آپدیت جدید نسخه وب تلگرام از هم اکنون در دسترس کاربران است

جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بعد از سکوتی طولانی، نسخه وب تلگرام نیز به‌روزرسانی جدیدی (۰.۵.۶) دریافت کرد که امکاناتی همچون حذف و ویرایش پیام‌ها بعد از ارسال، نمایش چت‌های پین شده و‌... به آن اضافه شده است.
تبلیغات

برخلاف نسخه‌ی موبایل یا حتی دسکتاپ تلگرام که از توجه ویژه‌ای نزد برنامه نویسان این شرکت برخوردارند و در بازه‌های زمانی منظم و کوتاه‌مدت آپدیت می‌شوند، نسخه‌ی وب تلگرام مدت‌ها بود که آپدیت جدیدی را دریافت نکرده بود و نسبت به نسخه‌ی موبایل و دسکتاپ از امکانات بسیار کمتری برخوردار بود. با به‌روز شدن نسخه‌ی تحت وب تلگرام به نسخه‌ی ۰.۵.۶ از این پس امکانات جدید تلگرام که پیش از این در نسخه‌ی موبایل شاهد آن بودیم در نسخه‌ی تحت وب نیز در دسترس شما قرار خواهند گرفت. در ادامه اشاره‌ای جزئی به موارد اضافه شده خواهیم داشت. 

  • ویرایش و حذف پیام یا استیکر بعد از ارسال: بسیار عجیب بود که اضافه شدن ویژگی مهمی همچون "حذف یا ویرایش پیام‌ها بعد از ارسال" به نسخه‌ی تحت وب تا این حد به طول انجامید. اما سرانجام این امکان اضافه شده است و در صورتی که در نسخه‌ی تحت وب از ارسال پیامی پشیمان شدید، می‌توانید آن را ویرایش یا حذف کنید. برای اینکار روی پیام مورد نظر کلیک کنید و گزینه‌ی Edit یا Delete رو انتخاب کنید.
  • چت‌های پین شده: چت‌های پین شده به نسخه تحت وب نیز اضافه شدند؛ اما آن‌طور که به نظر می‌رسد این موضوع، تنها به نمایش چت‌های پین شده محدود شده است. به این معنا که شما نمی‌توانید در نسخه‌ی تحت وب یک چت را Pin یا UnPin کنید. بلکه تنها می‌توانید چت‌های از قبل پین شده را در بالای لیست گفتگوها مشاهده کنید.
  • پیشنهاد استیکر بر اساس اموجی: قابلیت جدید دیگری نیز که نبود آن بسیار عجیب بود، پیشنهاد استیکر بر اساس اموجی هست. در نسخه‌ی موبایل و دسکتاپ تلگرام از مدت‌ها پیش زمانی که یک اموجی را وارد می‌کردید، استیکرهایی با مضمون نزدیک به آن استیکر به شما پیشنهاد داده می‌شد که می‌توانستید یکی از آن‌ها را انتخاب و ارسال کنید. این امکان سرانجام به نسخه‌ی وب نیز اضافه شد.
  • امکان جستجوی پیشرفته در چت ها: اگر به دنبال یک پیام، عکس، ویدیو یا وُیس خاصی در یک چت به‌خصوص هستید، می‌توانید از سرچ جدید نسخه تحت وب استفاده کنید که همانند نسخه‌ی موبایل، فایل‌ها و پیام‌ها را به تفکیک نمایش می‌دهد.

برای استفاده از نسخه‌ی تحت وب تلگرام و دسترسی به اکانت خود بدون نیاز به موبایل یا نصب هیچ نرم‌افزاری، می توانید به آدرس https://web.telegram.org/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات