وزیر صنعت: خودروسازی بزرگترین صنعت کشور است

دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
وزیر صنعت اعلام کرد که صنعت خودروسازی بزرگترین صنعت کشور است. به گفته‌ی او، تولید خودرو در کشور باید به ۳ میلیون دستگاه در سال برسد.
تبلیغات

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت در رونمایی از خودروی کوییک گفت: «سایپا قبل از ایران خودرو تأسیس شده است. امسال برای اولین بار بعد از سال ۸۹ سایپا سودده شده است. ما در چشم‌انداز خودرویی کشور در نظر گرفته‌ایم که به تولید ۳ میلیون خودرو در سال برسیم. از این میان ۵۰ درصد خودروهای تمام داخلی و ۵۰ درصد خودروهای مشارکتی باید باشد.»

نعمت زاده در مورد قراردادهای خودرویی پسابرجامی گفت: «ما دو قرارداد خودرویی با پژو و سیتروئن را به مرحله‌ی اجرا رسانده‌ایم. از آن طرف، زمینه همکاری قطعه‌سازان ایرانی را با خارجی‌ها فراهم کرده‌ایم. یک شرکت ایتالیایی که دارای جوانان ایرانی است، درخواست حضور در ایران برای طراحی خودروها را دارد و قرار است که به ایران بیاید.»

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: «صنعت خودرو بزرگترین صنعت کشور است. امسال در صنعت خودرو ۴۰ درصد رشد تولید داریم که این رقم در سایپا بیش از ۵۰ درصد است.»

وی به خودکفا شدن صنعت خودرو اشاره کرد و افزود: «ما باید خودمان روی پای خودمان بایستیم و منتظر کمک‌های مالی که مجلس تصویب می‌کند نباشد.»

نعمت زاده در مورد اهمیت مشتری و رضایت مشتریان گفت: «رضایت مشتریان یکی از نکات بسیار مهم است که امسال در همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران مطرح شد و تمام تمرکز این همایش در زمینه فروش و خدمات پس از فروش بود.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات