هواوی واچ 2 و هواوی واچ 2 کلاسیک معرفی شدند

یک‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
مطالعه 6 دقیقه
کمپانی هواوی در خلال کنفرانس خبری خود از دو ساعت هوشمند جدید به نام هواوی واچ 2 و هواوی واچ 2 کلاسیک رونمایی کرد.
تبلیغات

هواوی واچ را می‌توان یکی از محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ور خواند. این محصول از طراحی بسیار زیبایی برخوردار است و به‌ لطف نمایشگر گرد و مشخصات خوبی که دارد، توانسته است نظر کاربران و منتقدان را به خود جلب کند.

عمر بالای باتری، بندهایی که به‌راحتی قابل تعویض هستند و رنگ‌بندی‌ متنوع  از مزیت‌های هواوی واچ به‌حساب می‌آیند. البته برای بعضی از کاربران که به محصولاتی با طراحی اسپرت علاقه دارند، هواوی واچ گزینه مناسبی نیست. به همین دلیل، هواوی نسخه بعدی ساعت هوشمندش را در دو مدل کلاسیک و اسپرت عرضه کرده است تا بتواند کاربران بیشتری را نسبت به خرید محصول جدیدش ترغیب کند.

امروز در نمایشگاه MWC 2017 هواوی از دو ساعت هوشمند جدید به نام‌های هواوی واچ 2 و هواوی 2 کلاسیک رونمایی کرده است که در ادامه می‌خواهیم نگاهی به آنها بیندازیم.

ویژگی‌های هواوی واچ 2 و هواوی واچ 2 کلاسیک

همانطور که گفتیم هواوی ساعت هوشمند خود را در دو نسخه عرضه کرده است. هواوی واچ 2 از طراحی اسپرت بهره می‌برد و همچنین مجهز به ارتباطات LTE است. واچ 2 کلاسیک نیز همانطور که از اسمش پیدا است، طراحی کلاسیکی دارد و دنباله‌روی هواوی واچ است.

یکی از انتقاداتی که به ساعت هوشمند ال‌جی واچ استایل وارد می‌شود این است که واچ استایل از قابلیت‌های خاصی برخوردار نیست. این ساعت هوشمند فاقد چیپ NFC و GPS است و سنسور سنجش ضربان قلب نیز ندارد. خوشبختانه هردو ساعت هوشمند هواوی واچ 2 و واچ 2 کلاسیک از قابلیت‌های مشابهی بهره می‌برند و تفاوت کمی میان آنها وجود دارد.

هواوی واچ 2 و هواوی واچ 2 کلاسیک

هردو ساعت هوشمند جدید هواوی از سیستم‌عامل اندروید ور 2.0 برخوردار هستند. این سیستم‌عامل دارای قابلیت‌های جالبی است که برای مثال می‌توان به نیاز نداشتن به دستگاه دیگری برای استفاده از اپلیکیشن‌ها اشاره کرد. همچنین امکان شخصی‌سازی ساعت بسیار غنی‌تر شده است و رابط کاربری بهینه‌شده‌ای در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

در کنار سیستم‌عامل اندروید ور 2.0، هردو محصول جدید هواوی مجهز به دستیار هوشمند گوگل اسیستنت خواهند بود. با استفاده از این دستیار هوشمند، کاربران می‌توانند اقلامی به فهرست خرید خود اضافه کنند، برنامه‌ای برای یادآوری موضوعی در تقویم خود ذخیره کنند و حتی دستگاه‌های دیگری را که به آنها متصل شده‌اند، کنترل کنند. اسیستنت را می‌توان نسخه بهبود یافته‌ی دستیار صوتی گوگل خواند که در اندروید ور استفاده شده بود.

هواوی واچ 2 و هواوی واچ 2 کلاسیک

اندروید ور 2.0 به کاربران اجازه می‌دهد از سیستم اندروید پی نیز استفاده کنند. برای استفاده از این قابلیت، ساعت هوشمند باید چیپ NFC داشته باشد که البته این چیپ در هواوی واچ 2 و واچ 2 کلاسیک استفاده شده است.

تفاوتی اصلی که میان ساعت هوشمند هواوی واچ 2 و هواوی واچ 2 کلاسیک وجود دارد، در زمینه طراحی است. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، هواوی واچ 2 از طراحی اسپرتی بهره می‌برد و دارای بندهایی از جنس سیلیکون است. در طرف دیگر، هواوی واچ 2 کلاسیک دارای بند چرمی و قابی از جنس استیل ضد زنگ است که باعث می‌شود طراحی شیک و خاصی داشته باشد.

هواوی واچ 2 و هواوی واچ 2 کلاسیک

شما می‌توانید از هریک از ساعت‌های هوشمند جدید هواوی برای ورزش و تناسب اندام استفاده کنید؛ زیرا در هر دو محصول از سنسور سنجش ضربان قلب و جی‌پی‌اس استفاده شده است. این قابلیت‌ها به ورزشکاران کمک می‌کنند تا از میزان فعالیتی که داشته‌اند، مطلع شوند.

هر دو ساعت هوشمند هواوی واچ 2 و واچ 2 کلاسیک در برابر نفوذ ذرات گردوخاک و قطرات آب در امان هستند. از نظر امکانات ورزشی، ساعت‌های هوشمند جدید هواوی می‌توانند قابلیت‌های مختلفی در اختیار شما قرار دهند تا از میزان سوخت‌وسازتان با خبر شوید و فعالیت ورزشی خود را زیر نظر داشته باشید. این ساعت‌ها به شما فعالیت‌هایی را که باید انجام دهید، یادآوری می‌کنند و در صورتی که ضربان قلبتان بیش از حد بالا برود، هشدار خواهند داد.

هواوی واچ 2 و هواوی واچ 2 کلاسیک

هواوی واچ 2 از ارتباطات 4G LTE بهره می‌برد که باعث می‌شود از نسخه کلاسیک متمایز شود؛ زیرا هواوی واچ 2 کلاسیک از این قابلیت برخوردار نیست. البته این قابلیت تنها برای بعضی از کاربران اهمیت دارد. واچ 2 از ضخامت بیشتری نسبت به مدل کلاسیک بهره می‌برد و ارتباطات 4G LTE نیز باعث می‌شود تا باتری آن زودتر تمام شود. در طرف دیگر، ارتباطات 4G LTE باعث می‌شود تا برای استفاده از برخی امکانات و اپلیکیشن‌ها نیاز به اتصال ساعت هوشمند خود به تلفن هوشمند نداشته باشید. شما می‌توانید با ساعت هوشمندتان تماس حاصل کنید و پیامک بفرستید.

مشخصات هواوی واچ 2 و هواوی واچ 2 کلاسیک

در هردو ساعت هوشمند جدید هواوی از یک نمایشگر ۱٫۲ اینچی با رزولوشن ۳۹۰ در ۳۹۰ پیکسل استفاده شده است. این دو دستگاه مجهز به تراشه اسنپدراگون ور 2100 هستند و از باتری با ظرفیت ۴۲۰ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برند. هواوی گفته است که هواوی واچ 2 می‌تواند با یک بار شارژ تا ۲ روز به شارژ مجدد نیاز نداشته باشد. این زمان برای هواوی واچ 2 کلاسیک به ۳ روز می‌رسد.

هواوی واچ 2 و هواوی واچ 2 کلاسیک

اگر از این دستگاه‌ها در حالت تمرینات ورزشی استفاده کنید و جی‌پی‌اس و حسگر سنجش ضربان قلب فعال باشند، عمر باتری به ۱۱ ساعت خواهد رسید. البته برای کسانی که می‌خواهند از هواوی واچ 2 یا واچ 2 کلاسیک به‌عنوان یک ساعت معمولی استفاده کنند، باتری تا ۲۶ روز دوام خواهد آورد.

در حالی که از نظر مشخصات سخت‌افزاری می‌توان هر دو ساعت هوشمند هواوی را بالارده خواند، تنها نقطه ضعفی که دیده می‌شود در حافظه داخلی این دو دستگاه است. متاسفانه ساعت‌های هوشمند هواوی از تنها ۲ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار هستند که ممکن است این میزان برای کاربران کافی نباشد.

هواوی واچ 2 و هواوی واچ 2 کلاسیک
هواوی واچ 2 و هواوی واچ 2 کلاسیک
هواوی واچ 2 و هواوی واچ 2 کلاسیک

از نظر ابعاد، هر دو ساعت هوشمند هواوی واچ 2 و هواوی واچ 2 کلاسیک از ابعاد ۴۵ میلی‌متر برخوردار هستند. این در حالی است که هواوی واچ در ابعاد ۴۲ میلی‌متر عرضه شده بود.

قیمت و زمان عرضه هواوی واچ 2 و هواوی واچ 2 کلاسیک

این ساعت هوشمند با قیمت ۳۲۹ یورو برای نسخه‌ی پایه از ماه آینده‌ی میلادی عرضه می‌شود. البته برای ویژگی‌های بیشتر باید قیمت بیشتری نیز پرداخت کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات