وبسایت fueleconomy.gov وابسته به آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) نتیجهی تست مصرف سوخت سه مدل از هیوندای Ioniq مدل ۲۰۱۷ را منتشر کرده است. آژانس حفاظت از محیط زیست امریکا اقدام به آزمایش سه نسخه از این خودرو کرده است که شامل مدلهای هیبرید، هیبرید پلاگین و الکتریکی هستند.
اگر تویوتا پریوس را بهعنوان مرجع این کلاس در نظر بگیریم، باید گفت این خودرو دارای مصرف سوخت ترکیبی معادل ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و مصرف سوخت شهری و جادهای آن به ترتیب معادل ۴.۷ و ۴.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است. اما حالا بیایید این اعداد و ارقام را با اعداد بهدستآمده در آزمایش هیوندای یونیک مقایسه کنیم. مصرف جادهای هیوندای یونیک ۴.۳ لیتر، مصرف شهری آن ۴.۲ و مصرف ترکیبی آن ۴.۲ لیتر در هر صد کیلومتر است. در نتیجه باید گفت هیوندای Ioniq در مصرف جادهای عملکردی بهتر از تویوتا پریوس دارد. نسخهی پلاگین هیبرید هیوندای یونیک دارای مصرف جادهای ۳.۹ لیتر ، مصرف شهری ۴.۱ لیتر و مصرف ترکیبی ۴ لیتر در هر صد کیلومتر است. همانطور که قبلا اشاره کرده بودیم؛ مدل پلاگین هیبرید یونیک توانایی حرکت در حالت تمام برقی تا مسافت ۵۰ کیلومتر دارد.
همانطور که حدس زده میشد؛ مشکل اصلی هیوندای با مدل الکتریکی یونیک خواهد بود که شعاع حرکتی آن در آزمایشهای صورت گرفته توسط (EPA) تنها معادل ۲۰۰ کیلومتر است. مصرف برق خودروهای برقی با فرمولی به نام مایل بر هر گالن الکتریکی یا (MPGe) تعریف میشود که معادل همان مصرف سوخت خودروهای بنزینی به دست میآید. اگر بخواهیم مصرف برق هیوندای یونیک برقی را با مصرف سوخت خودروهای عادی معادل کنیم، باید گفت طبق نتایج بهدستآمده این خودرو دارای مصرف جادهای ۱.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است. مصرف شهری و ترکیبی این خودرو معادل ۱.۵ و ۱.۷ لیتر در هر صد کیلومتر هستند. البته هیوندای خود به مشکل شعاع حرکتی نسخهی اولیهی این خودرو واقف است و بهزودی مدلی با شعاع حرکتی ۳۰۰ کیلومتر یا حتی بیشتر را روانهی بازار خواهد کرد تا بتواند به رقابت با شورولت بولت بپردازد. هیوندای اخیرا در گفت گو با اتوموتیو نیوز اعلام کرده است نسخهی دارای شعاع حرکتی بیش از ۳۰۰ کیلومتری یونیک الکتریکی بهزودی و تا سال ۲۰۱۸ راهی بازار خواهد شد؛ بنابراین مدل فعلی الکتریکی این خودرو تنها تا مدتزمان کمی در وضعیت پایینتری از رقبا قرار خواهد داشت.
از آنجایی که صحبت از شورولت بولت شد؛ باید اشاره کرد که هیوندای یونیک الکتریکی دارای وضعیت بهتری در مقایسه با بولت است. شورولت بولت در جاده به ازای هر صد کیلومتر ۲.۱ لیتر مصرف سوخت معادل دارد و مصرف معادل شهری آن ۱.۸ لیتر و مصرف ترکیبی نیز معادل ۱.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است. از دید دیگری که نگاه کنیم، هیوندای یونیک دارای مصرف برق ۲۵ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر است، در حالی که شورولت بولت در هر صد کیلومتر ۲۸ کیلووات ساعت برق مصرف میکند که البته عدد کم و ناچیزی است؛ اما هرچه باشد در این بخش نیز هیوندای عملکرد بهتری از خود بر جای گذاشته است.
در انتها به چهارمین عضو خانوادهی یونیک هیوندای باید اشاره کرد که بهزودی معرفی خواهد شد و البته بیشتر از آنکه به خاطر مجموعهی فنی خود مورد توجه قرار گیرد، به خاطر تجهیزات رانندگی خودکار در کانون توجهات قرار خواهد گرفت.
اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که ساعتهای هوشمند با صفحه مربعی را ترجیح میدهید، در این مقاله با محصولاتی از برندهای مختلف آشنا خواهید شد.
اینترنت چگونه و توسط چه کسانی اختراع شد و تا به امروز چه مسیری را طی کرده است؟ پاسخ احتمالا شما را غافلگیر خواهد کرد.
پژوهشهای انجام شده روی دریاچه «آرال» که بر اثر انتقال آب و خشکسالی خشک شده است، تأثیر فعالیتهای انسانی بر تغییرات ساختاری زمین را نشان میدهد.
آیا میدانستید میتوانید با استفاده از روشهایی ساده، کرایهی اسنپ خود را کاهش دهید؟
پیدا کردن مخاطبین در اینستاگرام فقط یک گزینه در تنظیمات این اپلیکیشن نیست؛ در پشتصحنهی ماجرا تکنیکهایی نهفته است که احتمالا آنها را نمیدانید.
با صرف هزینهای کمتر از ۱۵ میلیون تومان، چه گوشیهایی در بازار ایران ارزش خرید بالایی دارند؟ در مقالهی پیش رو بهترین مدلها را معرفی خواهیم کرد.
اگر قصد دارید بدون صرف هزینهی سرسامآور، گوشی مناسبی بخرید، در این مقاله بهترین گوشیهای میانردهی بازار ایران را به شما معرفی خواهیم کرد.