گوگل اپلیکیشن مسنجر را به اندروید مسیجز تغییر نام داد

جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل نام اپلیکیشن مسنجر (Messenger) خود را به اندروید مسیجز (Android Messages) تغییر داده است.
تبلیغات

گوگل اپلیکیشن مسنجر را به همراه گوشی‌ هوشمند نکسوس ۶ منتشر کرد. این اپلیکیشن ابزاری شبیه هنگ‌اوت اما برای مدیریت اس‌ام‌اس است. از آنجا که گوگل همچنان کار روی هنگ‌اوت را ادامه می‌دهد و در عین حال پیام‌رسان جدید خود یعنی Allo را هم منتشر کرده است، اپلیکیشن مسنجر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. حالا این اپ تغییر نام داده است و دیگر از آن به عنوان مسنجر یاد نمی‌شود. در واقع نام جدید در نظر گرفته‌شده برای اپلیکیشن مورد بحث، اندروید مسیجز (Android Messages) است. اما گوگل تا به این لحظه هنوز دلیلی برای این تغییر نام اعلام نکرده است.

در ادامه لیست تغییراتی را که گوگل برای جدیدترین نسخه‌ی اپلیکیشن مورد بحث ارائه دادهاست، با هم می‌خوانیم:

  • نام جدید! مسنجر حالا به اندروید مسیجز تغییر نام داده، اپلیکیشن پیام‌رسانی که برای اندروید ساخته شده است.
  • رفع باگ‌ها و بهبود در ثبات اپلیکیشن
  • ساده‌تر شدن ثبت‌نام برای بهره بردن از قابلیت‌های بهتر در اپراتورهای پشتیبانی شده

در واقع به‌نظر می‌رسد به غیر از نام، سایر بخش‌های این اپلیکیشن تغییر خاصی ندارند؛ اما با این وجود مراحل ابتدایی راه‌اندازی آن ساده‌سازی شده است. گوگل در مورد دلیل این تغییر نام تا به این لحظه هیچ توضیحی ارائه نداده است و فقط به این مورد اشاره کرده که این برنامه یک اپلیکیشن پیام‌رسانی برای اندروید است.

android messages

شاید دلیل این تغییر نام برای جلوگیری از اشتباه گرفتن اپلیکیشن مورد بحث با پیام‌رسان فیسبوک (که آن هم مسنجر نام دارد) در فروشگاه گوگل‌پلی و لیست اپلیکیشن‌های کاربران اعمال شده باشد؛ چراکه وجود دو اپلیکیشن با آیکون‌های آبی و نام یکسان ممکن است کمی باعث سردرگمی شود. حالا اپلیکیشن مدیریت اس‌ام‌اس گوگل با نام Messages در لیست اپ‌های شما نمایان می‌شود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات