قبل از ارائه محصول چه کارهایی باید انجام دهیم

چهارشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ارائه دادن یک محصول و به موفقیت رساندن آن، کار آسانی نیست و برای اینکه مورد استقبال مشتری قرار بگیرد، باید تمام مسائل مربوط به آن به‌درستی بررسی و برنامه‌ریزی شوند.
تبلیغات

ارائه یک محصول یا خدمت جدید بسیار چالش برانگیز است و با سؤالات زیادی همراه است؛ اینکه آیا محصول ما در بازار به موفقیت می‌رسد؟ آیا مشتریان ما راضی خواهند شد؟ آیا اصلا متوجه حضور محصول ما در بازار می‌شوند؟ پاسخ دادن به سؤالاتی که در ادامه این مقاله زومیت آورده شده است، به شما اجازه می‌دهد با  قدرت بیشتری محصول یا خدمت خود را ارائه دهید و درنتیجه بتوانید فروش خود را تضمین کنید.

new product

۱- محصول ما چه چیزی است؟

ارزش‌ محصول خود را به‌خوبی مشخص کنید و آن را به‌گونه‌ای برای مشتری تعریف کنید که به ذهن و قلبش بنشیند و نتواند از خرید آن صرف‌نظر کند.

۲- بهترین نام برای آن چیست؟

‌فقط به دنبال انتخاب کردن نام‌های بامزه نباشید؛ باید نامی برای محصول خود در نظر بگیرید که برای همیشه در خاطر مشتری ثبت شود: مانند بیتل، ‌مک‌دونالد و آیفون.

۳- مدل کسب‌و‌کار چگونه است؟

مشخص کنید چگونه می‌خواهید محصول خود را توزیع کنید، و نحوه‌ی فروش چگونه خواهد بود؟ آیا خدمات پس از فروش نیز باید ارائه شود؟ همچنین مشخص کنید آیا برای این کار نیاز به نماینده و شریک خواهید داشت؟

۴- آیا محصول از بخش‌های متفاوت تشکیل شده است؟

از خودتان بپرسید آیا می‌توانید محصول را به‌صورت سفارشی‌سازی شده نیز ارائه دهید؟ در این صورت بخش پایه و بخش‌های انتخابی آن بر اساس سلایق کاربر چه ویژگی‌هایی خواهند داشت و نحوه‌ی قیمت‌گذاری آن‌ها چگونه خواهد بود.

۵- عرضه آنلاین محصول چگونه است؟

آیا مشتریان می‌توانند محصول را به‌صورت آنلاین سفارش دهند و برای ارائه آن نیازی به بسته‌بندی مجدد است یا خیر؟ همچنین مشخص کنید که خدمات آنلاین فقط برای سفارش دادن هستند یا اینکه مصرف‌کنندگان می‌توانند آن‌ها را به‌صورت آنلاین نیز سفارشی‌سازی کنند.

new product

۶- نحوه اطلاع‌رسانی داخلی به چه صورت خواهد بود؟

در این مرحله باید مشخص کنید چگونه می‌خواهید دیگر اعضای شرکت را از محصول یا خدمت جدید خود آگاه کنید؟ آیا می‌خواهید این موضوع را در یک جلسه کاری مطرح کنید یا اینکه اطلاع‌رسانی خود را از طریق خبرنامه‌ها انجام می‌دهید.

۷- بازاریابی خود را چگونه انجام می‌دهید؟

بازاریابی نیازمند نقشه‌ای برای زمان‌بندی و نشان دادن پیغام به مشتریان است. همچنین محیطی که محتوای بازاریابی شما را به نمایش می‌گذارد نیز باید از قبل مشخص شده باشد.

۸- آیا قبل از تبلیغات گسترده نیازی به تست اولیه است؟

پاسخ به این سؤال بسیار ضروری است و باید مشخص کنید که آیا قبل از تبلیغات گسترده، نیازی به تست پذیرش محصول توسط مشتریان وجود دارد یا خیر؟ اگر پاسخ مثبت است چه اقداماتی برای انجام آن باید صورت بگیرد.

۹- مخاطبان ما چه کسانی هستند؟

حتی اگر نیازی به امتحان کردن محصول قبل از ارائه گسترده نباشد نیز بهتر است پاسخ این سؤال بررسی شود؛ زیرا در نظر گرفتن عکس‌العمل افراد مختلف در برابر محصول می‌تواند به ارائه‌ی پرقدرت‌تر آن کمک کند.

۱۰- چگونه باید محصول را قیمت‌گذاری کنیم؟

قیمت‌گذاری کردن اولیه محصول، نحوه‌ی تخفیف دادن و پایین آوردن قیمت در فروش عمده از جمله دیگر مواردی هستند که باید در نظر گرفته شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات