دی اس 7 کراس بک معرفی شد

شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
DS، برند رده‌بالای زیرمجموعه‌ی سیتروئن، خودروی جدید DS7 Crossback را پیش از رونمایی در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ معرفی کرد.
تبلیغات

شرکت فرانسوی DS، پیش از نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷، از خودروی جدید خود موسوم به DS7 Crossback رونمایی کرد. گفته می‌شود خودروی جدید DS7 Crossback مشتریانی را هدف قرار داده است که هماهنگ با آخرین دستاوردها هستند، طرفدار جهانی لوکس هستند و می‌خواهند شخصیت منحصر‌به‌فرد خود را ابراز کنند. این خودرو آغازگر دوره‌ای جدید برای DS خواهد بود.

با وجود اینکه هنوز از ابعاد دقیق DS7 Crossback اطلاعاتی در دست نیست، به نظر می‌رسد هدف DS دستیابی به بخشی از بازار رنج‌روور ایووک و آئودی Q5 در اروپا است. این خودروی شاسی‌بلند با بهره‌گیری از جلوپنجره‌ و چراغ‌های جلوی زاویه‌دار و خطوط افقی برجسته در سپر جلو و خطوط و منحنی‌های ملایم در بدنه، چهره‌ای تهاجمی از خود به نمایش می‌گذارد. در بخش عقب خودرو از چراغ‌های عقب سه‌بعدی Hypnotic مخصوص برند DS استفاده شده است. ظاهر منحصربه‌فرد این خودرو باعث می‌شود مشابه هیچ یک از شاسی‌بلندهای لوکس دیگر حاضر در بازار نباشد و به‌راحتی شناخته شود.

DS7 Crossback

تیری متروز، مدیر بخش طراحی DS Automobiles می‌گوید:

در تمام مراحل طراحی، هدف کلیدی در نظر گرفته‌شده برای DS7 Crossback، نشان دادن تکامل، تعالی و اعمال بالاترین سطح استاندارد بوده است. نتیجه‌ اکنون پیش روی شما است: خودرویی ایده‌آل و سرشار از شخصیت. این خودرو کیمیای کاملی از قدرت و سبک است.

در داخل خودروی DS7 Crossback، شرکت دی‌اس شجاعانه فرانسوی بودن خود را با ارائه‌ی تریم‌های مختلف نشان می‌دهد. چهار تریم داخلی Bastille ،Rivoli ،Opera و Performance Line قابل انتخاب هستند؛ بنابراین گزینه‌های شخصی‌سازی یکی از مفاهیم این برند است. در اتاق این خودرو از دو نمایشگر ۱۲ اینچی استفاده شده است؛ یکی برای مسیریابی و سیستم چندرسانه‌ای و دیگری با ابزار دیجیتال قابل شخصی‌سازی، مخصوص راننده است.

DS7 Crossback

DS در خودروی DS7 Crossback از آخرین دستاوردهای ایمنی و رفاهی، از جمله سیستم پارک خودکار (در حالت موازی یا معکوس با جدول، بدون نیاز به استفاده از پدال‌ها و فرمان) و فناوری رانندگی نیمه‌مستقل با کروز کنترل فعال به همراه سیستم کمکی فرمان و حفظ مسیر استفاده کرده است. همچنین یک سیستم دید در شب در این خودرو تعبیه شده است که به راننده در مورد موانع بالقوه‌ی پنهان هشدار می‌دهد. از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به چراغ‌های جلوی LED چندحالته و دوربینی جهت بررسی جاده و آماده‌کردن سیستم تعلیق خودرو برای گذر از ناهمواری‌ها اشاره کرد.   

در هماهنگی با روند اخیر استفاده از سیستم‌های هیبریدی، DS7 Crossback از سیستم هیبریدی پلاگین شرکت دی‌اس، یعنی E-Tense شامل یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری بنزینی توربوشارژ با ۲۰۰ اسب بخار قدرت به همراه یک جفت پیشرانه‌ی الکتریکی، یکی برای محور جلو و دیگری برای محور عقب (که قدرت خروجی هریک ۸۰ کیلووات و قدرت ترکیبی آن‌ها ۹۰ کیلووات است) استفاده می‌کند. نیروی الکتریکی در یک بسته‌ی باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۱۳ کیلووات ساعت ذخیره می‌شود. سیستم انتقال قدرت این شاسی‌بلند چهارچرخ‌ محرک از یک جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار بهره می‌برد.

DS7 Crossback

DS ادعا می‌کند پیشرانه‌ی این خودرو توانایی تولید ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد و مسافت قابل پیمایش توسط موتورهای الکتریکی آن حدود ۶۰ کیلومتر است. شارژ کردن این خودرو با استفاده از ایستگاه‌های شارژ استاندارد اروپایی ۴ ساعت و نیم زمان می‌برد؛ درحالی‌که در صورت استفاده از ایستگاه شارژ سریع با خروجی ۳۲ آمپر، این زمان به ۲ ساعت و نیم کاهش خواهد یافت.

DS7 Crossback

البته این پیشرانه، تنها انتخاب پیش روی خریداران نخواهد بود؛ برای این خودرو سه پیشرانه‌ی بنزینی در نظر گرفته شده است که دو تای آن‌ها (به قدرت ۲۰۰ و ۱۸۰ اسب بخار) از جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی اتوماتیک و یکی (به قدرت ۱۳۰ اسب بخار) از جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی بهره می‌برند. همچنین دو پیشرانه‌ی دیزلی برای این خودرو در نظر گرفته شده که یکی به قدرت ۱۳۰ اسب بخار با هر دو جعبه‌دنده‌ی خودکار و دستی قابل انتخاب است و دیگری به قدرت ۱۸۰ اسب بخار تنها با جعبه‌دنده‌ی خودکار استاندارد ارائه می‌شود. هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد گشتاور خروجی این موتورها ارائه نشده است.  

تا زمان رونمایی چند روز مانده است؛ اما برای اکنون، دعوت می‌کنیم از گالری تصاویر DS7 Crossback دیدن کنید.

DS7 Crossback
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات