کاهش درآمد توییتر در فصل اول سال ۲۰۱۷

یک‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گزارش مالی توییتر در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۷، نشان از کاهش درآمد‌ و افزایش تعداد کاربران فعال نسبت به سه‌ماهه‌ی گذشته دارد.
تبلیغات

توییتر گزارش مالی فصل اول سال ۲۰۱۷ را هفته‌ی گذشته منتشر کرد. این گزارش از نخستین کاهش درآمد سالانه‌‌ی توییتر حکایت دارد؛ اما این شبکه‌ی اجتماعی فراتر از حد انتظار تحلیلگران عمل کرده و ارزش سهام آن ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

تحلیلگران سود ۰.۰۱ دلار به ازای هر سهم و درآمد ۵۱۲ میلیون دلاری برای توییتر پیش‌بینی کرده بودند؛ اما این کمپانی موفق به کسب سود ۰.۱۱ دلاری به ازای هر سهم شد و درآمد خود را در فصل اول سال جاری میلادی به ۵۴۸ میلیون دلار رساند. توییتر پیش‌بینی‌ها در مورد رشد ۲.۳ میلیون نفری تعداد کاربران فعال را نیز پشت سر گذاشته و بیش از ۹ میلیون نفر به تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی خود افزوده است.

 در ادامه می‌توانید خلاصه‌ای از گزارش مالی توییتر در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری را مشاهده کنید:

  • سود هر سهم: ۰.۱۱ دلار؛ سود پیش‌بینی شده به ازای هر سهم، ۰.۰۱ دلار؛ سود به ازای هر سهم در بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته، ۰.۱۵ دلار
  • درآمد: ۵۴۸ میلیون دلار، درآمد تخمین‌زده شده، ۵۱۲ میلیون دلار؛ درآمد در بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته، ۵۹۵ میلیون دلار
  • کابران فعال ماهانه: ۳۲۸ میلیون نفر، افزایش ۹ میلیون نفری نسبت به سه‌ماهه‌ی گذشته

توییتر در نامه‌ی خود به سهام‌داران، افزایش فراتر از حد انتظار تعداد کاربران را ثمره‌ی اقدامات اخیر این کمپانی در جهت ساده‌سازی محصولات و سرویس‌ها، مانند تب جدید Explore و برخورد قاطعانه با رفتارهای توهین‌آمیز به‌ لطف ابزار گزارش جدید دانسته است.

با این حال توییتر اعلام کرده است که انتظار دارد رشد درآمد، کماکان باعث به تأخیر افتادن رشد تعداد کاربران این شبکه‌ی اجتماعی در سال ۲۰۱۷ شود. در گزارش توییتر چنین آمده است:

...با این حال باور داریم که اجرای برنامه‌هایمان و رشد تعداد کاربران، در طولانی‌مدت می‌تواند باعث افزایش درآمد شود.

چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته و پیش از انجام معاملات، ارزش سهام توییتر ۱۰ درصد افزایش داشت؛ مدیران توییتر در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود، عملکرد این کمپانی در جهت رشد ۱۴ درصدی تعداد روزانه‌ی کاربران فعال نسبت به سه‌ماهه‌ی گذشته را ستایش کردند.

اما توییتر باید همانند اسنپ‌چت و فیس‌بوک در مورد تعداد کاربران روزانه‌ی خود آشکارسازی کند و این موضوع نشان می‌دهد احتمالا رشد تعداد کاربران به اندازه‌ای نبوده است که باعث جلب رضایت سرمایه‌گذاران شود. افزایش ۱۴ درصدی به مفهوم آن است که تعداد روزانه‌ی کاربران فعال توییتر در حال پیشی گرفتن از تعداد ماهانه‌ی کاربران آن است.

آنتونی نوتو، مدیر اجرایی توییتر می‌گوید:

توییتر در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری، در کنار حساب‌های کاربری سیاسی، از کاربرانی سود می‌برد که مجددا به این شبکه بازگشته‌اند.

وی در جریان انتشار گزارش سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود: «دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، سطح آگاهی افراد از چگونگی کاربرد این پلتفرم را بالا برده است.»

جک دُرسی، مدیرعامل توییتر نیز در جهت رفع نگرانی‌ها در خصوص فعالیت‌های اسپمی در آن، اعلام کرده بود که کمتر از ۵ درصد از حساب‌های کاربری توییتر، بات‌های اسپم هستند. او معتقد است که تغییرات اخیر در تایم‌لاین، مانند استفاده از الگوریتم‌هایی برای نمایش بیشتر توییت‌های مرتبط، مهم‌ترین عوامل افزایش درگیری کاربران با این شبکه‌ی اجتماعی بوده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات