چهار دوربین برتر سینمایی از نظر آکادمی اسکار در سال 2017

پنج‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
یک ماه پیش از برگزاری مراسم اهدای جوایز اسکار، این آکادمی چهار دوربین سینمایی برتر را انتخاب کرد که در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت.
تبلیغات

آکادمی اسکار هر ساله در فاصله‌ی یک ماه مانده‌ به برگزاری مراسم اصلی برای انتخاب بهترین فیلم‌ها، بهترین دوربین‌های سینمایی را که از آن‌ها در ساخت فیلم‌های سینمایی استفاده می‌شود، تحت عنوان Academy Scientific and Technical Awards انتخاب می‌کند. مراسم اسکار امسال برای ما ایرانی‌ها ویژگی خاصی داشت، چراکه فیلم سینمایی فروشنده، ساخته اصغر فرهادی، دومین اسکار را برای این کارگردان ایرانی به ارمغان آورد که در زومجی به آن پرداختیم. در صورت علاقه می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر به زوم‌کست اختصاص یافته برای مراسم اسکار نیز مراجعه کنید.

در ادامه به بررسی چهار دوربین برتری خواهیم پرداخت که موفق شدند در اسکار ۸۹ عنوان بهترین دوربین‌های موجود در صنعت سینما را کسب کنند.

۱. Arri Alexa

دوربین سینمایی Arri Alexa

کمپانی Arri موفق شد عنوان بهترین طراحی و مهندسی را برای سیستم دیجیتال دوربین الکسا با فرمت سوپر ۳۵ کسب کند. آری الکسا در فیلم‌هایی نظیر Arrival، Moonlight، Hell or High Water و Manchester by the Sea مورد استفاده قرار گرفته است که موفق شدند در مراسم اسکار جوایزی به خود اختصاص دهند.

۲. Red Epic

دوربین سینمایی RED Epic

کمپانی RED Digital Cinema موفق شد جایزه‌ی خود را به دلیل قابلیت بروزرسانی سنسور فول فریم دوربین RED Epic به دست بیاورد. از این دوربین در فیلم‌هایی نظیر Hacksaw Ridge و Hidden Figures استفاده شده است.

۳. Sony F65 CineAlta

دوربین فیلمبرداری F65 CineAlta سونی

آکادمی اسکار کمپانی سونی را به دلیل توسعه‌ی دوربین F65 CineAlta با طراحی خاص سنسور و قابلیت ضبط با فرمت RAW لایق دریافت جایزه عنوان کرده است.

۴. Panavision Genesis

Panavision Genesis

آکادمی اسکار دو کمپانی سونی و پاناویژن را به دلیل توسعه‌ی دوربین Genesis که این روزها در بسیاری از فیلم‌های سینمایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، مورد تقدیر قرار داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات