پردازشی عالی
  • صفحه‌نمایش دقیق و روشن
  • بدنه‌ی خوش‌ساخت با ارگونومی بسیار خوب
  • عملکرد بسیار خوب دوربین در روز و شب
  • شارژدهی بهتر از گذشته
نکات منفی
  • صفحه‌نمایش ۶۰ هرتز
  • فقدان درگاه USB-C
  • سرعت شارژ کمتر از رقبا

بهترین گوشی تا ۶۰ میلیون تومان

گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ
گوشی موبایل گلکسی اس 23 اولترا / Samsung Galaxy S23 Ultra سبز
گوشی موبایل گلکسی اس 23 اولترا / Samsung Galaxy S23 Ultra مشکی
گوشی موبایل گلکسی اس 23 اولترا / Samsung Galaxy S23 Ultra بنفش
گوشی موبایل گلکسی اس 23 اولترا / Samsung Galaxy S23 Ultra کرم رنگ
رنگ های مختلف گوشی موبایل گلکسی اس 23 اولترا / Samsung Galaxy S23 Ultra
6.8 اینچ
1440x3088 پیکسل
200/12/10/10 مگاپیکسل
سلفی 12 مگاپیکسل
8/12 گیگابایت رم
Snapdragon 8 Gen 2
5000 میلی آمپر ساعت
لیتیوم یونی

گلكسى S23 اولترا با فرم مستطيل گونه و گوشه‌هاى تيز و حاشیه‌هایی فوق‌العاده اندک، يكى از خاص‌ترين و درعین‌حال زيباترين طراحی‌ها را دارد كه با ترکیب بدنه‌ی شیشه‌ای مات، فریم آلومینیومی و بهره‌گیری از قلم S Pen درکنار سخت‌افزاری تمام‌عیار، یکی از بهترین تعاریف از یک گوشی پرچمدار به‌سبک سامسونگ را در سال ۲۰۲۳ ارائه کرد.

گلکسی اس ۲۳ اولترا از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 قدرت می‌گیرد که نه‌تنها از نظر عملکرد بلکه از نظر بهینگی نیز در بهترین شکل خود ظاهر شد تا کره‌ای‌ها بار دیگر بتوانند رضایت میلیون‌ها کاربر این گوشی‌را بدست بیاورند. این گوشی با مجموعه‌ی دوربین چهارگانه‌ی خود یکی از بهترین گوشی‌های مناسب عکاسی نیز به‌شمار رفته و جزء مدعیان سر و زبان دار شناخته می‌شود، چراکه افزون‌بر دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، از دوربین‌های تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی ۳ و ۱۰ برابری اپتیکال نیز برخوردار است تا بتواند نهایت جزئیات را از دل سوژه‌های دور به‌تصویر بکشد.

نکات مثبت
  • عکاسی عالی در روز و شب
  • ارتقای چشم‌گیر عملکرد
  • اسپیکرهای پرقدرت‌تر
  • شارژدهی بهبودیافته
  • ۴ سال پشتیبانی
نکات منفی
  • قیمت نجومی در ایران
  • ندارد!

بهترین گوشی بالای ۶۰ میلیون تومان

شیائومی 14 اولترا
پنل جلو و پشت گوشی موبایل شیائومی 14 اولترا آبی / Xiaomi 14 Ultra
چینش دوربین گوشی موبایل شیائومی 14 اولترا آبی / Xiaomi 14 Ultra
پنل جلو و پشت گوشی موبایل شیائومی 14 اولترا سفید / Xiaomi 14 Ultra
چینش دوربین گوشی موبایل شیائومی 14 اولترا سفید / Xiaomi 14 Ultra
پنل جلو و پشت گوشی موبایل شیائومی 14 اولترا مشکی / Xiaomi 14 Ultra
6.73 اینچ
1440x3200 پیکسل
50/50/50/50 مگاپیکسل
سلفی 32 مگاپیکسل
12/16 گیگابایت رم
Snapdragon 8 Gen 3
5300 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 90 وات

شیائومی ۱۴ اولترا، جدیدترین پرچمدار دوربین‌محور شیائومی است که تقریبا تمام عناصر دیگر گوشی را به خدمت دوربین درآورده است و این مسأله به‌خصوص در بخش طراحی به‌وضوح مشاهده می‌شود. هیولای شیائومی از چهار دوربین اصلی،‌ اولتراواید و تله‌فوتو (۳٫۲ برابری و ۵ برابری) با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی برای عکاسی استفاده می‌کند. لنز دوربین‌ها و الگوریتم پردازش تصویرشان نیز با همکاری لایکا طراحی شده‌اند.

حسگر دوربین اصلی شیائومی ۱۴ اولترا، ۸۰ درصد بزرگ‌تر از حسگر دوربین اصلی رقیبش، گلکسی S24 اولترا است. لنز دوربین اصلی از دیافراگم متغیر در بازه‌ی f/4.0 تا f/1.63 استفاده می‌کند که در حالت عکاسی Pro، می‌توان گشودگی دیافراگم را به‌اندازه‌ی دلخواه در این بازه تغییر داد. لرزشگیر اپتیکال سوار بر لنز نیز لرزش‌های دست را حین عکاسی و فیلم‌برداری، خنثی می‌کند. برای به‌دست آوردن اطلاعات کافی از عملکرد شیائومی ۱۴ اولترا در عکاسی و قابلیت‌های کیت عکاسی قدرتمندش، مقاله بررسی شیائومی ۱۴ اولترا در زومیت را از دست ندهید.

نکات مثبت
  • عملکرد سریع و پایدار
  • دوربین قدرتمند و پرقابلیت
  • عرضه همراه با شارژر ۹۰واتی
  • اسپیکرهای استریوی قدرتمند
  • نمایشگر OLED خیره‌کننده و سریع
نکات منفی
  • قیمت بالاتر از برخی رقبای کارآمد
  • طراحی زمخت و نه‌چندان خوش‌دست
  • داغ‌شدن بیش‌از حد بدنه در استفاده‌های سنگین
  • زیاده‌روی در حذف نویز عکس و از دست‌رفتن جزئیات
پیکسل 8 پرو گوگل
گوشی موبایل پیکسل 8 پرو گوگل / Google Pixel 8 Pro آبی
پنل پشت گوشی موبایل پیکسل 8 پرو گوگل / Google Pixel 8 Pro آبی
پنل جلو گوشی موبایل پیکسل 8 پرو گوگل / Google Pixel 8 Pro آبی
نمای جانبی گوشی موبایل پیکسل 8 پرو گوگل / Google Pixel 8 Pro آبی
پنل جلو گوشی موبایل پیکسل 8 پرو گوگل / Google Pixel 8 Pro کرم
6.7 اینچ
1344x2992 پیکسل
50/48/48 مگاپیکسل
سلفی 10.5 مگاپیکسل
12 گیگابایت رم
Google Tensor G3
5050 میلی آمپر ساعت
لیتیوم‌ یونی

پیکسل ۸ پرو نیز از نظر طراحی با نسخه‌ی استاندارد آن هم‌سو شده و گوشه‌های بدنه نرم‌تر شده‌اند تا پایداری آن در هنگام گرفتن گوشی در دست بیشتر باشد، اما این بار بدنه‌ی شیشه‌ای آن از پوشش مات استفاده می‌کند تا جذب آثار انگشت را به‌حداقل برساند. از نظر اندازه و وزن اما شاهد تغییرات چشمگیری از نسل پیشین نیستیم.

این گوشی از نسل سوم تراشه تنسور G3 قدرت می‌گیرد که واحد پردازش تنسور آن آمادگی کامل برای اجرای مدل‌های زبانی مبتنی‌بر دستگاه جمنای نانو را پیدا کرده و اکنون می‌تواند تعداد بیشتری از پارامترهای هوش مصنوعی مولد را پشتیبانی و پردازش کند، به‌ترتیبی که می‌توانیم آن‌را اولین گوشی هوش مصنوعی اندرویدی به‌حساب بیاوریم. به‌لطف افزایش اندازه‌ی حسگرها و گشودگی دوربین‌های ۴۸ مگاپیکسلی اولتراواید و تله‌فوتو هم‌اکنون ثبت تصاویر با جزئیات و جذب نور بیشتر صورت می‌گیرد. مشخصات دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی آن تغییری نداشته است.

نکات مثبت
  • بلوغ طراحی پیکسل
  • رابط کاربری لذت‌بخش
  • به‌روزرسانی نرم‌افزاری ۷ ساله
  • قابلیت‌های هوش‌مصنوعی جالب‌توجه
  • نمایشگر چشم‌نواز و پرنور با فناوری LTPO
نکات منفی
  • عملکرد ناپایدار دوربین
  • قیمت نجومی در ایران
  • عملکرد ناامید‌کننده تراشه
آنر مجیک 6 پرو
پنل جلو و پشت گوشی موبایل آنر مجیک 6 پرو فیروزه ای / HONOR Magic6 Pro
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل آنر مجیک 6 پرو فیروزه ای / HONOR Magic6 Pro
پنل جلو و صفحه نمایش گوشی موبایل آنر مجیک 6 پرو فیروزه ای / HONOR Magic6 Pro
پنل جلو و پشت گوشی موبایل آنر مجیک 6 پرو بنفش / HONOR Magic6 Pro
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل آنر مجیک 6 پرو بنفش / HONOR Magic6 Pro
6.8 اینچ
1280x2800 پیکسل
50/50/180 مگاپیکسل
سلفی 50 مگاپیکسل
12/16 گیگابایت رم
Snapdragon 8 Gen 3
5600 میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

آنر مجیک ۶ پرو یکی دیگر از پرچمداران بازار با تراشه Snapdragon 8 Gen 3 محسوب می‌شود. در مواجهه با ماژول بزرگ دوربین پشت درمی‌یابیم که سازنده این گوشی‌را با محوریت دوربین در کنار مشخصات و سخت‌افزاری قدرتمند و به‌چالش کشنده سایر پرچمداران بازار، طراحی و تولید کرده است. این گوشی بدنه‌ای از جنس چرم مصنوعی یا شیشه همراه با فریم آلومینیومی دارد و از نمایشگر ۶٫۸ اینچی با لبه‌های خمیده استفاده می‌کند که از دوربین سلفی و حسگر تشخیص عمق در حفره‌ای کپسولی شکل میزبانی می‌کند.

پرچمداران آنر به‌خاطر کیفیت بالای دوربین شناخته می‌شوند و آنر Magic6 Pro نیز از این قاعده مستثنی نیست. دوربین اصلی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که تصاویر فوق‌العاده باکیفیتی را هم در شرایط نوری ایدئال و هم در محیط‌های تاریک به‌ثبت می‌رساند. در سمت دیگر دوربین تله‌فوتو ۱۸۰ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی ۲٫۵ برابری را داریم که از نظر کیفیت راضی‌کننده اما از نظر زوم اپتیکال به‌مراتب با رقبای دوربین‌محورش فاصله دارد. برای ارزیابی کامل تصاویر ثبت‌شده با این گوشی توصیه می‌کنیم که بررسی آنر مجیک ۶ پرو را بخوانید.

نکات مثبت
  • نمایشگر ۱۰بیتی جذاب با روشنایی بالا
  • عملکرد عکاسی بسیار عالی دوربین‌‌ها
  • طراحی باریک و ارگونومیک
  • عرضه با شارژر ۱۰۰واتی
  • شارژدهی بسیار خوب
نکات منفی
  • عملکرد زوم ضعیف‌تر از رقبا
  • عملکرد فیلم‌برداری ضعیف‌تر از رقبا
  • پشتیبانی نرم‌افزاری ضعیف‌تر از رقبا

بهترین گوشی بازار موبایل ایران

گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ
نمای کلی گوشی موبایل گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ مشکی / Samsung Galaxy S24 Ultra با نمایشگر روشن و نمایش لوگو، دوربین های پنل پشت و قلم رنگ مشکی
نمای کلی گوشی موبایل گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ مشکی / Samsung Galaxy S24 Ultra با نمایشگر روشن و نمایش لوگو، دوربین های پنل پشت و قلم رنگ آبی
نمای کلی گوشی موبایل گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ مشکی / Samsung Galaxy S24 Ultra با نمایشگر روشن و نمایش لوگو، دوربین های پنل پشت و قلم رنگ خاکستری
نمای کلی گوشی موبایل گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ مشکی / Samsung Galaxy S24 Ultra با نمایشگر روشن و نمایش لوگو، دوربین های پنل پشت و قلم رنگ سبز
نمای کلی گوشی موبایل گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ مشکی / Samsung Galaxy S24 Ultra با نمایشگر روشن و نمایش لوگو، دوربین های پنل پشت و قلم رنگ نارنجی
6.8 اینچ
1440x3120 پیکسل
200/50/12/10 مگاپیکسل
سلفی 12 مگاپیکسل
12 گیگابایت رم
Snapdragon 8 Gen 3
5000 میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم یونی

سامسونگ در گلکسی S24 اولترا با حفظ زبان‌طراحی نسل پیشین، سرانجام استفاده از نمایشگر با لبه خمیده را کنار گذاشته و هم‌اکنون پنل جلو کاملا مسطح شده است. فریم آلومینیومی جای خود را به فریم بادوام‌تر تیتانیومی مات داده و گوشی جلوه‌ی مدرن‌تری به‌خود گرفته است. یک تغییر مهم دیگر این گوشی استفاده از محافظ Gorilla Glass Armor است که با جذب ۷۵ درصدی بازتاب نور، خوانایی صفحه زیر نور شدید را به‌اندازه قابل توجهی افزایش داده است.

با وجود سخت‌افزار قدرتمند و ویژگی‌های شگفت‌آوری چون هفت‌سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل، می‌توان لقب «کامل‌ترین پرچم‌دار سال اندروید» را به این گوشی اعطاء کرد. از جمله نقاط قوت این گوشی می‌توان به عملکرد خیره‌کننده‌ی پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 به‌خصوص در بازی‌های سنگین اشاره کرد که حتی از آیفون ۱۵ پرو مکس نیز پیشی می‌گیرد.

نکات مثبت
  • قابلیت‌های AI کاربردی و یکپارچه با نرم‌افزار گوشی
  • خوانایی بسیار خوب نمایشگر با کاهش بازتاب نور محیطی
  • امکان جابه‌جایی میان دوربین‌ها در فیلم‌برداری 4K60
  • نمایشگر تخت با حاشیه‌های باریک و یک‌دست
  • فریم تیتانیومی و بدنه‌ی بسیار خوش‌ساخت
  • هفت سال پشتیبانی نرم‌افزاری
  • افزایش سرعت عکاسی
  • شارژدهی بسیار خوب
نکات منفی
  • بهبود ناچیز عملکرد دوربین نسبت به S23 اولترا
  • آینده‌ی مبهم بیکسبی با آمدنِ Galaxy AI

اطلاعیه: با توجه به منتفی‌‌شدن رجیستری گوشی‌های سری آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ از جمله آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۵ پرو مکس گوشی‌های مذکور از فهرست بهترین گوشی‌های بازار حذف شده‌اند. ضمناً به علت فقدان سرویس‌های گوگل در گوشی هواوی از عنوان کردن گوشی‌های این برند صرف‌نظر کرده‌ایم.

برای مقایسه‌ی اطلاعات فنی و قیمت روز همه‌ی گوشی‌های موبایل به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید. به‌علاوه، در این بخش فضایی برای تبادل‌نظر درباره‌ی گوشی موبایل فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی دیدگاه‌ها و سؤال‌هایتان را مطرح کنید. به نظر شما بهترین گوشی دنیا در حال حاضر کدام مدل است؟

سوالات متداول زومیت

  • بهترین گوشی‌های سامسونگ موجود در بازار کدام‌اند؟

    درحال‌حاضر گلکسی S24 اولترا بهترین گوشی سامسونگ موجود در بازار است، پس‌ از آن گلکسی S23 اولترا و مدل‌های تاشدنی مانند گلکسی زد فولد ۵ از بهترین گوشی‌های سامسونگ محسوب می‌شوند.

  • بهترین موبایل تا 5 میلیون کدام است؟

    بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان موتو G04 موتورولا است. تراشه‌ی قدرتمند، باتری قابل قبول و نمایشگر خوب از دلایل این انتخاب محسوب می‌شوند.

  • بهترین گوشی‌های شیائومی موجود در بازار کدام‌اند؟

    شیائومی ۱۴ اولترا، بهترین گوشی شیائومی موجود در بازار ایران است. پس‌ از آن شیائومی ۱۳ اولترا بهترین گوشی شیائومی در بازار محسوب می‌شود.

  • بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان کدام است؟

    بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان گلکسی A35 سامسونگ به حساب می‌آید. نمایشگر عالی، دوربین‌های خوب، طول عمر باتری مناسب و پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدت پنج ساله از دلایل این انتخاب است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات