خرید درون اپلیکیشنی سال ۲۰۱۶ حوزه سرگرمی در اپ استور دو برابر شده است
آمار مربوط به اپ استور اپل منتشر شده است و حقایق جالب توجهی در مورد عملکرد کاربران در طول سال ۲۰۱۶ مشخص میکند. یکی از اولین مواردی که باید به آن اشاره کرد، افزایش حجم خرید از اپ استور توسط کاربران آمریکایی است که البته این موضوع قابل پیشبینی بود. بر اساس گزارش منتشرشده توسط موسسهی تحقیقاتی Sensor Tower، همچنان بازیها بیش از ۸۰ درصد از فروش اپلیکیشنها و خریدهای درون اپلیکیشنی را به خود اختصاص دادهاند، حال آنکه حوزهی سرگرمی شاهد رشد ۱۳۰ درصدی درآمد در مقایسه با سال ۲۰۱۵ است.
Sensor Tower دادههای خود را با گردآوری اطلاعات بیش از ۱۳۲ میلیون آیفون فعال جمعآوری کرده است. اپلیکیشنهای سرگرمی که شامل مواردی نظیر نتفلیکس، هولو و اچبیاو ناو میشوند، شاهد صرف هزینهی ۲.۳۰ دلاری در سال ۲۰۱۶ توسط کاربران، در مقایسه با یک دلاری است که در سال ۲۰۱۵ توسط کاربران صرف شده است. هرچند صرف هزینهی ۲.۳۰ دلاری در مقایسه با ۲۷ دلار به ازای هر کاربر برای خرید بازی بسیار ناچیز است، اما نشان از این دارد که تولیدکنندگان محتوا در حوزهی سرگرمی موفق شدهاند کانال جدید درآمدی را از طریق خرید درون اپلیکیشنی ایجاد کنند. سنسور تاور به این نکته اشاره کرده که نتفلکیس بهعنوان یکی از غولهای حوزهی استریم ویدیو، درآمدزایی از اپ استور را از سال ۲۰۱۵ آغاز کرده است. این کمپانی موفق شده درآمد ۷.۹ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۵ را به ۵۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ افزایش دهد.
هرچند سایر حوزهها نیز شاهد رشد بودهاند؛ اما رشدی که حوزهی سرگرمی در اپ استور به خود دیده، بسیار چشمگیرتر از سایر حوزهها است. درآمد بازیها به ازای هر کاربر از ۲۵ دلار به ۲۷ دلار، موسیقی از ۳.۴۰ دلار به ۳.۶۰ دلار، شبکههای اجتماعی از ۱.۸ دلار به ۲ دلار و اپلیکیشنهای ویدیو و عکس شاهد افزایش درآمد از ۴۰ سنت به ۷۰ سنت بودهاند. در مجموع کاربران آیفون بهصورت میانگین ۴۰ دلار روی اپلیکیشنها هزینه کردهاند که در مقایسه با سال ۲۰۱۵ نشان از افزایش ۵ دلاری دارد.
یکی دیگر از موارد جالب توجه در مورد اپ استور، افزایش درآمد با وجود کاهش تعداد نصبهای صورت گرفته است. بر اساس گزارش Sensor Tower، اپلیکیشنهای مربوط به شبکههای اجتماعی از میانگین نصب ۳.۳ در سال ۲۰۱۵ به ۲.۳ بار نصب در سال ۲۰۱۶ کاهش یافتهاند که بزرگترین افول در میان تمام حوزهها است.