لوازم جانبی موبایل کامپیوتر و تبلت از چه موادی ساخته می شوند؟

شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
بعضی از افراد تلفن همراه و یا تبلت خود را بی دلیل بدون قاب محافظ استفاده می‌کنند.
تبلیغات

بعضی لذت استفاده از این گونه لوازم رو در نداشتن کیس، کاور و محافظ صفحه می‌دانند و عده‌ای هم استفاده از لوازم جانبی موبایل را یک ضرورت! توجه به این نکته هم مهم است که بعضی از گوشی‌ها و تبلت‌ها، اینقدر در کشور عزیزمان گران قیمت هستند که محافظت نکردن از آنها، توسط لوازم جانبی فقط خسارت سنگین به خودمان است.

اگر شما از استفاده کنندگان لوازم جانبی موبایل، تبلت و کامپیوتر هستید، بد نیست در کنار تبلیغات فروشگاه اینترنتی بورسیکا و مجموعه لوازم جانبی که برای شما آماده کرده‌ایم، کمی هم در مورد مواد تشکیل دهنده لوازم جانبی توضیح دهیم.

در مجموع می‌توان گفت، ۵ نوع ماده پر مصرف در تولید لوازم جانبی موبایل، تبلت و کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوازم ساخته شده با تی پی یو:

کاورهای نرم و دوست داشتنی از ترموپلاستیک انعطاف پذیر تولید شده، که قابلیت پذیرش خواص فیزیکی متنوعی را داراست. ارتجاع بالا، قابلیت فشردگی خوب، رنگ پذیری، مقاومت در برابر ضربه، خراش، پارگی، تغییرات آب و هوا و حتی هیدروکربن ها، دلیل استفاده از این ماده در  تولید کاورهای موبایل نرم است. بسیاری از کاورهای امروزی از تی‌پی‌یوها تولید می‌شوند.

لوازم ساخته شده با پلی کربنات:

پلی کربنات از خانواده پلیمرهای ترموپلاستیک بوده که در صنایع بسیار زیادی قابل استفاده است. از مزیت‌های مهم این ماده وزن بسیار سبک آن بوده که باعث شده در صنایع قالب‌سازی و حرارتی مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از مشکلات بارز این ماده حفظ گرما، درون خود بوده و از آن در لوازم جانبی موبایل بسیار زیاد استفاده می‌شود. کاور و لوازم جانبی خشک معمولا با این ماده تولید می‌شوند.

لوازم ساخته شده با پلی پروپیلن:

این ماده شیمیایی هم از جمله مواد پر مصرف صنعت لوازم جانبی موبایل، تبلت و کامپیوتر بوده و قیمت بسیار ارزان آن به همراه انعطاف پذیری بسیار زیاد و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی متغیر، از مواد پر کاربرد تولیدات لوازم جانبی است. رنگ پذیری، قابلیت بازیافت، عدم خراش پذیری سطح روی آن با ناخن و نیز مقاومت آن در برابر خرد شدن از مزیت‌های آن بوده، هر چند در اثر وارد شدن نیروی بیش از حد و یا خراش سطح آن، سفیدک می‌زند.

لوازم ساخته شده با پی‌وی‌سی:

پی‌وی‌سی پلاستیکی سخت است که می‌توان با استفاده از روان‌کننده‌های صنعتی آن را نرم و انعطاف پذیر کرد. در حدود ۱۵۰ سال پیش هنوز شیمی‌دان‌ها توانایی انعطاف پذیر کردن این ماده را نداشتند تا در سال ۱۹۲۶ شیمی دانی به نام والو سیمون روشی برای نرم کردن پی‌وی‌سی یافت. نتیجه ماده‌ای شد که امروز در صنایع مختلف و تولید لوازم جانبی موبایل از آن استفاده می‌کنند. البته ترکیب این ماده با برخی روان کننده‌ها خطرناک بوده و استفاده آن در بسیاری از صنایع به همین دلیل کاهش پیدا کرده است.

لوازم ساخته شده با آلومینیم:

آلومینیم ماده‌ای است که در عین سبکی یکی از استانداردترین مواد مورد استفاده در صنایع تجاری مختلف بوده و در هنگام استفاده از آن حس سردی خاصی را منتقل می‌کند. در صنایع هواپیماسازی از آن استفاده می‌کنند و امروزه در تولید تلفن همراه هم بسیار پرکاربرد است. نکته ارزشمند این ماده کیفیت بالای آن بوده که در تولید لوازم جانبی به صورت ترکیبی در کنار مواد پلیمری استفاده می‌شود و جلوه خاصی به محصولات می‌بخشد.

توجه به این نکته ضرروری است که مواد مورد استفاده در لوازم جانبی تنوع بسیار زیادی دارند و ما فقط به ۵ مورد از پر کاربرد ترین آنها اشاره کرده‌ایم. بد نیست بعضی از برندهای معروف که از این مواد در تولیدات خودشان استفاده می‌کنند را نام ببریم:

محصولات لائوت، اینکیس، نیلکین، ریمکس، راک، توتو، اسپک، باسئوس، کپدیس، موشی، اپل، سامسونگ، هوکو، و اسپیگن از جمله شرکت های معروفی هستند که لوازم جانبی خود را باکیفیتی بسیار بالا تولید و عرضه می‌کنند.

بورسیکا

اگر از آن دسته افرادی هستید که حفاظت از موبایل و تبلت برای شما اهمیت زیادی دارد و کیفیت و رنگ، جزئی از حساسیت‌های شماست، ما مجموعه‌ای گسترده از محصولات لوازم جانبی موبایل و تبلت را با دقت برای محصولات اپل، سامسونگ، هواوی، سونی، الجی، موتورولا، شیائومی، مایکروسافت و … آماده کرده‌ایم و با قیمتی مناسب و تحویل رایگان در تهران و با کمترین هزینه در شهرستان به شما تحویل خواهیم داد.

در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ مدل انواع کیس و کاور موبایل، پاور بانک، کابل و مبدل، شارژر، اسپیکر همراه و لوازم جانبی تبلت را با طبقه‌بندی صحیح، در فروشگاه اینترنتی بورسیکا مشاهده خواهید کرد که به سرعت در حال افزایش است.

درضمن شما در هر خرید مبلغی را به عنوان پن کارت دریافت خواهید کرد که می‌توانید به صورت کامل از این اعتبار در خرید بعدی استفاده کنید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و زومیت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات