پردازنده‌های اینتل ممکن است در سال ۲۰۱۷ در برخی گوشی‌ های هوشمند استفاده شود

سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل در سه دهه گذشته تقریبا تمام بازار پردازنده‌های کامپیوتر را در اختیار داشت. این شرکت نتوانست موفقیتی در بازار موبایل داشته باشد، ولی به نظر می‌ٰرسد که هنوز به حضور در بازار گوشی‌های هوشمند امید دارد.
تبلیغات

آیا ممکن است در سال ۲۰۱۷ شاهد گوشی‌های هوشمند با پردازنده اینتل باشیم؟ شاید! در حالیکه اینتل پردازنده مخصوص موبایل نمی‌سازد، یک شرکت چینی قصد دارد با استفاده از طراحی پردازنده‌های اتم اینتل، چیپستی ۸ هسته‌ای برای موبایل‌ها در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ روانه بازار کند.

بر اساس گزارش‌ها، شرکت چینی Spreadtrum قصد دارد چیپ SC9861G-IA خود را برای گوشی‌های میان رده روانه بازار کند. این چیپ با گرافیک PowerVR GT7200 ترکیب می‌شود تا نمایشگرهای موبایل‌هایی که از این چیپست استفاده می‌کنند، بتوانند از رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ و ویدئوهای 4K پشتیبانی کنند. این چیپست مبتنی بر معماری x86 Intel Atom Airmont خواهد بود.

اینتل در نمایشگاه MWC 2017 حضور دارد و در غرفه خود گوشی‌های هوشمندی را که از چیپست شرکت Spreadtrum استفاده می‌کنند، در معرص عموم قرار خواهد داد. اینتل در ماه می سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که دیگر پردازنده جدید اتم عرضه نخواهد کرد. این اقدام اینتل در پی عدم اقبال سازندگان موبایل از چیپست‌های اولیه این شرکت بود.

آیچا اوانز، معاون و مدیر عمومی بخش محصول و ارتباطات اینتل در مصاحبه ای با پی‌سی‌ورلد اعلام کرد که این شرکت هنوز ایده ساخت چیپست برای موبایل را کنار نگذاشته است؛ اما باید در چیپست‌هایش مودم تعبیه کند. هفته گذشته، اینتل از مودم XMM 7560 LTE رونمایی کرد که بنا بر ادعای این شرکت، از سرعت دانلود بیش از یک گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلودی تا ۲۲۵ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات