شیائومی تراشه اختصاصی Surging S1 را با ۸ هسته‌ پردازشی رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از انتشار اخبار و شایعات متعدد در رابطه با پردازنده‌ی اختصاصی شیائومی، این کمپانی چینی اولین تراشه‌ی اختصاصی خود را با نام Surging S1 رونمایی کرد.
تبلیغات

شیائومی با وجود گذشت تنها چند سال از زمان آغاز به کار، همواره در پی این بوده است تا هم‌تراز با کمپانی‌هایی نظیر اپل، سامسونگ و هواوی به توسعه‌ی تراشه‌های اختصاصی خود بپردازد. این کمپانی امروز به رؤیای خود رسید و از اولین تراشه‌ی اختصاصی‌اش با نام Surging S1 رونمایی کرد. اخبار منتشرشده نشان از این داشتند که شیائومی نام Pinecone را برای تراشه‌های خود انتخاب کرده، حال آنکه اولین تراشه‌ی اختصاصی چینی‌ها با نام Surging رونمایی شده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که ترجمه‌ی مستقیم عبارت چینی به‌کاررفته برای تراشه‌ی جدید شیائومی احتمالا Pinecone S1 یا Pengpai S1 خواهد بود. در هر صورت در آینده‌ی نزدیک به اطلاعات بیشتری در خصوص این تراشه دست خواهیم یافت.

تراشه Pinecone S1 یا Surging S1 شیائومی

تراشه‌ی اختصاصی Pinecone S1 یا Surging S1 با بهره‌گیری از هشت هسته‌ی پردازشی که شامل چهار هسته‌ی Cortex A53 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex A53 با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز راهی بازار خواهد شد. این تراشه مبتنی بر لیتوگرافی ۲۸ نانومتری و فرایند +HPC توسعه خواهد یافت. شیائومی استفاده از چهار هسته با فرکانس بالا و چهار هسته با فرکانس پایین را بهترین راه برای کاهش مصرف انرژی برشمرده است. در مورد پردازنده‌ی گرافیکی نیز این کمپانی از Mali-T860 کمپانی ARM استفاده کرده که در مقایسه با نسل پیش، نشان از بهینگی مصرف ۴۰ درصدی دارد. این تراشه به لطف پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T860 از Vulkan API در کنار تکنولوژی فشرده‌سازی تصاویر از AFBC و ASTC نیز پشتیبانی می‌کند.

تراشه Pinecone S1 یا Surging S1 شیائومی

از جمله‌ی قابلیت‌های دیگر این تراشه باید به پشتیباتی DSP با ۳۲ بیت، VoLTE و ISP دوگانه ۱۴ بیتی اشاره کرد. این تراشه از پلتفرم امنیتی خود استفاده می‌کند که با استفاده از OTA نیز قابل بروزرسانی است. این تراشه از مکانیزم‌هایی سود می‌برد که نشت اطلاعات را کاهش می‌دهد.

شیائومی در کنفرانس مربوط به رونمایی از تراشه‌ی Surging S1 اعلام کرد که این تراشه از نظر امتیاز بنچمارک انتوتو بالاتر از اسنپدراگون ۶۲۵ و همچنین هلیو P20 قرار دارد. البته باید به این نکته اشاره کرد که انتوتو تمام حقایق در مورد عملکرد یک تراشه را ارائه نمی‌کند و باید قابلیت‌های تراشه را در عملکرد واقعی محک زد.

تراشه Pinecone S1 یا Surging S1 شیائومی

فرایند طراحی و تولید تراشه‌ی Surging S1 بیش از ۲۸ ماه زمان برده است تا اینکه شیائومی بتواند این تراشه را به تولید انبوه برساند. هدف نهایی این کمپانی تولید انبوه تراشه‌های پرچم‌دار است که بتواند تعادل مناسبی بین عملکرد و مصرف انرژی برقرار کند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، تراشه‌ی جدید شیائومی همراه با گوشی هوشمند Mi 5C این کمپانی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات