رئیس قطعه سازان ترکیه: تمایل داریم مرکز آزمایش خودرو را در اختیار ایرانیان بگذاریم

یک‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
رئیس انجمن قطعه سازان ترکیه اعلام کرد: «ما مرکز آزمایش خودرو و تحقیقات خودرویی داریم که مایل هستیم آن‌ها را با خودروسازان ایرانی به اشتراک بگذاریم.»
تبلیغات

آلپر کانجا رئیس انجمن قطعه سازان ترکیه گفت: «خوشحالم که ایران تحول جدیدی در صنعت خودروسازی‌اش رخ داده است. ما آمده‌ایم بخشی از صنعت خودروسازی شما باشیم هر چند در برخی از صنعت خودرو با هم رقیب هستیم. البته این رقابت نمی‌تواند مشکل ساز شود و زمینه‌ساز شراکت‌های جدید خواهد بود.»

کانجا ادامه داد: «تولید محصول در ۱۰ سال اخیر برای داخل ترکیه ۵۰ درصد رشد و برای بخش صادرات ۷۰ درصد رشد داشته است. تولید ترکیه هم اکنون ۱.۵ میلیون خودرو است. این تولید تجاری در صنعت خودروی ترکیه در سال ۲۰۱۵ کمی کاهش داشت؛ ولی در سال قبل ۲۰ درصد رشد داشتیم که دلیل آن محصولات جدید فیات و تویوتا بوده است. بازار داخلی ترکیه از ایران ضعیف‌تر است اما صادرات ما در خودروسازی بسیار بیشتر از ایران است.»

رئیس انجمن قطعه سازان ترکیه اعلام کرد: «صادرات ما عمدتا به اتحادیه اروپا بوده است. ترکیه بزرگ‌ترین صادرکننده به اروپا است و بعد از ترکیه، ژاپن قرار دارد. بعد از اروپا، منطقه خاورمیانه، ایران و روسیه مقصد صادرات ما هستند که صادرات ۴ درصدی به ایران بسیار کم است و باید روی افزایش آن همکاری کنیم. صادرات ما به ایران بسیار فراز و نشیب بوده است و علت اصلی آن در سال‌های قبل را می‌توان تحریم دانست.»

کانجا گفت: «ما در انجمن قطعه‌سازی خودروی ترکیه با قطعه‌سازی ایران ارتباط خوبی داریم. این انجمن در سال ۱۹۷۸ شکل گرفته است و ۳۶۲ عضو با ۱۵۰ هزار کارمند دارد. این انجمن سالانه‌ ۸ میلیارد دلار صادرات داشته است که رقم قابل توجهی است.»

رئیس انجمن قطه سازان ترکیه تأکید کرد: «ما مرکز آزمایش خودرو و تحقیقات خودرویی داریم که مایل هستیم آن‌ها را با خودروسازان ایرانی به اشتراک بگذاریم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات