نمایشگاه خودرو ژنو 2017 در یک نگاه

شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نمایشگاه جذاب خودروی ژنو در سال ۲۰۱۷ به پایان کار خود رسید و خودروسازان جدید‌ترین دستاورد‌های خود را در معرض نمایش گذاشتند.
تبلیغات

طی روزهای گذشته شهر ژنو مرکز اخبار صنعت خودروسازی بود و شرکت‌های مطرح جهان با نمایش جدیدترین دستاورد‌های خود سعی بر قدرت‌نمایی داشتند. نمایشگاه خودروی ژنو با توجه به ماهیت خود مملو از رونمایی از انواع خودروهای لوکس و سوپراسپرت‌ها است و به همین دلیل جز رویداد‌های محبوب علاقه‌مندان به صنعت خودرو است. در همین راستا نیز در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ شاهد پرده‌برداری از چندین سوپراسپرت جذاب بودیم که در آینده‌ی نزدیک عرضه می‌شوند و قطعا حرارت این بازار را بیش از پیش بالا می‌برند. این نمایشگاه هفت روز آینده را میزبان بازدید عموم خواهد بود و شاهد رونمایی دیگری نخواهیم بود.

فراری با ۸۱۲ سوپرفست به ژنو ۲۰۱۷ آمد. این خودرو جایگزین F12 tdf خواهد شد و به قدرتمند‌ترین پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر فراری مجهز است و توانایی تولید ۷۹۰ اسب بخار را دارد. اما فراری تنها سازنده‌ی سوپراسپرت ایتالیایی نبود که با دست پر به ژنو آمده بود. لامبورگینی نیز با معرفی هوراکان پرفرمنته، توانایی خود را تولید خودروهای بسیار سریع، به رخ همگان کشید. این سوپراسپرت به پیشرانه‌ی بهینه‌شده‌ی ۱۰ سیلندر هوراکان مجهز است و با توجه به تغییرات گسترده در قوای محرکه، سیستم انتقال قدرت و آیرودینامیک بدنه، موفق به شکستن رکورد نوربرگ‌رینگ شده است که پیش‌تر در اختیار پورشه ۹۱۸ بود.

علاوه بر خودروسازان ایتالیا، شرکت‌های مطرح آلمانی نیز در ژنو خوش درخشیدند. مرسدس بنز از جدید‌ترین پروژه‌ی انحصاری AMG رونمایی کرد. سدان مرسدس AMG GT، با پیشرانه‌ی ۸۰۰ اسب بخاری و طراحی جذاب بدنه‌ی خود، سعی بر کسب بازار پورشه پانامرا دارد. از طرف دیگر نیز پورشه با رونمایی از نسل جدید 911GT3 با امکان سفارش جعبه‌دنده‌ی دستی، شور و شوق زیادی را برای علاقه‌مندان این دسته از خودروها به همراه آورد. بدین ترتیب افرادی که به دنبال تجربه‌ی ناب رانندگی هستند، می‌توانند از پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۵۰۰ اسب بخاری و جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی 911GT3 لذت ببرند.

مک‌لارن نیز در ژنو ۲۰۱۷ با رونمایی از 720S، برای سایر تولیدکنندگان سوپراسپرت‌ها خط و نشان کشید. 720S بهبود‌های متعددی را نسبت به 650S تجربه کرده است و اکنون در کمتر از ۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد تا بدین ترتیب خود را به عنوان سریع‌ترین خودروی بازار با قیمت کمتر از ۵۰۰ هزار دلار معرفی کند و در کنار ابرخودرهای میلیون دلاری بایستد.

در کنار معرفی انواع مختلفی از خودروهای توانمند، تعداد زیادی از خودروهای لوکس نیز در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ معرفی شدند. ولوو XC60، لکسوس LS 500h، آئودی Q8 اسپرت و فولکس واگن آرتئون برخی از مهم‌ترین خودروهای رونمایی شده در رویداد خودرویی ژنو بودند.

در صورتی که طی روز‌های گذشته امکان دنبال کردن اخبار نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ را نداشتید، در ادامه می‌‌توانید تمامی خودروهای معرفی شده در این رویداد را مشاهده کرده و با آن‌ها آشنا شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات