۷ راه برای بهبود عملکرد شرکت

دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
برخی کارهای ساده به‌راحتی قابل انجام هستند و تأثیر بسیار زیادی بر فرهنگ شرکت خواهند داشت. همچنین میزان عملکرد و راندمان اعضای تیم را بالا خواهند برد.
تبلیغات

فرهنگ همه‌ی شرکت‌ها متأثر از ارزش‌ها و رفتارهای کارمندان آن شرکت است. بنابراین خیلی مهم است که افرادی که استخدام می‌شوند از همه نظر عالی باشند. اما  بعد از استخدام این افراد چه کارهایی می‌توان برای بهبود شرایط و فرهنگ شرکت انجام داد؟ و چگونه می‌توان بازدهی کل شرکت را افزایش داد؟

meeting

۱- تعداد جلسات را افزایش دهید

قدرت جلسات و دور هم جمع شدن افراد را هرگز نباید دست‌کم بگیرید. شما باید همواره در جلسات خود در مورد ارزش‌ها، اهداف و موفقیت‌ها صحبت کنید. تأثیر این موضوعات زمانی که در جمع مورد بحث قرار بگیرند، بسیار بیشتر است. همچنین فراموش نکنید که در این جلسات باید از کارمندان خود پذیرایی کنید. این کار هزینه‌ی زیادی برای شرکت شما نخواهد داشت اما در عوض باعث می‌شود کارمندانتان وفاداری بیشتری به شما پیدا کنند و انگیزه‌ی بیشتری برای انجام کارها داشته باشند.

۲- از دیگران بازخورد بگیرید

سنجش ماهیانه و سالیانه‌ی عملکرد، بهترین راه برای نظر دادن در مورد کار دیگران است. سعی کنید به‌صورت هفتگی ۱۵ دقیقه از زمان خود را به هرکدام از اعضای تیم اختصاص دهید. عملکرد آن‌ها را مورد سنجش قرار دهید و کارشان را ارزیابی کنید. همچنین از آن‌ها بپرسید چه چیزی اذیتشان می‌کند و نظر آن‌ها را در مورد کار خودتان و شرکت جویا شوید. با انجام این کار مشکلات شرکت را شناسایی خواهید کرد و می‌توانید از بزرگ و بحرانی شدن آن‌ها جلوگیری کنید.

being happy

۳- صبح خود را باانرژی آغاز کنید

۳۰ دقیقه‌ی اول جو محیط کار، روحیه‌ی کل روز کارمندان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین این زمان را تنها با مرور کردن کارهایی که باید در طول روز انجام شوند سپری نکنید. در شرکت قدم بزنید و با شوخی کردن سعی کنید همه را بخندانید. ۵ دقیقه شوخی کردن و خندیدن می‌تواند انرژی کل روز شما و کارمندانتان را تأمین کند.

۴- برای اهداف غیر کاری دور هم جمع شوید

گردهمائی‌هایی که با اهداف غیر کاری با اعضای تیم برگزار می‌شوند، تأثیر فوق‌العاده خوبی بر روحیه‌ی کارمندان دارد. همه ما در نقش‌های کاری خود فرورفته‌ایم و قرار گرفتن در چنین محیط‌هایی می‌تواند باعث شکوفایی استعدادها و توانایی‌های ما شود. سعی کنید این کار را حداقل ۲ یا ۳ بار در طول سال انجام دهید تا روحیه و همبستگی بین اعضای تیم خود را افزایش دهید.

۵- از دیگران قدردانی کنید

زمانی که اعضای تیمتان کار خود را به بهترین نحو انجام می‌دهند، از آن‌ها قدردانی کنید و به آن‌ها پاداش دهید. نیازی نیست از هدایای گران‌قیمت استفاده کنید. کارت‌های هدیه‌ کوچک هم می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند. این کار حس قدردانی و همکاری کارمندان را افزایش خواهد داد.

praising

۶- در جمع تشویق کنید و خصوصی انتقاد کنید

تأثیر کارها زمانی که در گروه انجام شوند، چندین برابر بیشتر می‌شود. تأثیر هر حرف مثبت شما ۵ برابر و تأثیر هر حرف منفی شما ۱۰ برابر بیشتر خواهد شد. زمانی که یکی از اعضای تیم شما کارش را به‌خوبی انجام می‌دهد، او را در حضور دیگر اعضای تیم تشویق کنید. این کار نه‌تنها قدردانی آن شخص را به همراه خواهد داشت بلکه انگیزه‌ی بقیه کارمندان را نیز افزایش خواهد داد. برعکس این موضوع نیز صادق است؛ بنابراین انتقادهای خود را خصوصی و در جلسات دونفره انجام دهید.

۷- نیروهای منفی و غیرمفید را اخراج کنید

مقاله‌های مرتبط:

اگر شخصی در تیم شما رفتار بدی دارد و با عملکرد ضعیف خود کار دیگران را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ او را از گروه خود کنار بگذارید. یک شخصیت منفی می‌تواند کل شرکت را مسموم کند. تیم شما ارزش بیشتری نسبت به یک شخص دارد؛ بنابراین بهترین تصمیم را برای اعضای تیم خود بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات