اپل عرضه سنسور سه بعدی دوربین را به آیفون 8s در سال 2018 موکول کرد

چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی اپل اخیرا اعلام کرد که قابلیت سنسور سه بعدی دوربین آیفون جدید را برخلاف انتظارات در سال ۲۰۱۸ و همراه با آیفون ۸اس عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

یکی از پیش‌بینی‌های جالبی که در مورد آیفون نسل جدید بیان شده بود، سنسور سه بعدی دوربین سلفی در آیفون ۸ است که مینگ چی کو، تحلیل‌گر موسسه KGI در یادداشت پژوهشی اخیر خود این قابلیت را انقلابی خوانده بود. به طور خلاصه، دوربین نسل جدید به سنسور سه بعدی مجهز می‌شود که از تصاویر ثبت شده با این دوربین می‌توان در اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده استفاده کرد. علاوه بر این، از این سنسور می‌توان در تشخیص هویت کاربر و باز کردن قفل هدست واقعیت افزوده استفاده کرد. گفته می‌شود دوربین فوق توسط کمپانی سونی و با همکاری فاکسکان ساخته خواهد شد که مسئولیت فاکسکان در بخش مربوط به ارتباطات فروسرخ و برای سنجش عمق اطلاعات است.

انتظار میرفت این سنسور در دوربین سلفی آیفون ۸ تعبیه شده و در سال 2018 تمامی مدل‌های آیفون به این قابلیت مجهز شوند؛ اما بر اساس گفته‌های گیل، یکی از تحلیلگران نیدهام، قابلیت فوق به آیفون سال ۲۰۱۸ که احتمالا آیفون ۸اس نامیده‌ خواهد شد، موکول خواهد شد. این کار باعث می‌شود روند عرضه‌ی آیفون‌های سال جاری با تاخیر روبرو نشده و از این‌رو آیفون ۸ به طور عمومی از اکتبر یا نوامبر روانه‌ی بازار خواهد شد. علاوه بر گیل، طبق پیش‌بینی‌های جیمز ونگ، مدیر عملیاتی شرکت Truly Holdings، تاخیر نصب سنسورهای سه بعدی در آیفون‌های امسال باعث شده این قابلیت تا نیمسال دوم سال ۲۰۱۸ در آیفون‌ها عرضه نشود؛ همچنین هواوی، اوپو و ویو کمپانی‌هایی خواهند بود که در نیمسال اول سال ۲۰۱۸ این قابلیت‌ را در گوشی‌های هوشمند خود ارائه خواهند کرد.

گیل در این باره اعلام کرد:

از آنجایی که تاخیر در ارائه‌ی سنسور سه بعدی پیش‌بینی می‌شد، به همین دلیل انتظار می‌رود شرکت اپل، آیفون‌ ۸ را در اکتبر یا نوامبر روانه‌ی بازار کند؛ از این‌رو احتمالا این سنسور در سال ۲۰۱۸ و در مدل آیفون ۸اس عرضه خواهد شد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات