ولوو از کراس اوور جذاب XC60 رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
شرکت ولوو مدل ۲۰۱۸ از کراس‌اوور جذاب XC60 را در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ رونمایی کرد.
تبلیغات

روز گذشته ولوو مدل ۲۰۱۸ از کراس‌اوور سایز متوسط XC60 را در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ معرفی کرد. این خودرو با زبان طراحی جدید ولوو، جذابیت بصری بالایی دارد. ولوو نسل اول کراس‌اوور مورد بحث را نُه سال پیش و به عنوانی رقیبی برای آئودی Q5 معرفی کرد؛ این خودرو بیش از ۳۰ درصد از فروش جهانی ولوو را به خود اختصاص داده است. حال سوئدی نسل دوم این خود را با تغییرات بسیاری نسبت به نسل پیشین آن معرفی کرده‌اند.

ولوو xc60

طراحی این خودرو به‌وضوح از XC90 و S90/V90 الهام گرفته‌ شده است. طراحی کابین خودرو نیز شباهت بسیاری به سبک سری ۹۰ دارد؛ صفحه‌نمایش لمسی عمودی، طراحی مینیمالیستی، استفاده از چرم فراوان، کف‌پوش و استفاده از فلز، از جمله‌ی این شباهت‌ها هستند و چهره‌ی شاخصی نیز به این خودرو داده‌‌اند.

سیستم تهویه‌ی مطبوع چهار ناحیه‌ای و جدید «CleanZone»، با زدودن آلاینده‌ها و ذرات مضر، هوای تازه و عاری از آلودگی را به داخل کابین هدایت می‌کند. XC60 یکی از ایمن‌ترین خودروهایی است که تابه‌حال ساخته‌شده است. این خودرو به همراه سیستم‌های ایمنی فعالی مانند سیستم کمک‌راننده نیمه‌خودران بهره می‌برد که (در جاده‌های مناسب) کنترل فرمان، شتاب و ترمز خودرو را تا سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت به دست می‌گیرند.

ولوو xc60

چندین ویژگی جدید برای این دستیار رانندگی تعبیه شده است؛ همانند پشتیبانی ترمز خودکار شهری از فرمان‌پذیری و سیستم پایش نقاط کور خودرو و همچنین فناوری منحرف‌کردن خودکار مسیر خودرو برای جلوگیری از وقوع تصادف تا سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت را می‌توان نام برد.

ولوو تایید کرد که برای XC60 پنج پیشرانه در نظر گرفته‌ شده است؛ دو پیشرانه‌ی بنزینی؛ دو نمونه‌ی دیزلی؛ یک سیستم قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی T8 که تمام آن‌ها با سیستم انتقال قدرت چهارچرخ‌محرک و جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار همراهی می‌شوند. افرادی که به سری ۹۰ آشنایی دارند می‌توانند این پیشرانه‌ها را شناسایی کنند.

ولوو xc60

پیشرانه بنزینی T5 دو لیتری مجهز به توربوشارژ است که توان ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر را به ارمغان می‌‌آورد و منجر به ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۶.۸ ثانیه می‌شود. پیشرانه‌ی T6 دو لیتری مجهز به توربوشارژ و سوپر‌شارژ دیگر گزینه‌ی بنزینی در دسترس است که توان ۳۱۵ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر را به همراه دارد و خودرو را طی ۵.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

طرفداران پیشرانه‌ی دیزلی هم می‌توانند انواع مختلفی را سفارش دهند. پیشرانه‌ی دیزلی D4 دو لیتری مجهز به توربوشارژر دوقلو با توان ۱۸۷ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر در دسترس است که مصرف سوخت ۵.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را به ارمغان می‌آورد. گزینه‌ی دیگر پیشرانه‌ی دیزلی D5 است که پیش‌تر نیز در محصولات ولوو به کار گرفته شده بود و تنها در برخی بخش‌ها بهبود‌هایی را تجربه کرده است که منجر به افزایش توان خروجی به ۲۳۰ اسب بخار و ۴۸۰ نیو‌تن‌متر گشتاور شده است.

volvo xc60

در نهایت نیز باید به پیشرانه‌ی هیبریدی T8 PHEV اشاره کرد که از پیشرانه‌ی T6 بنزینی استفاده می‌کند؛ اما یک موتور الکتریکی با توان ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر نیز پیشرانه‌ی بنزینی را همراهی می‌کند. پکیج باتری نیز در تونل سیستم انتقال قدرت قرار گرفته است.

مصرف سوخت این نمونه‌ی هیبریدی در ۱۰۰ کیلومتر اول تنها ۲.۱ لیتر است (به لطف شارژدهی باتری های خودرو به میزان ۴۵ کیلومتر در حالت تمام الکتریکی). XC60 هیبریدی در زمان ۵.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که رقم قابل توجهی است.

ولوو xc60

طول ولوو XC60 برابر ۴۶۸۸ میلی‌متر، عرض آن ۲۱۷۷ میلی‌متر و ارتفاع آن نیز ۱۶۵۸ میلی‌متر است. XC60 از نسل قبلی خود طول و عرض بیشتری دارد؛ اما ارتفاع آن کاهش یافته است. فاصله‌ی بین دو محور نیز ۲۸۶۵ میلی‌متر است که تقریبا ۹۰ میلی‌متر افرایش یافته است و این مسئله منجر به افزایش فضای پای سرنشینان ردیف عقب شده است.

وزن خودرو با وجود استفاده از معماری جدید، افزایش یافته است و حدود ۲۰۸۲ تا ۲۳۴۹ کیلوگرم (برحسب نوع پیشرانه و امکانات دیگر) عنوان‌ شده است. فضای بار این کراس‌اوور زیبا ۵۰۵ لیتر است که از نسل قبلی خود جادارتر شده است. بنا بر انتظارات، XC60 از اواسط آوریل در مرکز Torslanda Plant ولوو در سوئد تولید می‌شود.

 نظر شما در ارتباط با این کراس‌اوور زیبا و جذاب چیست؟ آیا مصرف سوخت مدل هیبریدی به میزان «۲.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اول» نظر شما را جلب کرده است؟

ولوو XC60
ولوو XC60
ولوو XC60
ولوو XC60
ولوو XC60
ولوو XC60
ولوو XC60
ولوو XC60
ولوو XC60
ولوو XC60
ولوو XC60
ولوو XC60
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات