پس از رسوایی پرداخت رشوه، سامسونگ عملکرد شفاف تر و نظارت بیشتر را وعده داد‍

دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از دستگیری لی جائه یانگ، میراث‌دار و مدیر سامسونگ، این کمپانی وعده داد تا عملکردش را شفاف‌تر کند و نظارت دقیق‌تری بر پرداخت‌هایش داشته باشد.
تبلیغات

پس از آنکه لی جائه یانگ، مدیر سامسونگ بازداشت شد، کمپانی سامسونگ وعده داده است تا نظارت دقیق‌تری بر پرداخت‌های انجام‌شده به سایر نهاد‌ها داشته باشد و عملکرد خود را نیز شفاف‌تر از پیش کند. لی جائه یانگ، میراث‌دار کمپانی سامسونگ و رهبر غول کره‌ای است که به جرم پرداخت رشوه به پارک گئون های، رئیس جمهور خلع شده‌ی کره‌ی جنوبی، در بازداشت به سر می‌برد.

وی متهم شده است که بیش از ۳۸ میلیون دلار به مؤسساتی که پشتیبان رئیس جمهور کره‌ی جنوبی بوده‌اند، پرداخت کرده تا در ازای این کمک مالی، امتیازاتی از رئیس جمهور دریافت کنند. سامسونگ پس از مطرح شدن این اتهامات، پرداخت هر گونه مبلغ یا درخواست خارج از قوانین را رد کرده است.

سامسونگ روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هر گونه پرداخت مبالغی در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی که مبلغی بیش از یک تریلیون یوان یا ۸۸۲,۰۵۰ میلیون دلار باشد، باید به تأیید هیئت مدیره‌ی سامسونگ برسد. چنین پرداخت‌هایی به صورت عمومی نیز اعلام خواهند شد. تا پیش از اعمال تغییرات در سامسونگ به منظور افزایش شفافیت در عملکرد، این کمپانی تنها پرداخت‌هایی را به تأیید هیئت مدیره می‌رساند که مبلغ آن بیش از ۰.۵ درصد ارزش دارایی سهامداران بود.

به گزارش آژانس خبری یونهاپ کره‌ی جنوبی، دو تن از مقامات بلندپایه‌ی سامسونگ نیز در رابطه با دخیل بودن در این رسوایی، استعفای خود را ارائه کرده‌اند. سامسونگ هنوز به اخبار منتشر شده در رابطه با این استعفا واکنشی نشان نداده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات