اچ تی سی بدترین گزارش مالی سالیانه خود در ۱۱ سال اخیر را منتشر کرد

چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آخرین گزارش منتشرشده توسط اچ تی سی نشان از این دارد که درآمد این کمپانی به طرز مشهودی در مقایسه با گذشته کاهش پیدا کرده است.
تبلیغات

درآمد اچ‌تی‌سی با شتاب بسیار زیادی در حال کاهش است؛ به‌طوری‌که بر اساس آخرین آمار ارائه‌شده توسط این کمپانی، درآمد ماه دسامبر اچ‌تی‌سی در مقایسه با ماه پیش از آن ۱۶.۴ درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۵، ۱.۷ درصد کاهش داشته است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، مجموع درآمد اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۱۶ میلادی قریب به ۲.۴۴ میلیارد دلار اعلام شده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۵ نشان از کاهش ۳۵ درصدی دارد. اچ‌تی‌سی با گزارش درآمد ۲.۴۴ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۶، بدترین گزارش مالی سالیانه‌ی خود را در ۱۱ سال اخیر ارائه کرده است. بهترین گزارش مالی اچ‌تی‌سی مربوط به سال ۲۰۱۱ با کسب بیش از ۱۴.۵ میلیارد دلار بود.

درآمد اچ‌تی‌سی در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶، ۶۹۵ میلیون دلار گزارش شده است. در واپسین فصل ۲۰۱۶، اچ‌تی‌سی پیش‌بینی ادامه‌ی ضرردهی خود را ارائه کرده بود که هفتمین فصل متوالی ضرردهی این کمپانی است.

با وجود اینکه گوشی هوشمند پرچم‌دار این کمپانی با نام اچ‌تی‌سی ۱۰ مورد استقبال منتقدین حوزه‌ی فناوری قرار گرفت، اما فروش پایین این محصول نتوانست آن‌چنان که باید به بهبود وضعیت مالی تایوانی‌ها کمک کند. اچ‌تی‌سی علاوه بر محصولات خود، حتی پیکسل و پیکسل ایکس ال را نیز برای گوگل تولید می‌کند. هرچند پیکسل‌ و پیکسل ایکس ال تنها توسط اچ‌تی‌سی تولید می‌شود و نام گوگل روی این محصول قرار دارد، این موضوع نیز نتوانسته است به بهبود وضعیت اقتصادی گوگل کمک محسوسی کند.

انتظار می‌رود اچ‌تی‌سی در جریان برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلونا گوشی‌های هوشمند جدیدی از سری Ocean رونمایی کند. این گوشی‌های هوشمند شامل U Ultra و U Play هستند که البته با نام اوشن نیز شناخته می‌شوند. در کنار این محصولات باید به وان ایکس ۱۰ اشاره کرد که نسخه‌ی بهبودیافته‌ی وان ایکس ۹ است و راهی بازار خواهد شد. اچ‌تی‌سی در نظر دارد نسل جدید پرچم‌دار خود را نیز با نام اچ‌تی‌سی ۱۱ در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ رونمایی و راهی بازار کند. از جمله‌ی ویژگی‌های این گوشی هوشمند باید به بهره‌گیری از نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن QHD و اسنپدراگون ۸۳۵ اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات