مسنجر فیس بوک ماهانه ۴۰۰ میلیون نفر کاربر فعال دارد

دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس جدیدترین آمارها، هر ماه حدود ۴۰۰ میلیون کاربر مسنجر فیس بوک از قابلیت تماس صوتی و تصویری این اپلیکیشن پیام‌رسان استفاده می‌کنند.
تبلیغات

در جریان کنفرانس گزارش‌ مالی فیس بوک، مارک ‌زاکربرگ گفت که هر ماه ۴۰۰ میلیون نفر با استفاده از پیام‌رسان این شبکه‌ی اجتماعی، تماس‌های صوتی و تصویری برقرار می‌کنند؛ این در حالی است که این آمار در ماه سپتامبر، ۳۰۰ میلیون نفر در ماه بوده است. این افزایش به لطف قابلیت جدیدی است که در ماه دسامبر به پیام‌رسان یادشده اضافه شد و به کاربران امکان برقراری تماس‌های گروهی ویدیویی چند تصویری می‌دهد. باید اشاره کنیم که قابلیت یادشده شبیه به استارتاپ Houseparty است که با سرعت بالایی رشد می‌کند. این پیام‌رسان رفته‌رفته در حال تبدیل شدن به یکی از غول‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات VoIP است که از این نظر می‌توان آن را با پیام‌رسان دیگر فیس بوک یعنی واتساپ مقایسه کرد. برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که بر اساس آمار اعلام‌شده تا ماه ژوئن، روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون تماس صوتی در اپلیکیشن واتساپ برقرار می‌شود.

زاکربرگ همچنین برنامه‌های فیس بوک برای محتوای ویدئویی را مجددا مطرح کرد. وی اشاره کرد که فیس بوک حالا روی شرکایی که محتوای حرفه‌ای‌تر و پایدارتری تولید می‌کنند، سرمایه‌گذاری می‌کند.

همچنین فیس بوک در مورد تلاش‌های این کمپانی برای ارائه خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت در سراسر جهان، می‌گوید تا به این لحظه امکان اتصال ۵۰ میلیون نفر به شبکه‌ی جهانی وب را فراهم کرده که این میزان در سه‌ماهه‌ی قبلی ۴۰ میلیون نفر بوده است. در کل با افزایش تعداد کاربران، میانگین درآمد حاصل از هر کاربر در کشورهای مختلف برای فیس بوک افزایش خواهد یافت. تبلیغات ویدیویی بیشترین درآمد ممکن را برای این شبکه‌ی اجتماعی در پی دارند و با ارائه‌ی خدمات دسترسی افراد بیشتر به اینترنت پرسرعت، قطعا میزان درآمد این کمپانی از تبلیغات ویدیویی بیشتر خواهد شد.

تماس ویدیویی فیس بوک را می‌توان از جمله قابلیت‌هایی دانست که به دلیل فشار وارد آمده از جانب رقبا به این شبکه‌ی اجتماعی اضافه شده است. از جمله رقبای فیس بوک در این زمینه می‌توان به اپلیکیشن چت تصویری Duo گوگل، اسنپ‌چت و اسکایپ اشاره کرد. از آنجا که فیس بوک تقریبا در همه جا حضور دارد، برقراری ارتباط‌ تصویری با استفاده از خدمات این کمپانی به نظر روشی رایج‌تر برای کاربران است؛ چراکه در سایر اپلیکیشن‌ها امکان دارد افراد برای برقراری ارتباط با دیگران تمایلی به فاش شدن شماره‌ی شخصی، ایمیل یا نام کاربری خود نداشته باشند. اما در فیس بوک برای بهره بردن از تماس‌های تصویری فقط نیاز به نام شخصی دارید که می‌خواهید با وی ارتباط برقرار کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات