برنامه Dead Pixels Test and Fix: تعمیر پیکسل های مرده در صفحه نمایش LCD - زوم اپ

شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
Dead Pixels Test and Fix اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندروید است که به کمک آن می‌توانید پیکسل‌های مرده صفحه‌نمایش LCD را تشخیص دهید و در برخی موارد، آن‌ها را تعمیر کنید.
تبلیغات

در برخی مواقع مانند ضربه خوردن گوشی یا ترک برداشتن صفحه‌نمایش، ممکن است برخی پیکسل‌ها در نمایشگر گوشی با مشکل مواجه شود. این پیکسل‌های مشکل‌دار به شکل‌های مختلفی خود را نمایش می‌دهند. در برخی موارد پیکسل به‌طور کامل می‌سوزد و شما شاهد نقطه‌ای سیاه در نمایشگر روشن خود خواهید بود. در حالتی دیگر ممکن است رد و هاله‌ی یک آیکون یا رنگ را به‌صورت بسیار کمرنگ روی نمایشگر مشاهده کنید؛ به‌طوری‌که وقتی یک تصویر کاملا سفید را اجرا می‌کنید، همچنان ردی از آیکون یا آیتم‌های قبلی روی صفحه باقی می‌ماند و قابل مشاهده است. Dead Pixels Test and Fix یکی از اپلیکیشن‌هایی است که به کمک آن می‌توانید در برخی مواقع، مشکلات این‌چنینی را حل کنید و نیازی به تعویض صفحه‌نمایش گوشی و خرج‌های گزاف نداشته باشید. دقت داشته باشید که این اپلیکیشن، برای صفحه‌نمایش‌ LCD منتشر شده است و تأثیر مثبتی در صفحه نمایش‌های OLED و AMOLED نخواهد داشت.

ابتدا Dead Pixels Test and Fix را دانلود و نصب کنید. سپس وارد برنامه شوید و گزینه‌ی Check Dead Pixels را انتخاب کنید تا نمایشگر گوشی با پخش رنگ‌های مختلف در صفحه، به شما در تشخیص پیکسل‌های مورددار کمک کند. بعد از انجام این تست و مشاهده‌ی پیکسل‌های مشکل‌دار، کافی است گزینه‌ی Fix Dead Pixels را لمس کنید تا عملیات تعمیر آغاز به کار کند. با لمس این گزینه، صفحه‌ نمایش شما اقدام به پخش سریع و پشت سر هم رنگ‌ها و طرح‌های عجیبی خواهد کرد؛ به‌طوری که تمام پیکسل‌های صفحه‌نمایش را در بر بگیرد. بهتر است تا هنگام نمایش این طرح‌ها و رنگ‌ها به صفحه‌ نمایش نگاه نکنید و گوشی را در گوشه‌ای رها کنید تا عملیات تست به انجام برسد. این عملیات تا زمانی که صفحه‌نمایش را لمس کنید، ادامه خواهد داشت؛ اما پیشنهاد شده است که حداقل ۱۰ تا ۲۰ دقیقه به برنامه اجازه‌ی پخش این رنگ‌ها و طرح‌ها را بدهید تا احتمال حل مشکل صفحه‌نمایش بیشتر شود. در پایان توضیحات برنامه در پلی‌استور تأکید شده است که این برنامه به‌هیچ‌وجه تعمیر شدن صفحه‌ی گوشی را تضمین نمی‌کند؛ بلکه تنها به‌عنوان راهکاری مفید که در برخی مواقع  باعث رفع مشکل می‌شود، ارائه شده است که امتحان کردن آن قبل از صرف هزینه‌ی بالا برای تعویض نمایشگر می‌تواند مفید واقع شود. برای دانلود می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

ویژگی‌ها

  • طراحی گویا و ساده‌ی محیط برنامه
  • نمایش رنگ‌ها و تصویرهای استاندارد برای رفع ایراد
  • مناسب برای صفحه نمایش LCD

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

آموزش دانلود از پلی‌استور: در صورتی که بعد از انتخاب گزینه دانلود و انتقال به پلی‌استور با پیغام «This item is not available in your country» مواجه شدید، می‌توانید از ربات تلگرامی @apkdl_bot برای دریافت فایل Apk برنامه استفاده کنید. لینک پلی‌استور برنامه را کپی (با راست‌کلیک یا لمس طولانی روی گزینه‌ی بالا) و به این ربات ارسال کنید تا بعد از چند لحظه، فایل APK برای شما ارسال شود. (توضیحات بیشتر)

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات