اپل در حال توسعه عینک واقعیت افزوده با همکاری کارل زایس است

سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شنیده‌ها حکایت از این دارند که اپل در حال همکاری با کارل زایس آلمان برای توسعه‌ی یک عینک واقعیت افزوده است.
تبلیغات

گزارشی جدید نشان از این دارد که اپل در حال توسعه‌ی عینک واقعیت افزوده است که در ماه‌های اخیر شایعات زیادی در رابطه با آن شنیده بودیم. کاپرتینویی‌ها در راستای توسعه‌ی عینک واقعیت افزوده‌ی خود از کمپانی کارل زایس آلمان کمک گرفته‌اند و این عینک را با همکاری زایس توسعه می‌دهند.

رابرت اسکوبلی، یکی از فعالان حوزه‌ی فناوری با انتشار گزارشی اعلام کرد که اپل در حال همکاری با کمپانی زایس برای توسعه‌ی یک عینک واقعیت افزوده است. اسکوبلی با انتشار پستی در فیس‌بوک به این نکته اشاره کرد که یکی از کارکنان زایس این موضوع را تأیید کرده است. در صورت به واقعیت پیوستن شایعات، انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۷ میلادی شاهد رونمایی از این عینک واقعیت افزوده باشیم.

برخلاف واقعیت مجازی که کاربران را در یک فضای مجازی قرار می‌دهد، واقعیت افزوده، اشیاء مجازی را در دنیای واقعی منعکس می‌کند و از این‌رو امکان تعامل با دنیای مجازی را در قالب واقعیت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بهترین نمونه از تعریف واقعیت افزوده، بازی پوکمون گو است که سال گذشته‌ی میلادی با استقبال بسیار زیادی از سوی کاربران روبرو شد و پتانسیل بالای این حوزه از فناوری را نمایش داد.

پیش از این نیز خبری منتشر شده بود که حکایت از علاقه‌ی وافر اپل به فعالیت در حوزه‌ی واقعیت افزوده و توسعه‌ی یک عینک مبتنی بر واقعیت افزوده داشت. تیم کوک، مدیرعامل اپل طی گفتگویی با ABC News در سپتامبر سال ۲۰۱۶ میلادی، اعلام کرد که ظرفیت بیشتری در آینده برای واقعیت افزوده در مقابل واقعیت مجازی قائل است.

تیم کوک در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما شاهد دو مفهوم واقعیت افزوده و واقعیت مجازی هستیم که هر دو بسیار هیجان‌انگیز هستند. اما به نظر من واقعیت افزوده پتانسیل بسیار بیشتری در مقایسه با واقعیت مجازی دارد.

اپل در ماه‌های اخیر پتنت‌هایی را در رابطه با واقعیت افزوده به ثبت رسانده است. برای مثال یکی از پتنت‌های اپل در سال ۲۰۱۴ در رابطه با گجتی است که می‌توان از طریق آن تصاویر مجازی را روی سطوح اشیا در دنیای واقعی قرار داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات