بیل گیتس: سن مناسب برای ورود کودکان به دنیای دیجیتال ۱۳ سالگی است

چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بیل گیتس بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت معتقد است سن ورود به دنیای دیجیتال برای کودکان ۱۳ سال است. وی تا ۱۴ سالگی اجازه استفاده از تلفن همراه به فرزندانش نداده است.
تبلیغات

بیل گیتس در مصاحبه‌‌ای با روزنامه‌ی انگلیسی میرور در روز سه‌شنبه، اظهارات جالبی مطرح کرده است.

وی در این مصاحبه عنوان کرد که نه‌تنها استفاده از گوشی‌ هوشمند را پیش از ۱۴ سالگی برای فرزندانش منع کرده بود، بلکه بر زمان استفاده از آن‌ پیش از رفتن به رختخواب نظارت داشته است. علاوه بر این، استفاده از گوشی‌ هوشمند در زمان صرف شام ممنوع است.

گیتس در این مصاحبه گفت:

ما اغلب زمان خاصی تعیین می‌کنیم که پس از آن، استفاده از هرگونه وسایل هوشمند ممنوع است؛ تا از این طریق به آن‌ها کمک کنیم در یک زمان منطقی به رختخواب بروند.

گیتش و همسرش ملیندا، دو فرزند دختر و یک فرزند پسر به نام‌های جنیفر ۲۰ ساله، روری ۱۷ ساله و فوبی ۱۴ ساله دارند.

برخلاف نقش محوری و اساسی گیتس در عرصه‌ی فناوری و انقلاب دیجیتال عصر ما، وی هنوز بر این باور است که در زمینه‌ی استفاده فرزندانش از فناوری، باید محدودیت‌هایی قائل شود.‌

Bill and Melinda Gates

بیل و ملیندا گیتس در سال ۲۰۱۳

گیتس در مورد گوشی‌ هوشمند و شبکه‌های اجتماعی می‌گوید:

شما همیشه در پی یافتن بهترین‌ شیوه برای انجام کارهای مختلف خود نظیر انجام تکالیف و برقراری ارتباط با دوستان هستید و دقیقا در همین‌جا دچار افراط و استفاده‌ی بیش‌ازحد می‌شوید.

ما زمان صرف غذا اجازه‌ی استفاده از گوشی موبایل سر میز نداریم. پیش از سن ۱۴ سالگی به فرزندانمان اجازه‌ی استفاده از گوشی همراه ندادیم و آن‌ها از اینکه دوستانشان چنین محدودیتی نداشتند، ناراضی بودند.

گیتس که هم‌اکنون برآورد می‌شود ثروتش حدود ۸۷ میلیارد دلار باشد، ظاهرا با بالا رفتن سن به مردی محکم‌تر و جدی‌تر تبدیل شده است.

سال ۲۰۱۳، این غول ۶۰ ساله‌ی دنیای فناوری در مصاحبه با برنامه‌ی Today show از شبکه‌ی ان‌بی‌سی، اعلام کرد که به باور وی سن مناسب برای وارد شدن کودکان به دنیای ابزارهای دیجیتالی ۱۳ سالگی است.

وی افزود:

ما انتخاب کردیم که در خانواده‌مان سن مناسب برای دریافت گوشی، ۱۳ سالگی است.
Gates kids

فرزندان گیتس (به ترتیب از راست به چپ): فوبی، روری و جنیفر

این خانواده که در منطقه‌ی لیک مدینا (Lake Medina) در حومه‌ی سیاتل ایالت واشینگتن زندگی می‌کنند، با وجود  داشتن ثروت نجومی‌، اظهار کرده‌اند که تا حد ممکن سعی می‌کنند یک زندگی معمول و طبیعی برای فرزندان خود فراهم کنند.

در گذشته گزارش شده بود که فرزندان کوچک آن‌ها موظف هستند کارهای روزمره‌ی خانه را همانند بقیه انجام دهند و میزان پول توجیبی دریافتی‌شان در حد معمول و متعارف باشد.

گیتس سال ۲۰۱۰ اعلام کرد که قصد دارد بخش قابل توجهی از ثروتش (در آن زمان ۶۱ میلیارد دلار) را به‌جای به ارث گذاشتن، صرف امور خیریه کند. گیتس از زمانی که از ریاست هیئت‌مدیره‌ی مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ استعفا داد، به کارهای بشردوستانه و امور خیریه مشغول شده است.

روزنامه‌ی میرور در خلال مصاحبه‌ با گیتس، گزارش داد که وی ساعتی ۱۰ دلاری از برند Casio به دستانش بسته است. وی همچنین تأکید داشت که در زمینه‌ی تغذیه، طرفدار همبرگرهای مک‌دونالد است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات