تبلت پی سونی با دو نمایشگر تاشو و قابلیت تبدیل به یک نمایشگر بزرگ

سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با توجه به داغ شدن مبحث گوشی‌ها و تبلت‌های تاشو، در این مطلب قصد داریم مروری بر تبلت تاشو سال ۲۰۱۱ سونی داشته باشیم. این محصول تبلت پی نام دارد  و از دو صفحه‌نمایش مجزا با قابلیت تبدیل شدن به یک صفحه بهره می‌برد.
تبلیغات

 انتظار می‌رود سامسونگ در سه‌ماهه‌ی سوم سال میلادی جاری، نمونه‌ی اولیه‌ی گوشی‌ هوشمند تاشو و لوکس خود را معرفی کند. بد نیست یادآوری کنیم که در سال ۲۰۱۱، کمپانی سونی از محصول تاشو خود با نام تبلت پی رونمایی کرد. مهم‌ترین نکته در مورد این دستگاه، استفاده از دو صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی مجزا بود که هر کدام رزولوشن ۱۰۲۴ در ۴۸۰ پیکسل ارائه می‌داد. در واقع کاربر می‌توانست از هر یک از یک نمایشگرها به‌صورت جداگانه و مستقل یا در قالب یک نمایشگر بزرگ بهره بگیرد.

سونی توانسته بود برخی از اپلیکیشن‌ها را برای بهره بردن از مزیت صفحه‌نمایش‌های این تبلت بهینه کند. به‌عنوان مثال هنگام ارسال یک ایمیل، نمایشگر بالا شامل پیام ایمیل و نمایشگر پایین حاوی صفحه‌کلید اختصاصی و کامل QWERTY می‌شد و این شرایط امکان ارسال آسان‌تر ایمیل را در اختیار کاربران قرار می‌داد. علاوه بر این در هنگام خواندن ایمیل، صفحه‌نمایش بالا شامل متن یک ایمیل و نمایشگر پایین شامل متن ایمیل دیگری بود. در این تبلت دو اپلیکیشن مخاطبان و تقویم نیز از رابط کاربری مخصوص دو صفحه‌نمایش بهره می‌بردند.

اما در هنگام استفاده از دو نمایشگر تبلت پی سونی یک مشکل بسیار مهم به چشم می‌خورد: حاشیه‌ی ۱.۴ اینچی نه‌چندان زیبایی که بین این دو صفحه‌نمایش وجود داشت. از آنجا که هر کدام از صفحه‌نمایش‌های مورد اشاره به‌صورت مستقل کار می‌کنند، شاید وجود حاشیه‌ی بین آن‌ها یک مشکل محسوب نشود؛ اما مشخصا در هنگام یکی کردن نمایشگرها، با وجود چنین حاشیه‌ای کاربران احساس خوبی نداشتند.

تبلت پی سونی

مجددا قصد داریم یکی از موضوعات مهم مربوط به سیستم‌عامل اندروید را در سال ۲۰۱۱ به شما یادآوری کنیم. اگر از قبل با این سیستم‌عامل کار کرده باشید، حتما می‌دانید که در سال ۲۰۱۱ ورژن هانی‌کومب (شانه‌ی عسل) اندروید توسط گوگل منتشر شد. شماره‌ی نسخه‌ی هانی‌کومب، ۳.۰ بود و مخصوص تبلت‌ طراحی شده بود. تبلت پی سونی در زمان معرفی به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۳.۲ هانی‌کومب را اجرا می‌کرد که پس از آن به اندروید ۴.۰.۳ بستنی یخی ارتقاء یافت. علاوه بر این باید اشاره کنیم که تبلت پی سونی یک محصول تصدیق شده توسط پلی‌استیشن محسوب می‌شد.

تبلت‌پی سونی از پردازنده‌ی تگرا ۲ انویدیا بهره می‌برد که شامل دو هسته‌ با فرکانس کاری ۱.۰ گیگاهرتز بود. حافظه‌ی رم این دستگاه یک گیگابایت و حافظه‌ی داخلی آن ۴ گیگابایت در نظر گرفته شده بود. البته امکان ارتقاء حافظه‌ی ذخیره‌سازی با استفاده از کارت میکرو اس‌دی تا ۳۲ گیگابایت دیگر در این محصول وجود داشت. افزون بر آنچه گفته شد، تبلت پی سونی از یک باتری با ظرفیت ۳۰۸۰ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد. این تبلت یک دوربین پشتی ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین جلویی با کیفیت وی‌جی‌آ داشت. محصول مورد بحث در آمریکا با قیمت ۳۹۹ دلار به‌طور انحصاری و طی قراردادی دوساله توسط اپراتور AT&T به فروش می‌رسید. علاوه بر این، مدل آنلاک این تبلت با قیمت ۵۴۹ دلار به فروش رفت.

تبلت پی

با در نظر گرفتن این موضوع که تبلت پی در سال ۲۰۱۱ معرفی شده است، نمی‌توان از وجود حاشیه‌ی بین دو نمایشگر آن چندان ایراد گرفت؛ چراکه طرح نوآورانه‌ی این محصول است که اهمیت بیشتری دارد.

نظر شما در مورد تبلت پی سونی چیست؟ آیا از قبل با این تبلت آشنایی داشتید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات