مادربرد پرچم دار جدید گیگابایت با سوکت Aorus GA-AX370-Gaming K7 : AM4

دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گیگابایت از مادربرد جدیدی رونمایی کرده است که از سوکت AM4 بهره می‌برد و قابلیت اورکلاک بسیار خوبی دارد.
تبلیغات

با توجه به ارائه پردازنده جدید ای‌ام‌دی رایزن؛ سازندگان، چندین مادربرد را برای پیش‌فروش قرار داده‌اند. در اینجا به معرفی مادربرد گیگابایت Aorus GA-AX370-Gaming K7 با سوکت AM4 می‌پردازیم که پرچم‌دار گیگابایت محسوب می‌شود؛ اما این مادربرد هنوز برای پیش‌خرید در بیشتر مناطق آماده نیست. جالب‌ترین ویژگی مادربرد Aorus AX370-Gaming K7، ال‌ای‌دی‌های RGB موجود روی برد است که قابلیت شخصی‌سازی دارند. این مادربرد دارای LED-هایی در اطراف شیار رم، شیار PCI-E، قسمت صدا و هیت‌سینک است. اگر فکر می‌کنید به نور بیشتری نیاز دارید، دو عدد LED در بالای این مادربرد قرارگرفته‌اند.

gigabyte

مادربرد پرچم‌دار گیگابایت «AX370-Gaming K7» یکی از بهترین قابلیت‌های اورکلاک را در بین مادربردهایی با سوکت AM4 دارد. مدار تغذیه به‌وسیله هیت‌سینک‌های بزرگ خنک می‌شوند و برای پشتیبانی از خطاهای حین اورکلاک از دو چیپ BIOS بهره می‌برد. گیگابایت برای مادربرد Aorus GA-AX370 Gaming K7 از مولد سرعت جداگانه‌ای استفاده می‌کند. اگرچه بیشتر مردم برای اورکلاک ترجیح می‌دهندضریب مالتیپر پردازنده را تغییر بدهند؛ اما مولد سرعت می‌تواند BCLK را اورکلاک کند که از مالتیپر راحت‌تر است و پایداری بیشتری دارد.

گیگابایت تصمیم گرفته است برای صدا در این مادربرد از دو کُدک صوتی Realtek ALC1220 استفاده کند. یکی از این codec‌-ها برای پورت‌های جلویی و دیگری برای audio jacks عقبی استفاده می‌شود. این کدک‌ها به آمپلی‌فایر، خازن‌های بالا رده و تجهیزات زیادی که از صدا در برابر EMI محافظت می‌کنند، مجهز شده است. گیگابایت همچنین از نرم‌افزار Sound Blaster X-Fi MB5 برای بالا بردن عملکرد چیپ استفاده می‌کند.

Aurus GA-AX370-Gaming K7 دارای چهار پورت USB 3.1 Gen 2 است. دو پورت USB 3.1 Gen 2 Type-A به چیپست X370 متصل هستند، درحالی‌که پورت سوم به کنترلر ASMedia متصل است. کنترلر ASMedia از دو پورت USB 3.1 Gen 2 Type-C پشتیبانی می‌کند که روی پنل پشتی قرارگرفته است.

گیگابایت برای ذخیره‌سازی اطلاعات از هشت پورت ساتا 3، یک شیار M.2 Key M و یک کنترلر U.2 استفاده کرده است. این برد از دو کانکتور SATA-Express نیز استفاده می‌کند، اگرچه این کانکتورها بلااستفاده هستند و تقریبا هیچ وسیله‌ای که از این کانکتورها استفاده کند، وجود ندارد.

قیمت Auros GA-AX370-Gaming K7 در ایالات‌متحده مشخص نیست، اما اگر در کانادا زندگی می‌کنید می‌توانید این مادربرد را از Newegg باقیمت ۲۱۹.۹۹ دلار سفارش دهید؛ هرچند احتمال دارد که این مادربرد در زمان ارائه در ایالات‌متحده ۱۶۸ دلار قیمت داشته باشد.

Gigabyte Aorus GA-AX370-Gaming K7

Chipset

X370

Memory Support

4 × DDR4-3200MHz

Onboard Graphics

HDMI1.4

Audio

2 × Realtek ALC1220

Sound Blaster X-Fi MB5

LAN

Intel Gigabyte

Killer E2500

Storage

M.2 Key M

U.2

2 × Sata Express

8 × Sata-III

USB

USB 3.1 Gen.2 Type-C

3 × USB 3.1 Gen.2-Type-A

7 × USB 3.1 Gen.1 Type-A

4 × USB 2.0

نظر شما در ارتباط با این موضوع چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات