وزارت ارتباطات مذاکره برای مسدود کردن تلگرام را تکذیب کرد

یک‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شایعات منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی مربوط به مذاکره با پیام‌رسان خارجی برای مسدود کردن تلگرام را تکذیب کرد.
تبلیغات

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار اطلاعیه‌ای شایعات منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر مذاکره با یک پیام‌رسان خارجی و پرداخت ۸۰ میلیارد تومان برای حضور در ایران را تکذیب کرد.

در این شایعات، انگیزه‌ی مذاکره‌ با پیام‌رسان خارجی را مسدود کردن تلگرام بیان کرده‌‌اند. در اطلاعیه‌ی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آمده است:

ضمن عرض تبریک سال نو خدمت هموطنان گرامی و آرزوی سالی خوش و پرنشاط برای هم‌میهنان عزیز، در چند روز گذشته اخباری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر مذاکره وزارت ارتباطات با یک سرویس پیام‌رسان خارجی و پرداخت مبلغ هشتاد میلیارد تومان به آن شرکت در ازای انتقال سرور به ایران و سپس مسدود سازی تلگرام، مطرح شده است. ضمن تکذیب این خبر، اعلام می‌دارد‌، سیاست حمایتی دولت از پیام‌رسان‌های بومی شفاف و برای همه یکسان بوده و در خصوص تعامل با سرویس دهندگان بین‌المللی نیز تا‌کنون هیچ مذاکره‌ای از سوی وزارت ارتباطات با پیام‌رسان مذکور انجام نشده است. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن استقبال و حمایت از فعالیت بخش‌های خصوصی در حوزه پیام‌رسان‌ها، همواره بر تحقق حقوق شهروندی در این حوزه و امکان دسترسی آزاد به اطلاعات برای همه مردم تأکید دارد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات