نوکیا پارسال ۳۵ میلیون گوشی غیرهوشمند عرضه کرد

دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اگر تصور می‌کنید کار برای گوشی‌های غیرهوشمند تمام شده است، سخت در اشتباه هستید؛ چراکه سال ۲۰۱۶ نوکیا بیش از ۳۵ میلیون دستگاه گوشی از این مدل  راهی بازار کرد.
تبلیغات

در صورتی که فکر می‌کنید دیگر کسی به سراغ گوشی‌های معمولی نمی‌رود، سخت در اشتباه هستید؛ چراکه بر اساس آخرین آمارهای منتشرشده، فروش گوشی‌های غیرهوشمند در سال ۲۰۱۶ تنها با برند نوکیا بیش از ۳۵ میلیون دستگاه بوده است. از این‌رو می‌توان سهم این بخش از بازار را بسیار بالاتر از حد تصور خواند؛ چراکه ۳۵ میلیون دستگاه اشاره‌شده تنها توسط نوکیا بوده و سایر برندهای بازار محاسبه نشده است.

دسامبر سال ۲۰۱۶ نهایتا HMD Global حقوق استفاده از برند نوکیا را خریداری کرد و از این‌رو موفق شد تا پایان سال ۲۰۱۶ شماری از گوشی‌های غیرهوشمند نظیر نوکیا ۱۵۰ را راهی بازار کند. البته باید به این نکته اشاره کرد که عرضه‌ی گوشی‌های غیرهوشمند توسط نوکیا و HMD با وجود رسیدن به آمار ۳۵ میلیون دستگاه، در مقایسه با سال ۲۰۱۵ نشان از کاهش چشمگیری دارد؛ چراکه در سال ۲۰۱۵ بیش از ۹۰ میلیون دستگاه گوشی نوکیا راهی بازار شده بود.

فروش گوشی های غیر هوشمند

نوکیا با عرضه‌ی ۳۵ میلیون دستگاه گوشی به بازار در سال ۲۰۱۶، بیش از ۸.۹ درصد از سهم بازار گوشی‌های غیرهوشمند را به خود اختصاص داده است. سامسونگ با عرضه‌ی بیش از ۵۲ میلیون دستگاه از این نوع گوشی‌ها در رده‌ی اول بیشتری عرضه قرار دارد و ۱۳.۲ درصد از بازار را به خود اختصاص داده است. پس از نوکیا که در رده‌ی دوم قرار گرفته، TCL-Alcatel با ۲۸ میلیون دستگاه گوشی و سهم ۷ درصدی در جایگاه سوم قرار گرفته است.

رده بندی عرضه کنندگان گوشی های غیرهوشمند

در حال حاضر HMD Global در نظر دارد نوکیا ۳۳۱۰ افسانه‌ای را احیا کند. در صورتی که HMD Global بتواند با موفقیت گوشی جدیدی را که یادآور نوکیا ۳۳۱۰ باشد راهی بازار کند، به راحتی می‌تواند رتبه‌ی اول را در سال جاری از سامسونگ بازپس گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات