مرسدس-AMG، مدل رودستر GT C را قبل از شروع نمایشگاه پاریس معرفی کرد

پنج‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
رودستر GT C مرسدس بنز-ای‌ام‌جی خودروی کروکی است که توان تولیدی معادل ۵۵۰ اسب‌بخار دارد.
تبلیغات

کمپانی مرسدس بنز AMG به تازگی به شایعات پایان داد و درحالی‌که اخیرا در تیزری، رونمایی از رودستر GT با سقف کروکی‌اش را وعده داده بود، وجود مدل GT C را نیز تصدیق کرد. در ادامه برای آگاهی از جزئیات این خودرو همراه زومیت باشید.

اولین مدلی که به‌عنوان یک رودستر کروک رونمایی می‌شود، مرسدس بنز AMG مدل GT C است. در خبرها آمده بود که مدل GT C دارای سقفی ثابت است و جزو خودروهای کوپه محسوب می‌شود اما مرسدس بنز به‌صراحت این فرضیه را رد کرد. با توجه به آنچه اعلام شده، موتور ۸ سیلندر ۴ لیتری رودستر AMG GT C، دارای توربوشارژر دوقلو است که با جعبه دنده‌ای هفت سرعته دارای مکانیزم دوکلاچه اتوماتیک، ترکیب شده است. توان خروجی این موتور ۵۵۰ اسب‌بخار است و گشتاوری معادل ۶۸۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند که نشان می‌دهد از مدل کوپه‌ی GT S (با توان ۵۰۳ اسب‌بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر) قوی‌تر است اما کمی از مدل تقویت شده‌ی کوپه‌ی GT R با توان ۵۷۷ اسب‌بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متری ضعیف‌تر است. مرسدس بنز AMG ادعا کرده رودستر GT C شتاب صفر تا صد ۳.۷ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر در ساعت دارد.

رودستر AMG GT C همچنین بخش‌هایی از مدل GT R را به ارث برده است. مدل GT C علاوه بر سیستم هدایت اکسل عقب در مدل GT R و دیفرانسیل دارای سیستم کنترل هرزگردی به صورت الکترونیکی، از گلگیرها و شاسی بلندتری بهره برده که طول کلی آن حدود ۶ سانتی‌متر از مدل‌های GT و GT S بلندتر است. رینگ‌های پره‌دار استاندارد GT C در قسمت جلو ۱۹ اینچی و در قسمت عقب ۲۰ اینچی استفاده شده و پهنای تایرهای عقب خودرو ۳۰۵ میلی‌متر است. بخش‌های وسیع فیبر کربن مدل GT R در GT C استفاده نشده اما از باتری لیتیوم یونی بهره گرفته و کمی از وزن خودرو کاهش یافته است.

در ضمن، مدل پایه‌ی رودستر GT به‌نحوی بهبود یافته که می‌تواند توانی برابر ۴۶۹ اسب‌بخار و گشتاوری معادل ۶۳۰ نیوتن‌متر تولید کند. یعنی به‌ترتیب ۱۳ اسب‌بخار و ۳۰ نیوتن‌متر از مدل پایه‌ی کوپه‌ی GT نیرومندتر است.

بر روی شاسی هر دو رودستر تقویت‌هایی صورت پذیرفته تا کمبود حاصل از سقف کروک را جبران کند. باله‌های جانبی خودرو از مدل کوپه ضخیم‌تر است و سیستم مهار‌بندی خودرو در محدوده‌ی داشبورد جایی بین سقف کروک و باک بنزین قرار گرفته است. مدل‌های رودستر هر دو به حلقه‌های وارونه‌ی ثابت مجهز شده‌اند. خودروساز اعلام کرده که عملکرد باز و بسته شدن سقف بسیار سریع است و تنها ۱۱ ثانیه طول می‌کشد.

هر دو رودستر قرار است قبل از اینکه پاییز وارد خیابان‌های آمریکا شوند، در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ در اواخر این ماه رونمایی شوند. با اضافه شدن این دو مدل، خانواده‌ی AMG GT به پنج عضو افزایش می‌یابد و انتظار می‌رود در سال‌های آینده نیز به آن اضافه شود.

مرسدس بنز AMG GT C
مرسدس بنز AMG GT C
مرسدس بنز AMG GT C
مرسدس بنز AMG GT C
مرسدس بنز AMG GT C
مرسدس بنز AMG GT C
مرسدس بنز AMG GT C
مرسدس بنز AMG GT C
مرسدس بنز AMG GT C
مرسدس بنز AMG GT C
مرسدس بنز AMG GT C
مرسدس بنز AMG GT C
مرسدس بنز AMG GT C
مرسدس بنز AMG GT C
مرسدس بنز AMG GT C
مرسدس بنز AMG GT C
مرسدس بنز AMG GT C
مرسدس بنز AMG GT C
مرسدس بنز AMG GT C
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات