همه چیز در مورد دوربین های گوشی هوشمند گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس

چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳
مطالعه 4 دقیقه
مراسم معرفی گلکسی اس ۸ هم‌اکنون در حال برگزاری است. در این مطلب شما را با تمام ویژگی‌های دوربین‌های این محصول آشنا خواهیم کرد.
تبلیغات

به‌ نظر می‌رسد سامسونگ تفاوت چندانی بین دوربین‌ اصلی گلکسی اس ۸ و گلکسی ۸ پلاس قائل نشده است. این دو گوشی‌ هوشمند پرچم‌دار از نظر سخت‌افزاری به همان دوربین ۱۲ مگاپیکسلی نسل قبلی خود که از فناوری Dual Pixel بهره می‌برد، تجهیز شده‌اند. این دوربین پیش از معرفی گوشی‌های گوگل پیکسل، بهترین عملکرد را در بین دوربین‌های موبایلی داشته است.

اما با وجود تغییر سخت‌افزاری دوربین گلکسی‌های جدید سامسونگ، امکانات جدیدی به این دوربین‌ها اضافه شده است. در اینجا قصد داریم نگاهی به قابلیت‌های جدید اضافه‌شده به دوربین گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس داشته باشیم که شامل پردازش‌گر جدید تصویر، دوربین سلفی بهتر، قابلیت‌هایی شبیه به اسنپ‌چت و رابط کاربری تغییریافته‌ی دوربین می‌شوند که این تغییر امکان دسترسی سریع‌تر و آسان‌تر به کنترل‌های مورد نظر را فراهم می‌‌کند.

دوربین پشتی

گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس از یک دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی Dual Pixel بهره می‌برند. گشودگی دیافراگم این دوربین F/1.7 است و همانند نسل قبلی این گوشی‌ها یعنی گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به PDAF (فوکوس خودکار تشخیص فاز) و نیز حالت اچ‌دی‌آر خودکار و حالت دستی عکاسی که امکان ثبت محتوا با فرمت RAW را هم فراهم می‌کند.

در گلکسی اس ۸ خبری از حالت‌های جدید تصویربرداری نیست و رابط کاربری همیشگی دوربین گوشی‌های سامسونگ را می‌توان در پرچم‌دار جدید این کمپانی هم مشاهده کرد. از جمله حالت‌های موجود در دوربین گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس می‌توان به پانوراما، حالت فوکوس انتخابی و حالت هایپرلپس اشاره کرد. برخی از فیلترهای رنگی محبوب گوشی‌های قبلی سامسونگ در گلکسی اس ۸ نیز ارائه شده‌اند. علاوه بر این، یک قابلیت جدید شبیه به فیلترهای واقعیت افزوده‌ی اسنپ‌چت به دوربین گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس اضافه شده است. شما می‌توانید از این قابلیت‌ها در هنگام ثبت ویدیو یا گرفتن عکس استفاده کنید. البته هنوز مشخص نیست که آیا این فیلترها با حضور چندین شخص در تصویر روی همه‌ی آن‌ها اعمال خواهد شد یا نه.

رابط کاربری اپلیکیشن دوربین تغییر زیادی نسبت به قبل ندارد. استفاده از این رابط کاربری آسان است و با سوایپ سریع چپ می‌توان حالات مختلف فیلم‌برداری را مشاهده کرد و علاوه بر این با سوایپ به راست می‌توان حالت‌های مختلف دوربین را انتخاب کرد. تغییر جدیدی که در این بخش وجود دارد، این است که شما می‌توانید با کج کردن دکمه‌ی شاتر به سمت چپ یا راست، میزان اکسپوژر کلی را پیش از ثبت یک عکس تنظیم کنید.

galaxy s8 camera

البته از آنجا که فعلا از نزدیک با دوربین گلکسی اس ۸ کار نکرده‌ایم، نمی‌توان در مورد کیفیت تصاویر آن صحبت زیادی کرد؛ اما یک سؤال بسیار مهم در اینجا به ذهن خیلی‌ها خطور می‌کند: سامسونگ کیفیت دوربین پرچم‌دار جدید خود را نسبت به نسل قبلی این گوشی تا چه حد ارتقاء داده است؟ از آنجا که دوربین گلکسی اس ۷ واقعا خوب عمل می‌کند، اینکه ببینیم پرچم‌دار امسال سامسونگ از نظر دوربین چقدر نسبت اس ۷ بهبود یافته است، جذابیت زیادی دارد.

دوربین سلفی

galaxy s8 camera

دوربین سلفی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به‌طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته‌ است. این دوربین حالا ۸ مگاپیکسلی است و از فوکوس خودکار هم بهره می‌برد. گشودگی دیافراگم دوربین سلفی پرچم‌داران جدید سامسونگ F/1.7 است. مسلما با توجه به این ویژگی‌ها می‌توان در شرایطی که نور محیط کم باشد، انتظار تصاویر باکیفیتی از دوربین جلویی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس داشت. علاوه بر این فوکوس دوربین جلویی پرچم‌داران جدید سامسونگ بهبود یافته است و سوژه را بهتر در معرض دید قرار می‌دهد. باید اشاره کنیم که امروز حتی بسیاری از گوشی‌های مدرنی که دوربین سلفی آن‌ها مگاپیکسل بالاتری دارد، از فوکوس خودکار مشابه این دوربین بهره نمی‌برند. قابلیت‌های شبیه اسنپ‌چت برای دوربین جلویی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس نیز در دسترس است و شما می‌توانید از این ویژگی‌ها در هر دو دوربین این محصولات استفاده کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات