برنامه Mobiwol NoRoot Firewall: محدود کردن اینترنت به اپلیکیشن های دلخواه - زوم‌ اپ

پنج‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
Mobiwol: NoRoot Firewall اپلیکیشنی ویژه‌ی گوشی‌های اندروید و برای کاهش مصرف دیتا است که با آن می‌توان تنها به اپلیکیشن‌هایی اجازه‌ی مصرف اینترنت را داد که مورد نیاز هستند.
تبلیغات

در صورتی که از اینترنت سیم‌کارتتان استفاده می‌کنید، بدون شک قیمت بسته‌های اینترنتی برایتان یک دغدغه خواهد بود. Mobiwol: NoRoot Firewall اپلیکیشنی برای گوشی‌های روت نشده است که به صورت یک فایروال در اندروید عمل می‌کند و بعد از نصب آن تمامی برنامه‌های نصب شده در گوشی برای مصرف اینترنت به اجازه‌ی این فایروال‌ نیاز خواهند داشت. حتما می‌دانید که بخش زیادی از حجم بسته‌های اینترنتی توسط اپلیکیشن‌هایی که در پس‌زمینه بدون اطلاع ما به‌روزرسانی می‌شوند مصرف می‌شود. شما با کمک این برنامه می‌توانید اینترنت گوشی خود را تنها به اپلیکیشن‌های مورد نظرتان اختصاص دهید تا از مصرف دیتای اضافه توسط دیگر برنامه‌ها جلوگیری شود. برای مثال شما برای استفاده از اپلیکیشن تلگرام نیاز به بسته‌ی دو یا چند گیگابایتی نخواهید داشت (مگر آنکه روزانه تعداد زیادی عکس و ویدئو ارسال یا دریافت کنید). با کمک این برنامه‌ و محدود کردن اینترنت سیم‌کارت تنها به اپلیکیشن‌های ارتباطی مانند تلگرام، شاید یک بسته ۲۰۰ مگابایتی هم برای یک ماه شما کافی باشد و مجبور به پرداخت هزینه اضافی برای بسته‌های چند گیگابایتی نباشید.

همانطور که گفته شد توسط این برنامه در گوشی‌های روت نشده نیز امکان محدود‌سازی اینترنت به اپلیکیشن‌های خاص وجود خواهد داشت با این تفاوت که این کار با کمک یک VPN مجازی انجام خواهد شد و خبری از یک فایروال حقیقی نخواهد بود‌. این موضوع تداخلی در کارایی‌ برنامه ایجاد نمی‌کند با این‌حال تنها نکته‌ی منفی آن این است که با فعال بودن این VPN مجازی، شما قادر به اجرای VPN دیگری نخواهید بود و باید بین اجرای این اپلیکیشن (و مورد‌های مشابه در گوشی‌های روت نشده) و استفاده از یک سرویس VPN، تنها یک مورد را انتخاب کنید. بعد از ورود به Mobiwol: NoRoot Firewall با لیستی از اپلیکیشن‌های گوشی خود مواجه خواهید شد و می‌توانید برای اتصال آن‌ها به اینترنت دیتا یا WIFI اجازه‌ی دسترسی صادر کنید. نکته‌ی قوت این اپلیکیشن نسبت به نرم‌افزارهای مشابه، وجود بخش آنالیز برنامه‌ها است که به شما این امکان را می‌دهد که به مقدار مصرف آن‌ها به طور کامل نظارت کنید و تصمیم بهتری را در رابطه با اینکه کدام نرم‌افزار اجازه‌ی دسترسی به اینترنت داشته باشد، بگیرید. برای دانلود برنامه اندروید Mobiwol می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

توجه: با فعال کردن این برنامه‌ نه تنها اینترنت سیم‌کارت، بلکه اینترنت wifi هم به نظارت در خواهد آمد. پس لازم است که گزینه Accept All WiFi را فعال کنید تا در صورتی که با WIFI به اینترنت متصل شدید دچار هیچ‌گونه محدودیتی نباشید. یا به جای این کار می‌توانید در زمان استفاده از وای فای این اپلیکیشن را به کل غیر فعال کنید.

ویژگی ها

  • محیط کاربری شیک و مدرن و گویا
  • امکان اعمال محدودیت روی اینترنت وای فای
  • امکان اعمال محدودیت روی اینترنت سیم کارت

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات