پس از آپدیت نرم افزاری، مک بوک پرو 2016 در لیست پیشنهادات Consumer Reports قرار گرفت

جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از بروزرسانی نرم‌افزاری و برطرف کردن باگ مورد ادعای اپل در مرورگر سافاری، Consumer Reports مک بوک پرو جدید را در لیست پیشنهادی خود قرار داد.
تبلیغات

بالاخره پس از کش‌وقوس‌های فراوان و پس از بروزرسانی نرم‌افزاری مک بوک پروهای جدید اپل به‌منظور رفع باگ مورد ادعای اپل برای مرورگر سافاری، Consumer Reports این لپ‌تاپ را در فهرست پیشنهادی خود قرار داد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط اپل، وجود باگی در مرورگر سافاری باعث شده بود تا این لپ‌تاپ در تست‌های Consumer Reports نتایج متفاوت و بعضا ضعیفی به نمایش بگذارد و از همین رو Consumer Reports این لپ‌تاپ را از لیست گزینه‌های پیشنهادی خود خارج کرد.

Consumer Reports در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

پس از بروزرسانی نرم‌افزاری، سه نسخه‌ی مک بوک پرو ۲۰۱۶ اپل در آزمایشگاه ما نتایج بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته‌اند، به‌طوری‌که یکی از مدل‌ها موفق شد در تست باتری ۱۸.۷۵ ساعت دوام بیاورد. ما هر یک از نسخه‌ها را پس از بروزرسانی نرم‌افزاری بر اساس قوانین خود که طی آن لپ‌تاپ‌ها را تست می‌کنیم، چند بار آزمایش کردیم.

عمر باتری ۱۸.۷۵ ساعتی متعلق به مک‌بوک پروی ۱۳ اینچی جدید اپل است که فاقد نوار لمسی OLED است. آزمایش Consumer Reports شامل لود کردن صفحات وب بارگذاری شده از سرورهای Consumer Reports پس از غیرفعال کردن قابلیت کش شدن در مرورگر سافاری است.

پیش از این و در اولین آزمایش‌های انجام‌شده، Consumer Reports اعلام کرده بود که مک‌بوک‌ پروهای اپل در آزمایش باتری نتایج متفاوت و ضعیفی نشان داد‌ند، به‌طوری‌که نتایج به‌دست‌آمده عمر باتری ۴ تا ۲۰ ساعتی را برای مک‌بوک‌های اپل طی آزمایش‌های مختلف نشان داد. همین موضوع باعث شد مک‌بوک پروهای اپل نتوانند امتیاز مورد نیاز برای حضور در لیست پیشنهادی Consumer Reports به دست آورند. بسیاری از طرفداران اپل این کمپانی را به همین دلیل مورد انتقاد قرار دادند، با توجه به اینکه مک‌بوک‌ پروهای اپل جزو گران‌ترین گزینه‌های موجود در بازار برای خرید هستند.

نکته‌ای که در این بین مشخص است، اهمیت قرار گرفتن در لیست پیشنهادی Consumer Reports بود که منجر به تلاش‌های اپل برای برطرف کردن مشکل مورد نظر شد. بروزرسانی نرم‌افزاری ارائه‌شده هنوز برای نسخه‌ی بتای macOS در دسترس است و کاربران مک بوک‌های اپل این بروزرسانی را دریافت نکرده‌اند. البته اپل به این نکته اشاره کرد که این باگ در زمان استفاده از Developer Mode سافاری مشکل‌ساز می‌شود و مشخص نیست که آیا کاربران معمولی نیز درگیر آن خواهند بود یا خیر.

Consumer Reports اعلام کرده است که هیچ‌یک از مک بوک پروهای ۲۰۱۶ اپل با یک‌بار شارژ، زمان عمر باتری پایین‌تر از ۱۵.۷۵ ساعت نداشتند. البته شرایط استفاده از لوازم الکترونیک در آزمایشگاه با شرایط واقعی کمی متفاوت است، از این‌رو نمی‌توان انتظار دریافت عمر باتری اعلام‌شده توسط Consumer Reports را در شرایط معمول استفاده داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات