Aspire GX-281، اولین کامپیوتر آماده مجهز به پردازنده رایزن معرفی شد

یک‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ایسر به‌عنوان اولین تولیدکننده‌ی بزرگ کامپیوترهای پیش‌ساخته (prebuilt)، از نسل جدید پردازنده‌های AMD در کامپیوترهای Aspire GX خود استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

از زمان معرفی پردازنده‌های رایزن در اوایل سال جاری میلادی، هیچ‌کدام از تولیدکنندگان بزرگ کامپیوترهای پیش‌ساخته، از CPU-های جدید AMD در محصولات خود استفاده نکرده‌اند. هرچند AMD در جریان مراسم معرفی پردازنده‌های جدید خود اعلام کرده بود که شرکت‌های بزرگی از جمله دل، اچ‌پی و لنوو قرار است از پردازنده‌های ساخت این شرکت در محصولات آینده‌ی خود استفاده کنند؛ اما تا به امروز تنها شاهد استفاده از رایزن در سیستم‌های اسمبل شده توسط کاربران عادی یا شرکت‌های کوچکی چون Origin PC بوده‌ایم.

ایسر در جریان مراسم سالانه‌ی خود با نام Next@Acer در نیویورک، به‌عنوان اولین شرکت بزرگ ساخت کامپیوترهای از پیش آماده، سیستم‌های جدید مبتنی بر رایزن خود را معرفی کرد. البته ایسر برای معرفی کامپیوترهای Aspire GX-281، تنها به اشاره‌ای کوچک در بیانیه‌ی مطبوعاتی بسنده کرد و خبری از رونمایی اختصاصی این کامپیوتر روی صحنه نبود.

با نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری اعلام‌شده توسط ایسر، Aspire GX-281 در چهار مدل مجهز به پردازنده‌های رایزن ۵ (پردازنده‌های چهار هسته‌ای Ryzen 5 1400 و شش هسته‌ای Ryzen 5 1600) و رایزن ۷ (پردازنده‌های ۸ هسته‌ای Ryzen 1700 و Ryzen 1700X) عرضه خواهند شد. هنوز مشخص نیست ایسر از چه نوع مادربورد AM4 برای ساخت این کامپیوترها استفاده کرده است؛ اما با توجه به بقیه‌ی قطعات سخت‌افزاری به‌کاررفته در این سیستم‌ها، استفاده از مادربوردی با چیپست B350 از دیگر گزینه‌ها محتمل‌تر است.

سی پی یو رایزن ای ام دی

تاکنون هیچ یک از سازندگان بزرگ کامپیوترهای پیش‌ساخته، از پردازنده‌ی رایزن AMD در محصولات خود استفاده نکرده بودند

اگر از هواداران AMD هستید و دوست دارید کامپیوتر شما تا جای ممکن از قطعات ساخت این شرکت استفاده کند، تنها گزینه‌ برای کارت گرافیک، Radeon RX 480 خواهد بود. البته با توجه به اینکه کارت RX 580 به‌تازگی توسط AMD معرفی شده و اختلاف قیمت آن با نسل قبل بسیار ناچیز است، احتمالا تا زمان عرضه‌ی کامپیوترهای Aspire GX-281 به بازار، ایسر از کارت جدیدتر RX 580 در سیستم‌های از پیش آماده‌ی خود استفاده خواهد کرد.

Aspire GX-281 با کانفیگ‌های متفاوت خود، بازه‌ی قیمتی وسیعی را در بر خواهد گرفت تا علاقه‌مندان به خرید کامپیوترهای از پیش آماده، با بودجه‌های متفاوت بتوانند به‌راحتی گزینه‌ی مناسب خود را پیدا کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات