اختلاف چشمگیر سود اپل از بازار موبایل در مقایسه با سامسونگ

پنج‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی اپل با وجود سهم کمتر از بازار و فروش تعداد کمتری گوشی هوشمند نسبت به سامسونگ، همواره سهم بیشتری از سود این بازار در اختیار دارد.
تبلیغات

در سه‌ماهه‌ی گذشته، اپل ۹۲ درصد از کل سود بازار گوشی‌ هوشمند را در اختیار داشته است. این نتایج توسط موسسه‌ی Canoccord Genuity و کارشناس آن، مایکل واکلی منتشر شده است. این آمار نشان‌دهنده‌ی پیروزی بدون شک کمپانی اپل در بازار گوشی‌های هوشمند است. با این آمار می‌توان آیفون را محبوب‌ترین و پرسودترین گوشی هوشمند گران‌قیمت نامید.

آمارها نشان می‌دهند که سامسونگ، رقیب اصلی اپل، تعداد بیشتری گوشی هوشمند فروخته است. این شرکت در سه‌ماهه‌ی گذشته ۹۰ میلیون دستگاه به فروش رسانده است. ۷۷.۵ میلیون از این گوشی‌ها از نوع هوشمند بودند و ۱۲.۵ میلیون دستگاه گوشی موبایل معمولی نیز در این مدت توسط سامسونگ به فروش رفته است. از سوی دیگر، اپل با فروش ۷۸.۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند، فروشی نزدیک به سامسونگ داشته است؛ اما مشتریان رقم بیشتری برای خرید محصولات اپل هزینه کرده‌اند.

قیمت میانگین محصولات سامسونگ در سه‌ماهه‌ی گذشته، ۱۸۲ دلار بوده، این در حالی است که این میانگین برای اپل، ۶۹۵ دلار بوده است. با توجه به این آمار متوجه می‌شویم که میانگین قیمت اپل در حدود چهار برابر سامسونگ بوده است. همین آمار نشان می‌دهد که اپل چگونه توانسته است با داشتن سهم فروش ۱۷.۶ درصدی، به بیشترین سهم سود در این بازار دست پیدا کند.

Canaccord در نتیجه‌گیری گزارش عنوان کرده است:

با توجه به مشکلات پیش‌آمده برای گلکسی نوت ۷ و درخواست زیاد برای خرید آیفون ۷، پیش‌بینی می‌شود اپل در سال ۲۰۱۷ نیز سهم فروش خود را افزایش دهد و به‌خصوص در بخش گوشی‌های گران‌قیمت و پرچم‌دار، سهم زیادی به دست بیاورد.اتفاقات پیش‌آمده باعث شد آیفون به رقم فروش ۵۷۰ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۶ برسد و در این زمینه رکوردشکنی کند. این فروش زیاد، می‌تواند باعث افزایش درآمد از راه‌های دیگر مانند تعویض آیفون‌های قدیمی نیز بشود که جریان مالی حاصل، فرصت را برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بلندمدت فراهم می‌کند.پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۸ و پس از عرضه‌ی آیفون جدید در جشن ۱۰ سالگی این گوشی هوشمند، اپل باز هم با افزایش فروش روبرو شود. البته مطالعات ما نرخ ثابت تقاضا برای آیفون ۷ را نشان می‌دهند که در بلندمدت می‌تواند باعث ایجاد فاصله‌ای در فروش گوشی‌های اپل شود. این فاصله تا زمان عرضه‌ی آیفون با طراحی جدید ادامه خواهد داشت.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات