بالشت مخفی، ابتکار جدید فورد

یک‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شاید خوابیدن در خودرو برای شما هم تجربه‌ی ناخوشایندی باشد و به فکر استفاده از بالشت‌های مخصوص سفر افتاده باشید. فورد با ابداع یک روش جالب، کمبود این وسیله را رفع کرده است.
تبلیغات

وقتی تصمیم به استراحت در خودرو می‌گیریم، معمولا ترس از بیدار شدن با درد در ناحیه‌ی گردن و حتی سر، آرامش لازم برای یک خواب راحت را از ما سلب می‌کند. مهندسان فورد، استفاده از این بالشت مسافرتی را آرام‌بخش توصیف کرده‌اند و معتقدند حتی خوابیدن‌ طولانی‌مدت را ممکن خواهد کرد. علاوه بر این، جاگذاری مناسب این وسیله، باعث می‌شود کسی نگران فراموش کردن آن نباشد؛ چرا که در جایگاه مناسبی، پشت صندلی قرار می‌گیرد.

بالشت مسافرتی فورد

از آنجایی که به نظر می‌رسد این طرح، بیشتر بر یک ابتکار متمرکز باشد تا یک فناوری و اختراع، می‌توان نتیجه گرفت که بدون نقض قانون کپی‌رایت، به‌زودی توسط دیگر خودروسازان دنیا هم استفاده شود تا بالشت مسافرتی، عضوی دائمی در پشت‌سری صندلی‌ها باشد. به‌هرحال این بالشت‌ها به‌صورت بادی و با شکل U قبلا اختراع شده‌ بودند.

بالشت مسافرتی فورد

این طرح هنوز به تولید انبوه نرسیده و در واقع به‌صورت غیر رسمی به دست رسانه‌ها رسیده است. درحالی‌که خودروهای لوکس، چنین بالشت‌هایی قبلا در خود داشتند؛ اما حذف آن‌ها و قرار دادنشان در صندوق عقب یا جای دیگر مشکل‌ساز بود. علاوه بر این، با گسترش فناوری رانندگی خودکار (خودران)، به نظر می‌رسد همه‌ی خودروسازان به‌زودی به فکر اختراع راهی برای استراحت و احتمالا خواب برای رانندگان باشند.

همان‌طور که در تصاویر این مطلب مشاهده می‌کنید، ابتکار فورد به‌راحتی قابل نصب در هر خودرو خواهد بود و صرفا با تعویض پشت‌سری، می‌توان از آن استفاده کرد. تاریخ این طرح مربوط به اواخر سال ۲۰۱۵ است، پس می‌توان نتیجه گرفت که به‌زودی فورد آن‌ را به‌صورت رسمی معرفی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات