گزارش زومیت از معرفی پلتفرم ویدیوبوم

سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پلتفرم نمایش ویدیوی اینترنتی ویدیوبوم معرفی شد. این سامانه برای استفاده‌ی مستقل توزیع‌کنندگان محتوای ویدیوی راه‌اندازی شده است.
تبلیغات

حسین فقیه، مدیرعامل و مؤسس ویدیو بوم در مراسم معرفی این سرویس گفت: «منظور ما از ویدیو بوم همان مرز و بوم ویدیو است. در کل ۶۰ درصد ترافیک دنیا به ویدیو اختصاص دارد که این میزان به ۹۰ درصد در سال ۲۰۲۰ می‌رسد. هم‌اکنون انسان‌ها در همه‌جا ویدیو می‌بینند و دیگر پای نمایشگر و تلویزیون نشستن شرط لازم دیدن ویدیو نیست.»

فقیه اعلام کرد: «افزایش رضایت کاربران، افزایش زمان حضور در سایت، توجه بیشتر کاربران به محتوا و نسل جدید محتوا پس از متن و تصویر از مزایای رسانه‌ی ویدیو است. مشکل سرمایه‌گذاری کم روی ویدیو این است که درآمد کسب کردن از ویدیو بسیار سخت است. مدل‌های کسب‌وکاری ویدیو طوری است که یا در ایران اجرا نکردیم یا نخواستیم به سمتش برویم.»

به گفته‌‌ی مدیرعامل بوم، در ایران ویدیو مساوی آپارات و یوتیوب است، در حالی که در دنیا این‌طور نیست و رقبای زیادی برای یوتیوب وجود دارد. مشکل دیگر وابسته بودن ویدیو به کاربران در ایران است و تولید محتوای هدفمند در این زمینه بسیار کم است. برای ویدیو در اینترنت باید یک اکوسیستم ساخت. البته مشکل جذب بهترین‌ها در اکوسیستم تلویزیون نیز در این مسیر وجود دارد. تلویزیون در ایران مخاطب شناسی خوب و بهتر از ویدیو در وب دارد؛ همچنین توانسته‌ است به یک روش و روال درآمدزایی برسد.

ویدیو بوم

او افزود که محتوای ویدیو می‌تواند به سمت احساس برود تا انسان‌ها را تحت تأثیر قرار دهد که این کار در ایران و دنیا انجام شده است. تبلیغات ویدیویی احساسات انسان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند. یکی از ایده‌ها برای آوردن ویدیو در اینترنت، ارائه‌ی IPTV است که به روش سنتی نمی‌توان در اینترنت فعالیت داشت و این راه شکست خورده است، مگر اینکه تغییرات داشته باشد. راه دیگر این است که سیستم اشتراک ویدیو راه بیندازیم که به خاطر تعدد فیلم و ویدیو مؤثر نخواهد بود.

فقیه در مورد اهداف پلتفرم بوم گفت: «ما به دنبال این هستیم که راه را برای تولیدکنندگان محتوا به سمت پخش درست و هوشمند هموار کنیم. در این بخش توزیع‌کنندگانی چون سایت‌های اینترنتی، اپلیکیشن‌ها و تلویزیون‌های هوشمند می‌توانند بازیگر خوبی بوده و درآمد کسب کنند. ما تلاش کرده‌ایم پلتفرمی بسازیم که هر ذینفعی اعم از تولید‌کننده، توزیع‌کننده و تبلیغ‌کننده بتواند در آن به منافع خود رسیده و از آن استفاده کند.»

مدیرعامل بوم ادامه داد: «توزیع‌کننده‌ها از جمله سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها نیازهایی دارند که بتوانند به این پلتفرم بیایند این نیازها عبارتند از ذخیره، لیست، نمایش، همکاری در تأمین محتوا، پورتال ویدیویی و درآمدزایی است که ما روی این‌ها کار کرده‌ایم تا بتوانیم این نیازها را برآورده کنیم. از آن طرف برای تبلیغ‌کننده‌ها از جمله آژانس‌های تبلیغاتی یا شرکت‌های تبلیغاتی، ابزارهای مورد نظر از جمله صفحات کمپین‌های تبلیغاتی را در اختیارشان می‌گذاریم.»

فقیه در مورد تبلیغات از طریق پلتفرم ویدیو بوم گفت: «ما دو قابلیت جدید تبلیغاتی که در یوتیوب وجود دارد و در ایران استفاده نشده است را در ایران راه‌اندازی کرده‌ایم. اولین مورد True View است که بعد از تایم کم می‌توانید آن را رد کنید. دومین مورد بامپر تبلیغ ۶ ثانیه‌ای صدا‌دار است که تبلیغ را درخشان‌تر از ترو ویو انجام می‌دهد.»

وی افزود: «ما قیمت تبلیغات را بر اساس دیدن گذاشتیم نه بر اساس کلیک. این بازدید در وب، موبایل و تلگرام بر اساس انتخاب افراد است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات