آیپدهای جدید اپل تا نیمه دوم ۲۰۱۷ عرضه نخواهند شد

جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود اینکه انتظار می‌رفت اپل از مدل‌های جدید آیپد در فصل بهار رونمایی کند، اما گزارش‌های جدید حاکی از این هستند که تبلت‌های جدید اپل تا نیمه دوم ۲۰۱۷ آماده نخواهند شد.
تبلیغات

طبق گزارش‌هایی که به‌تازگی منتشر شده است، مدل‌های جدید آیپد اپل تا نیمه دوم سال ۲۰۱۷ عرضه نخواهند شد. در این گزارش آمده است که مدل جدید آیپد ۹.۷ اینچی قرار است در نیمه اول ۲۰۱۷ به تولید انبوه برسد و مدل‌های ۱۰.۵ اینچی و ۱۲.۹ اینچی آیپد در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ به تولید انبوه خواهند رسید.

گفته می‌شد قرار است اپل از آیپدهای جدید در فصل بهار رونمایی کند، اما در این گزارش آمده است که این محصولات تا نیمه دوم ۲۰۱۷ رونمایی و عرضه نخواهند شد.

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه مشکل به وجود آمده در پروسه ساخت تراشه‌های ۱۰ نانومتری، عامل عقب افتادن رونمایی و عرضه آیپدهای جدید هستند. در گزارش آمده است:

اپل قصد دارد در سال ۲۰۱۷ از سه تبلت رونمایی کند. یکی از این آیپدها از نمایشگر ۹.۷ اینچی بهره می‌برد. مدل دوم آیپد دارای نمایشگر ۱۰.۵ اینچی است و یک آیپد پرو با سخت‌افزار قدرتمندتر و نمایشگر ۱۲.۹ اینچی نیز برای عرضه در نظر گرفته شده است. البته هر سه محصول در حال حاضر مراحل توسعه و طراحی را پشت سر می‌گذارند و قرار است تا نیمه دوم سال ۲۰۱۷ به تولید انبوه برسند. با این حال ممکن است که هیچ‌یک از آن‌ها در نیمه اول سال ۲۰۱۷ معرفی نشود.

در گزارش به یک آیپد با نمایشگر ۱۰.۵ اینچی اشاره شده است که می‌توان این ابعاد را برای یک آیپد با مشخصات میان‌رده ایده‌آل دانست. این در حالی است که بعضی از شایعات، این تبلت را آیپد پرو می‌دانند که قرار است در ابعادی بین ۱۰.۱ الی ۱۰.۹ اینچ عرضه شود.

طبق شایعاتی که در گذشته منتشر شده بود، گویا اپل قصد دارد آیپد پرو را در ابعاد ۱۰.۵ اینچ عرضه کند تا با قیمت یکسان، جایگزین مدل ۹.۷ اینچی شود که سال گذشته عرضه شد. مدل جدید آیپد ۹.۷ اینچی نیز از قیمت پایین‌تری بهره می‌برد تا به‌عنوان یک تبلت ارزان‌قیمت برای دانشجویان و دانش‌آموزان به بازار عرضه شود.

مانند گزارش قبلی، در گزارش جدید نیز گفته شده است که مدل ۱۰.۵ اینچی و ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو از تراشه A10X بهره خواهد برد. البته به تراشه استفاده‌شده در آیپد ۹.۷ اینچی اشاره نشده است؛ با این حال انتظار می‌رود که در این تبلت از تراشه A9X استفاده شود.

مدل ۱۰.۵ اینچی آیپد پرو که قرار است پرچم‌دار سری آیپد باشد، از نمایشگر بدون حاشیه بهره می‌برد و فاقد دکمه خانه خواهد بود. البته در بالای نمایشگر به دلیل وجود دوربین FaceTime میزان کمی حاشیه وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات