ال جی دلیل به کار نگرفتن نمایشگر با لبه خمیده در جی 6 را تشریح کرد

دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
یکی از نکات جالب در مورد ال‌جی جی 6، عدم به‌کارگیری نمایشگری با لبه‌های خمیده در این گوشی است؛ حال ال‌جی دلیل استفاده نکردن از این نوع نمایشگر را تشریح کرده است.
تبلیغات

یکی از ترند‌های جدید بازار گوشی‌های هوشمند را که امسال شاهد آن خواهیم بود، استفاده از نمایشگری بزرگ با وجود ثابت بودن سایز گوشی‌های هوشمند به لطف کاهش حاشیه‌ی نمایشگر است. ال‌جی را باید به عنوان اولین پرچمداری شناخت که این تغییر بزرگ را با موفقیت در پرچمدار سال ۲۰۱۷ خود ایجاد کرده است. جی ۶ در حال رونمایی شد که از وجود یک نمایشگر بزرگ ۵.۷ اینچی با نسبت تصویر دو به یک بهره می‌برد، حال آنکه سایز گوشی با جی ۵ که از وجود یک نمایشگر ۵.۳ اینچی بهره می‌برد، تفاوتی نکرده است و این شاهکار مهندسان کمپانی کره‌‌ای است.

انتظار می‌رود دو کمپانی سامسونگ و اپل نیز در نسل جدید پرچمداران خود از الگوی مشابهی استفاده کنند. البته یکی از وجوه تمایز احتمالی میان جی ۶ با پرچمداران اپل و سامسونگ را می‌توان با نگاهی عمیق‌تر به شایعات منتشر شده در رابطه با آیفون ۸ و گلکسی اس ۸ مشاهده کرد. گمانه‌زنی‌ها حکایت از این دارند که هر دو گوشی‌ هوشمند با بهره‌گیری از نمایشگری که لبه‌های آن خمیدگی دارند، همراه خواهد شد، حال آنکه ال‌جی همچنان به سنت‌های خود وفادار است و ترجیح می‌دهد همچنان از نمایشگر تخت استفاده کند.

نمایشگر‌های خمیده و استفاده از آن‌ها در گوشی‌های هوشمند جای بحث زیادی دارند؛ برخی معتقدند که این نمایشگر به منظور افزایش زیبایی ظاهری در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخی دیگر افزایش نسبت مساحت نمایشگر به پنل جلوی گوشی در کنار استفاده بهینه‌ی فضای کم در گوشی‌های باریک را دلیل به‌کارگیری این نوع نمایشگر عنوان می‌کنند. البته تمام دلایل ارائه شده برای استفاده از نمایشگر‌هایی با لبه‌های خمیده با در نظر گرفتن فاکتورهای دیگری نظیر سهولت در دست گرفتن و به‌کارگیری گوشی نیز بررسی شده است و نهایتا می‌توان در راستای نتیجه‌گیری در خصوص استفاده یا عدم استفاده از این نوع نمایشگر تصمیم‌گیری کرد. در هر صورت به نظر می‌رسد ال‌جی دلایلی دارد که این کمپانی را از به‌کارگیری نمایشگر‌هایی با لبه‌های خمیده بازمی‌دارد. در ادامه به بررسی دلایلی می‌پردازیم که ال‌جی را از به‌کارگیری نمایشگر با لبه‌های خمیده بازداشته و تیم مهندسی را به سمت پنل تخت ال‌سی‌دی سوق داده است.

دلیل اول: در دست گرفتن گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگر با لبه‌های خمیده راحت نیست

بر اساس نتایج بررسی‌های ال‌جی، نمایشگر‌هایی با لبه‌ی خمیده در هنگام دست گرفتن چندان راحت نیستند. همین موضوع را می‌توان به عنوان عاملی اساسی برای بهبود هر چه بیشتر گوشی‌های هوشمند سامسونگ مجهز به نمایشگر خمیده خواند. سامسونگ با عرضه‌ی هر نسل، نمایشگر خمیده‌ی خود را در مقایسه با نسل پیش بهبود می‌دهد که این موضوع منجر به سهولت استفاده از گوشی می‌شود. البته با وجود بهینه‌سازی‌های انجام شده، همچنان نمی‌توان ادعا کرد که نمایشگر خمیده‌ی سامسونگ به حالت ایده‌آل رسیده باشد. آخرین نسل از گوشی‌های هوشمند سامسونگ مجهز به نمایشگر با لبه‌های خمیده، گلکسی نوت ۷ بود که البته این گوشی به دلیل مشکلات باتری عمر کوتاهی داشت. ال‌جی نه تنها استفاده از نمایشگر‌های خمیده را تجربه‌ی راحتی نمی‌داند، بلکه به این نکته اشاره کرده است که در زمان استفاده‌ی طولانی مدت از گوشی، ماهیچه‌های دست دچار خستگی مفرط می‌شوند.

دلیل دوم: نمایشگر‌های مجهز به لبه‌ی خمیده آسیب‌پذیرتر هستند

مقاومت در برابر این ادعا تقریبا غیرممکن است، چراکه با دیدن نمایشگری با لبه‌های خمیده، اولین موضوعی که به ذهن هر کاربری متبادر می‌شود، مقاومت پایین در زمان برخورد با سطوح سخت و در نتیجه شکستن زودهنگام است. با توجه به اینکه بخش زیادی از بدنه‌ی گوشی‌های هوشمند جدید نیز از شیشه تشکیل شده، ترکیب نمایشگر با لبه‌های خمیده در کنار بدنه‌ی شیشه‌ای آسیب بیشتری به گوشی‌های هوشمند وارد می‌کند.

در نهایت ال‌جی با داشتن دلایلی که منطقی نیز به نظر می‌رسند، تصمیم گرفته است استفاده از پنل‌های نمایشی با لبه‌های خمیده را کنار بگذارد و به سراغ استفاده از نمایشگر تخت ال‌سی‌دی همچون گذشته برود. اما آیا به نظر شما دلایل ارائه شده توسط ال‌جی می‌تواند کاربران را از خرید گوشی‌های هوشمند نسل بعدی سامسونگ و ال‌جی که به احتمال زیاد به نمایشگری با لبه‌های خمیده مجهز خواهند شد، بازدارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات