اکسپریا ایکس زد پریمیوم در دبی رونمایی شد و خردادماه به ایران می‌رسد

دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
مطالعه 3 دقیقه
سونی امروز در دبی از گوشی پرچم‌دار خود با قابلیت ضبط ویدیوهای حرکت‌ آهسته‌ با نرخ خارق‌العاده‌ی ۹۶۰ فریم در ثانیه رونمایی کرد و  برای عرضه آن به بازار ایران در پایان خردادماه وعده‌ داد.
تبلیغات

اکسپریا ایکس زد پریمیوم پرچم‌دار تمام عیار ژاپنی‌ها است که با وجود اینکه از زبان طراحی نسل قبل خود بهره می‌برد؛ اما به سخت‌افزار بی‌رقیبی مجهز شده است. Xperia XZ Premium اولین گوشی مجهز به نمایشگر 4K HDR در دنیا است و علاوه بر آن از جدیدترین سنسور سونی با قابلیت ضبط ویدیوهای حرکت آهسته با نرخ شگفت‌انگیز ۹۶۰ فریم در ثانیه بهره می‌برد. 

اکسپریا ایکس زد پریمیوم اولین بار در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا رونمایی شد و امروز نیز این محصول رسما در دبی و برای بازار خاورمیانه و افریقا به نمایش در آمد. جیسون اسمیت، مدیر عامل سونی موبایل در خاورمیانه و آفریقا، در مراسم امروز این شرکت از اکسپریا ایکس زد پریمیوم به‌ عنوان گوشی هوشمندی با سخت‌افزار خارق‌العاده یاد کرد و اظهار امیدواری کرد که این محصول در بازار خاورمیانه با استقبال شدید کاربران روبرو شود. وی همچنین، نمایشگر این گوشی را بهترین در دنیا دانست و وعده‌ی لذت تماشای محتوا به کاربران این محصول داد.

اکسپریا ایکس زد پریمیوم

اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم تمام ویژگی‌هایی که یک گوشی‌ هوشمند رده‌بالای امروزی باید داشته باشد، در خود دارد. این محصول از پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۳۵ بهره می‌برد، نمایشگری ۵.۵ اینچی با رزولوشن HDR 4K دارد و سیستم‌عامل آن اندروید ۷.۱.۱ است. به تمام این ویژگی‌ها ضدآب بودن را هم اضافه کنید تا یک دید کلی از قدرت این گوشی در ذهنتان مجسم شود.

علاوه بر این، سونی تکنولوژی‌های مختلفی از جمله فناوری‌های دوربین‌، تلویزیون و صوتی خود را ترکیب کرده و از آن‌ها در تولید گوشی اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم بهره جسته است.

اکسپریا ایکس زد پریمیوم

در مصاحبه‌ی اختصاصی که پیش‌تر در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلون با مدیر بازاریابی محصول سونی داشتیم، از وی در باره‌ی نحوه‌ی عملکرد سنسور اکسپریا ایکس زد پریمیوم و چگونگی ضبط ویدیو با نرخ ۹۶۰ فریم در ثانیه پرسیدیم:

ارتباط نزدیک سونی موبایل با بخش تولیدکننده‌ی سنسورهای دوربین که طراح دوربین‌های سایبر شات و آلفا هستند، باعث می‌شود تا ما بتوانیم فناوری‌های جدید را وارد دنیای موبایل کنیم. این ارتباط باعث می‌شود تا ما همیشه از جدیدترین فناوری‌های دنیای دوربین‌های عکاسی مطلع باشیم. مهندسین ما همیشه جدیدترین فناوری‌ها را تحت نظر می‌گیرند و به دنبال اضافه کردن آن‌ها به محصولاتمان هستند. این سنسور اولین بار در دوربین RX100 IV سایبرشات به کار گرفته شد که اولین دوربین جیبی دنیا با این نرخ فریم بود. سپس مهندس‌های سونی این فناوری را به دنیای موبایل آورند. برای رسیدن به این نرخ فریم ما یک حافظه‌ی یک گیگابیتی را بین لایه‌ی بالایی و پایینی سنسور CMOS قرار دادیم تا تصاویر را با سرعت بسیار بیشتری ضبط کنیم. حافظه‌ی DRAM مانند یک حافظه‌ی کش عمل می‌کند و تا زمانی که تصاویر روی حافظه‌ی اصلی گوشی ذخیره شوند، آن‌ها را در خود نگاه می‌دارد.

اکسپریا ایکس زد پریمیوم / Xperia XZ premium

یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم سونی، بهره بردن از سنسور موشن‌آی است. این سنسور می‌تواند پردازش تصاویر را تا ۵ برابر سریع‌تر از قبل انجام دهد. این فناوری بدین منظور طراحی شده است که پیش از اینکه خودتان بخواهید اقدام به ثبت عکس کنید، از سوژه مورد نظر تصویری باکیفیت‌تر و بدون لرزش گرفته شود.

گوشی اکسپریا ایکس زد پرمیوم در اواخر خردادماه امسال و با قیمت ۲.۴ تا ۲.۵ میلیون تومان در دو رنگ مشکی و نقره‌ای وارد بازار ایران می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات