اشتباهات زبان بدن که شما را غیر حرفه‌ ای نشان می‌دهند

پنج‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
زبان بدن می‌تواند احساسات ما را بدون نیاز به سخن گفتن، به طرف مقابل نشان دهد. بنابراین خیلی خوب است که بتوانیم با یک سری حرکات مناسب تأثیر بهتری بر طرف مقابل بگذاریم.
تبلیغات

حرکات بدن ما بیان‌کننده احساسات ما هستند و بیشتر از حد انتظار ما سخن می‌گویند. بسیاری از افراد نمی‌توانند منظور خودشان را با کلمات بیان کنند و با زبان بدن راحت‌تر صحبت می‌کنند. اما بسیاری از حرکاتی که ما به‌طور ناخودآگاه انجام می‌دهیم، باعث می‌شوند که دیگران به چشم یک غیرحرفه‌ای به ما نگاه کنند. در ادامه این مقاله زومیت ۵ اشتباه زبان بدن آورده شده است.

۱- طفره رفتن از ارتباط چشمی

نگاه نکردن به شخصی که در حال حرف زدن با ما است، نشان‌دهنده بی‌میلی ما به صحبت‌های او است. اکثر جوانان این روزها همین رفتار را انجام می‌دهند و دائما به صفحه موبایل یا هر چیزی دیگری که در کنارشان قرار دارد، توجه می‌کنند.

۲- تند صحبت کردن

زمانی که شخصی آرام سخن می‌گوید، نشان می‌دهد که تحت تأثیر محیط قرار ندارد. این‌گونه افراد می‌توانند قبل از اینکه کلمه‌ای به زبان بیاورند، در مورد آن فکر کنند و درنتیجه از حرف‌های خودشان احساس پشیمانی نداشته باشند. آرام صحبت کردن، شما را به‌عنوان یک فرد متفکر نشان می‌دهد.

body language

۳- دور شدن از طرف مقابل

زمانی که در حال صحبت کردن با شخصی هستید، خودتان را در جهت مخالف خم نکنید. این حرکت نشان می‌دهد که شما نسبت به حضور فیزیکی آن شخص احساس ناراحتی می‌کنید یا اینکه ترجیح می‌دهید از این گفتگو فرار کنید. این حرکات کاملا غیرحرفه‌ای هستند و باید تا حد امکان از انجام آن‌ها جلوگیری شود.

۴- بی‌حرکت بودن

بسیاری از انسان‌ها تلاش می‌کنند شور و اشتیاق خودشان را با کلمات بیان کنند؛ اما تأثیر کلمات زمانی بیشتر می‌شود که با حرکات دست همراه باشد. سعی کنید که حرکات دست خود را به‌خوبی با حرف‌هایی که می‌زنید، هماهنگ کنید تا تأثیر بهتری بر مخاطب خود داشته باشید.

۵- طرز دست دادن

هنگامی‌ که می‌خواهید با طرف مقابل خود دست بدهید، باید روی شدت فشار دست خود دقت کنید. قوی و محکم دست دادن نشان‌دهنده قدرت، اعتماد‌به‌نفس و خوش‌مشرب بودن یک فرد است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات