شیائومی دومین تریلر ویدیویی خود برای تراشه Pinecone را منتشر کرد

شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی در کمتر از سه روز مانده به رونمایی از تراشه‌ی Pinecone، تریلر ویدیویی دیگری برای این تراشه اختصاصی منتشر کرده که در واقع دومین تیزر ویدیویی برای این تراشه است.
تبلیغات

شیائومی در سه روز آینده تراشه‌ی اختصاصی خود را که Pinecone نام دارد رونمایی خواهد کرد؛ اما این کمپانی رسما از دو روز پیش ارائه‌ی اطلاعات در مورد تراشه‌ی خود را آغاز کرده است، به‌طوری‌که دو روز پیش شاهد انتشار اولین تیزر ویدیویی با حضور وانگ فنگ، قهرمان حافظه‌ی جهان از سوی شیائومی برای این تراشه‌ی پردازشی بودیم. حال شیائومی دومین تیزر ویدیویی از تراشه‌ی Pinecone را منتشر کرده است. تیزر ویدیویی اول را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

تراشه‌ی Pinecone را باید اولین تلاش شیائومی برای ورود به حوزه‌ی طراحی و تولید تراشه خواند. کمپانی چینی در نظر دارد دو تراشه را که شامل Pinecone V970 به عنوان یک پردازنده رده بالا و Pinecone V670 به عنوان پردازنده‌ی میان رده است، راهی بازار کند. انتظار می‌رود این دو تراشه طی مراسمی که شیائومی در ۲۸ فوریه یا ۱۰ اسفند برگزار می‌کند، رونمایی شوند.

از نظر قابلیت‌ها و مشخصات فنی، Pinecone V970 نقاط اشتراک فراوانی با کرین ۹۶۰ هواوی دارد. این تراشه‌ی هشت هسته‌ای با بهره‌گیری از معماری دو خوشه، شامل چهار هسته‌ی پردازشی A73 و چهار هسته‌ی A53 است. شیائومی در این تراشه از وجود پردازنده‌ی Mali-G71 نیز بهره برده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که تراشه‌ی شیائومی مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری تولید شده و پردازنده‌ی گرافیکی آن از ۱۲ هسته‌ی استفاده خواهد کرد، این در حالی است که کرین ۹۶۰ مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری است و پردازنده‌ی گرافیکی آن ۸ هسته دارد.

پردازنده‌ی میان رده‌ی Pinecone V670 مبتنی بر لیتوگرافی ۲۸ نانومتری توسعه یافته است و از وجود هشت هسته‌ی پردازشی A53 در کنار پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T860MP2 بهره خواهد برد. مشخصات فنی V670 تراشه‌ی استارتاپ چینی را بیش از پیش به تراشه‌ی MT6750 مدیاتک نزدیک می‌کند. این تراشه‌ی میان رده از نمایشگر‌هایی با رزولوشن فول اچ‌دی پشتیبانی نمی‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات