ردمی نوت 4 شیائومی با پردازنده اسنپدراگون 625 معرفی شد

پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی از گوشی‌ هوشمند میان‌رده‌ای به نام ردمی نوت ۴ رونمایی کرد.
تبلیغات

شیائومی گوشی‌ هوشمند ردمی نوت ۴ را در کشور هند معرفی کرد. این گوشی‌ در سه مدل در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. مدل اول دارای ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی است و با قیمت ۱۴۶ دلار به فروش می‌رسد. مدل دوم ۳ گیگابایت رم دارد و حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی آن ۳۲ گیگابایت است و با قیمت ۱۶۱ دلار به فروش می‌رسد. در نهایت مدل سوم ۱۹۰ دلار قیمت دارد و مجهز به ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی است.

گوشی ردمی نوت ۴ بدنه‌ای تمام آلومینومی دارد که پوششی از جنس شیشه‌ی خمیده‌ی 2.5D روی آن قرار گرفته است. در بخش جلویی این دستگاه یک صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی از نوع IPS ال‌سی‌دی به کار رفته که دارای کیفیت ۱۰۸۰p است. چیپ اصلی این گوشی‌هوشمند اسنپدراگون ۶۲۵ با فناوری ۱۴ نانومتری FinFET است. این پردازنده از نظر عملکرد نسبت به اسنپدراگون ۶۵۰ در رده‌ی پایین‌تری قرار می‌گیرد. شیائومی در گوشی ردمی نوت ۳ از چیپ اسنپدراگون ۶۵۰ بهره گرفته بود. اما چیپ در نظر گرفته‌شده از نظر مصرف انرژی بهینه‌تر عمل می‌کند و شیائومی اعلام کرده که عمر باتری گوشی ردمی نوت ۴ نسبت به ردمی نوت ۳ تا ۲۵۵ درصد بهبود یافته است. باتری در نظر گرفته‌شده برای گوشی‌هوشمند جدید شیائومی ظرفیتی ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. این مدل با پردازنده‌ی اسنپدراگون در سراسر جهان عرضه خواهد شد؛ این در حالی است که قبلا مدل مخصوص کشور چین با چیپ Heilo X20 مدیاتک به فروش می‌رفت.

دوربین پشتی این محصول ۱۳ مگاپیکسلی است و از قابلیت فوکوس خودکار هم بهره می‌برد. دوربین جلویی این دستگاه ۵ مگاپیکسلی است. ردمی نوت ۴ از دو سیم‌کارت و شبکه‌های پرسرعت VoLTE پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری MIUI 8 که بر پایه اندروید مارشمالو توسعه داده شده، به‌عنوان سیستم‌عامل این گوشی در نظر گرفته شده است. البته نسخه‌ی جدید این رابط کاربری که بر پایه‌ی اندروید نوقا است، در حال حاضر در مرحله‌ی تست قرار دارد و به‌زودی برای ردمی نوت ۴ منتشر خواهد شد.

گوشی هوشمند مورد بحث از تاریخ ۲۳ ژانویه (۴ بهمن) از طریق وب‌سایت Mi.com و وب‌سایت فلیپ‌کارت به فروش خواهد رسید. این محصول در رنگ‌های طلایی، خاکستری تیره و مشکی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

نظر شما در مورد ردمی نوت ۴ شیائومی چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات