قیمت نهایی ابر خودروی مرسدس اِی اِم جی مشخص شد

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مرسدس و AMG جزئیاتی از قیمت نهایی ابر خودروی خود اعلام کردند؛ این هیولای هزار اسب بخاری ۲.۴ میلیون دلار قیمت دارد.
تبلیغات

ابر خودروی Mercedes-AMG با نام Project One نه‌تنها از نظر عملکرد و قدرت، بلکه از نظر قیمتی نیز همگان را شگفت‌زده خواهد کرد. توبیاس موئرس، مدیرعامل AMG در حاشیه‌ی نمایشگاه خودروی ژنو در مورد این خودرو گفت:

قیمت نهایی Project One در حدود ۲.۴ میلیون دلار خواهد بود که در مقایسه با بوگاتی شیرون اندکی پایین‌تر و بهتر است.

مسابقات فرمول یک از مدت‌ها پیش محلی برای آزمایش فناوری‌های جدید و به‌کارگیری نسخه‌ی نهایی آن‌ها در خودروهای خیابانی بوده است و به نظر می‌رسد که اکنون Project One نیز به شکل گسترده از این فناوری‌ها بهره می‌برد. درواقع، پیشرانه‌ی این خودرو به‌طور مستقیم از خودروی فرمول یک مرسدس به عاریت گرفته شده و تنها به‌منظور عملکرد قابل‌اطمینان در جاده اصلاح شده است. موئرس در گفت‌وگو با برنامه‌ی تاپ‌گیر اعلام کرد:

فناوری به‌کاررفته در پیشرانه‌ی این محصول به‌طور کامل مبتنی بر فرمول یک است. حجم پیشرانه ۱.۶ لیتر است؛ با این حال می‌تواند به دور ۱۱ هزار دور بر دقیقه برسد، اما دور موتور آن در حال درجا ۱۲۸۰ دور بر دقیقه است. تمامی اجزای الکتریکی از خودروهای فرمول یک نشأت گرفته‌اند؛ به‌علاوه میل‌لنگ، توربوشارژر و اکسل جلو که از موتورهای الکتریکی قدرت می‌گیرد، ریشه در خودروهای فرمول یک دارند. حتی سلول‌های باتری نیز از نوع فرمول یک و گران‌قیمت‌ترین نمونه‌های روی زمین هستند.
Project One مرسدس و ای ام جی

مرسدس تاکنون خبری در مورد قدرت این خودرو منتشر نکرده بود؛ اما اکنون گفته می‌شود Project One توانایی تولید ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد. موئرس در پاسخ به سؤالات در مورد عملکرد این خودرو، همچنان ترجیح داد دست خود را به‌طور کامل رو نکند؛ او افزود:

من نمی‌خواهم بگویم این خودرو سریع‌ترین اتومبیل جاده‌ای تاریخ است؛ اما ترجیح می‌دهم در مورد حداکثر سرعت آن صحبت نکنم. من نمی‌خواهم چیزی در مورد اعداد و ارقام بگویم.

درحالی‌که به این زودی نمی‌توان از مشخصات فنی این ابر خودرو اطلاعات کسب کرد، موئرس اعلام کرد Project One در آینده سریع‌ترین رکورد سرعت در پیست نوربرگ‌رینگ را به نام خود به ثبت خواهد رساند. این خودرو در ماه سپتامبر امسال و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به جهانیان معرفی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات