۳ درس مهم در مورد کارآفرینی

سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کارآفرینی و ساختن یک سازمان نیازمند طرز تفکر متفاوت است. بسیاری از ما شاید در حرف، کارآفرین باشیم اما در عمل یک فرد معمولی هستیم.
تبلیغات

تنها موردی که برخی از کارآفرینان را از دیگران متمایز می‌کند و باعث موفقیت آن‌ها می‌شود این است که آن‌ها به حرف‌هایی که می‌زنند، عمل می‌کنند. اگر کمی فکر کنیم، متوجه می‌شویم که این جمله صحیح است. افرادی که شب‌های زیادی بی‌خوابی کشیده‌اند و در طول یک سال به تعطیلات نرفته‌اند تا بتوانند یک شرکت موفق راه‌اندازی کنند، قابل مقایسه با مدیران تئوری نیستند که هیچ کاری انجام نداده‌اند و فقط دیگران را نصیحت می‌کنند. بعضی از کارآفرینان موفق نسبت به نصیحت‌های چنین افرادی واکنش نشان می‌دهند و از این فرصت برای به اشتراک گذاشتن درس‌هایی استفاده می‌کنند که در طول مسیر یاد گرفته‌اند. آن‌ها معتقدند افراد قبل از اینکه خودشان را کارآفرین بدانند، باید تجربیات زیادی در این مسیر کسب کنند.

اندی فریسلا، مدیرعامل شرکت‌های موفقی در زمینه‌ی سلامتی و تناسب‌ اندام و برند بسیار تأثیرگذاری در شبکه‌های اجتماعی است. او همچنین یک پادکست موفق دارد و در آن درس‌هایی را به اشتراک می‌گذارد که کارآفرینان برای ساختن یک شرکت موفق به آن‌ها نیاز دارند. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت ۳ مورد از نصیحت‌های او را بخوانید.

start

۱- شروع کنید

یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که اکثر کارآفرینان با آن روبه‌رو هستند، این است که زمان خود را برای تحلیل کردن هدر می‌دهند. درواقع آن‌ها منتظر یک زمان مناسب هستند تا فعالیت‌های خودشان را آغاز کنند. اما واقعیت این است که چیزی به نام زمان مناسب وجود ندارد. این مسیر سختی‌های زیادی دارد و کارآفرینان موفق افرادی هستند که در حل کردن مسئله حرفه‌ای هستند. آن‌ها به طور دائم در حال انجام دادن کارهای جدید و حل مشکلات هستند.

فهم این مسئله ساده ولی عمل کردن به آن مخصوصا برای کارآفرینان مشتاق دشوار است. بسیاری از افراد تازه‌کار خودشان را بیش‌ازاندازه درگیر برنامه‌ریزی می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند تمام مسائل را به‌طور کامل بررسی کنند و قبل از آغاز کردن پروژه‌ی خود به موفقیت برسند. اما فریسلا و بسیاری از کارآفرینان موفق دیگر معتقدند که شما برای یاد گرفتن و پیشرفت باید هرچه زودتر فعالیت‌های خودتان را آغاز کنید.

۲- موفقیت در ثروتمند شدن نیست

فریسلا می‌گوید: «من هم زمانی که ۲۰ سالم بود طرز تفکری مانند همه‌ی جوانان داشتم و می‌خواستم ثروتمند شوم. دوست داشتم یک خانه و ماشین زیبا داشته باشم و حسابی خوش بگذرانم. درواقع همه‌ی انسان‌ها همین طرز تفکر را دارند و این اصلا بد نیست. اما من امروز در جایگاهی هستم که فکر نمی‌کنم رسیدن به این موارد به معنای موفقیت باشد. من فکر می‌کنم معنی موفقیت برایم عوض شده است. من امروزه احساس رضایت و شادی درونی را موفقیت می‌دانم و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنم.»

زمانی که جوان هستید، استعدادهایتان نهان و محدود هستند؛ زیرا درک درستی از توانایی‌های خودتان ندارید. اما زمانی که اشتباه می‌کنید و تجربه کسب می‌کنید، مهارت‌ها و توانایی‌هایتان شکوفا می‌شوند. استعدادهای شما هیچ موقع تمام نمی‌شوند؛ زیرا همواره در حال رشد هستند.

success

۳- از شکست خوردن استقبال کنید

آخرین نصیحت فریسلا این است که به هیچ رویدادی نباید به چشم یک شکست نگاه کنید؛ در عوض آن را به‌عنوان یک تجربه‌ی آموزنده در نظر بگیرید. بسیاری از افراد بزرگ مانند بیل گیتس، وینستون چرچیل و توماس ادیسون همین حرف را زده‌اند. درواقع این نصیحت شاید تبدیل به یک حرف کلیشه‌ای شده باشد؛ اما واقعیت این است که اگر شما به یک موضوع به چشم شکست نگاه کنید، کمتر احتمال دارد که نکته‌ی مفیدی از آن یاد بگیرید. همین موضوع باعث می‌شود نتوانید موقعیت‌ها و درهای جدید را ببینید که با از بین رفتن آن فرصت به رویتان باز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات