اچ تی سی با فروش کارخانه دیگری حجم سرمایه گذاری در واقعیت مجازی را افزایش می‌دهد

شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌تی‌سی برای افزایش شتاب فعالیت خود در زمینه‌ی واقعیت مجازی، یکی دیگر از کارخانه‌های تولیدی خود را به فروش می‌رساند.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی که زمانی جزو سردمداران تولید‌ گوشی‌های ‌هوشمند اندروید بود، اکنون در حال فاصله گرفتن از این حوزه و تمرکز بیشتر بر واقعیت مجازی است. این کمپانی تایوانی در نظر دارد یکی دیگر از کارخانه‌های خود را به فروش برساند و سرمایه‌گذاری بیشتری روی واقعیت مجازی انجام دهد.

بنا بر اطلاعات ارائه‌شده، اچ‌تی‌سی در نظر دارد کارخانه‌ی ۱۱۴ هزار متر مربعی خود را در شهر شانگهای چین به فروش برساند. این کارخانه با نام Xinbao Information Technology شناخته می‌شود و فروش آن رقمی نزدیک به ۹۱ میلیون دلار عاید اچ‌تی‌سی خواهد کرد. برای درک بهتر اهمیت این مبلغ، بهتر است بدانید که اچ‌تی‌سی در پاییز سال ۲۰۱۶، متحمل ضرر عملیاتی ۱۱۷ میلیون دلاری شده است.

بیانیه‌ی اچ‌تی‌سی نشان از این دارد که فروش کارخانه‌ی شانگهای، دارایی لازم را برای این کمپانی به ارمغان خواهد آورد. همان‌طور که اشاره کردیم، اچ‌تی‌سی اعلام کرده است که پول حاصل از فروش این کارخانه را در توسعه‌ی کسب و کار واقعیت مجازی خود مورد استفاده قرار خواهد داد. البته اچ‌تی‌سی تأکید کرده است که فروش این بخش از کمپانی تأثیری در عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی نخواهد داشت.

کارخانه‌ی اچ‌تی‌سی که در آستانه فروش است، در سال ۲۰۰۹ آغاز به کار کرده و هدف از احداث آن، تأمین نیاز بازار چین بوده است. در سال ۲۰۱۱، این کارخانه ماهانه بیش از دو میلیون دستگاه گوشی هوشمند تولید می‌کرد، اما از ابتدای سال ۲۰۱۳، بسیاری از خطوط تولید این کارخانه تعطیل شدند که دلیل اصلی آن کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی گزارش شده است. اخبار مربوط به فروش کارخانه‌ی شانگهای اچ‌تی‌سی برای اولین بار در آگوست سال ۲۰۱۵ منتشر شده بود، حال آنکه تایوانی‌ها در آن زمان این موضوع را تکذیب کردند.

در طول پنج سال اخیر، اچ‌تی‌سی مجبور شده است به دلیل کاهش فروش، اقدام به تعطیلی خطوط تولید و همچنین اخراج کارکنانش کند. اچ‌تی‌سی برای تولید گوشی‌های هوشمند خود رو به برون‌سپاری آورده است و از پیمانکارانی نظیر Compal Electronics و Wingtech استفاده می‌کند.

اچ‌تی‌سی در دسامبر سال ۲۰۱۵ نیز کارخانه‌ی دیگری را در شهر Taoyuan City تایوان در ازای دریافت ۱۸۳ میلیون دلار به فروش رساند.

به نظر می‌رسد با وجود تمام این اقدامات، اچ‌تی‌سی نتوانسته است آن‌چنان که باید جلوی هزینه‌های خود را بگیرد؛ چراکه این کمپانی در سال‌های اخیر همواره پول از دست می‌دهد. حتی تولید پیکسل و پیکسل ایکس ال برای گوگل نیز نتوانست وضعیت این کمپانی را آن‌چنان که باید بهبود بخشد.

اچ‌تی‌سی امیدوار است به مدد واقعیت مجازی دوباره روزهای خوب خود را بازیابد. هدست واقعیت مجازی وایو وی آر این کمپانی فروش خوبی تجربه می‌کند، به‌طوری‌که برآوردها از عرضه‌ی بیش از ۴۵۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۶ خبر می‌دهند. با وجود موج اولیه ایجادشده برای واقعیت مجازی، فروش محصولات مرتبط با واقعیت مجازی به اندازه‌ای نبوده است که به منبعی مطمئن برای درآمدزایی تبدیل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات