توییتر الگوریتم جستجوی سرویس خود را هوشمندتر کرد

چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
توییتر نحوه نمایش نتایج جستجو در سرویس خود را تغییر داده است و به جای رتبه‌بندی نتایج بر اساس زمان انتشار توییت‌ها، آن‌ها را بر اساس مربوط بودن به موضوع جستجو نشان می‌دهد.
تبلیغات

توییتر نحوه‌‌ی نمایش نتایج جستجو را تغییر داده است؛ به‌طوری‌که نتایج جستجوی انجام‌شده در این سرویس دیگر همچون گذشته بر اساس ترتیب زمانی نمایش داده نمی‌شود، بلکه بر اساس مربوط بودن توییت‌ها به عبارت جستجو شده برای کاربران به نمایش گذاشته می‌شود. این اقدام در ارتباط با فعالیت‌هایی است که کاربر طی ۱۰ ماه گذشته در سرویس توییتر انجام داده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط توییتر، در صورتی که کاربران زمان بیشتری را در توییتر سپری کنند و میزان استفاده‌ی خود از این سرویس را افزایش دهند، میزان ارتباط نتایج جستجو و توییت‌های نمایش داده‌شده نیز افزایش خواهد یافت.

لیسا هوانگ، مهندس ارشد توییتر در تیم جستجو با انتشار پستی در وبلاگ توییتر، در این خصوص می‌گوید:

نمایش آخرین نتایج بر اساس ترتیب زمانی، شاید چیزی نباشد که کاربران به دنبال آن هستند. جستجو برای توییت‌های پرطرفدار می‌تواند برای درگیر کردن مخاطبان یا درک بهتر موضوع در حاشیه‌ی عبارت جستجو شده، کارآمدتر باشد، از این‌رو نمایش آخرین توییت‌های منتشرشده در رابطه با موضوع جستجو، نمی‌تواند آن‌چنان که باید کارآمد باشد.

اما توییتر از کجا مربوط بودن نتایج را بر اساس آنچه کاربر برای جستجو وارد کرده است، درک می‌کند؟ هوانگ به این موضوع اشاره کرد که بخش بزرگی از تصمیم‌گیری توییتر برگرفته از داده‌هایی است که از رفتار مخاطب در تعامل با توییتر به دست آمده است. این داده‌ها در یک مدل یادگیری ماشین و آموزشی قرار می‌گیرند و نتایج براین اساس شکل می‌گیرد. به نظر می‌رسد توییتر از الگوریتمی که برای نمایش فید خبری استفاده کرده، در الگوریتم جستجو نیز بهره برده است، با این تفاوت که در مورد جستجو، میزان بیشتری از اطلاعات جستجو می‌شود و الگوریتم، داده‌های بیشتری را برای نمایش به کاربر از نظر می‌گذارند.

در تصویر زیر می‌توانید تغییرات صورت گرفته در نتایج را قبل و بعد از اعمال الگوریتم جدید مشاهده کنید.

توییتر

در ماه فوریه توییتر اعلام کرد تغییراتی در نمایش فید اخبار در تایم‌لاین خود اعمال می‌کند. این تغییرات در راستای افزایش تعامل کاربران با این سرویس انجام گرفته است تا از این طریق کاربرانی که به‌صورت ممتد از توییتر استفاده می‌کنند، تجربه‌ی بهتری از مشاهده‌ی اخبار و مطالب دلخواه کسب کنند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات