دلیل تأخیر در عرضه گلکسی اس 8 مشخص شد

شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
چیپ‌های ۱۰ نانومتری پیچیدگی‌های خاصی برای تولید دارند و همین امر باعث شده است که تولید این چیپ‌ها نتواند با تقاضا برابری کند.
تبلیغات

بر اساس گزارش‌ها، نرخ تولید چیپ‌های ۱۰ نانومتری با تقاضا برابری نمی‌کند. این وضعیت باعث خواهد شد که عرضه برخی از گوشی‌های هوشمند به تأخیر بیفتد. بر اساس این گزارش، تأخیر در عرضه‌ی گلکسی اس 8 سامسونگ نیز در پی تولید کم چیپ‌های ۱۰ نانومتری اتفاق می‌افتد.

سامسونگ گلکسی اس 8 در دو نسخه عرضه خواهد شد. نسخه اول به اسنپدراگون 835 و نسخه دوم به اکسینوس 8895 مجهز خواهد بود. هر دو چیپست با فناوری ۱۰ نانومتری ساخته خواهند شد و به همین دلیل تولید هر دو با تقاضا برابری نخواهد کرد. آیفون نسل بعد نیز از چیپ‌هایی با فناوری ۱۰ نانومتری استفاده می‌کند. تولید چیپست‌های هلیو X30 مدیاتک نیز تا سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۷ به تأخیر افتاده است.

بر اساس همین گزارش، نرخ تولید کم چیپ‌های ۱۰ نانومتری باعث شده است که سامسونگ عرضه گلکسی 8 را به تأخیر بیندازد. مشخص نیست که آیا دلیل عرضه گلکسی اس 8 در تاریخ ۲۹ مارس، این موضوع بوده یا قرار است سامسونگ زمان رونمایی از پرچم‌دار خود را به تأخیر بیندازد. در هر حال باید انتظار داشته باشید کلیه گوشی‌هایی که از چیپ‌ستی با فناوری ۱۰ نانومتری FinFET استفاده می‌کنند، به‌نوعی تأخیر داشته باشند. این گزارش همچنین عنوان می‌کند که اگر نرخ تولید این چیپ‌ها افزایش پیدا کند، می‌توان انتظار داشت حدود ۱۰ درصد از گوشی‌های هوشمند عرضه‌شده در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ از چیپست‌های ۱۰ نانومتری بهره ببرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات