انرژی بادی پتانسیل کنار زدن سوخت‌های فسیلی را دارد

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
همان‌طور که شرکت‌های بیشتری به انرژی‌های تجدید پذیر روی می‌‌آورند، ایالات متحده مقدار الکتریسیته‌ی تولیدشده از انرژی بادی را از سال ۲۰۱۰ دو برابر کرده است.
تبلیغات

انرژی بادی در میان انرژی‌های تجدیدپذیر، توسعه‌ی بسیاری یافته است. فقط در ایالات متحده، در هر ۲.۴ ساعت یک توربین بادی جدید تکمیل می‌‌شود. در سال ۲۰۱۶، ۵.۶ درصد از کل برق تولیدشده در این کشور از طریق انرژی باد تأمین شده که نسبت به سال ۲۰۱۰ دو برابر شده است.

این موج جدید در انرژی‌های تجدیدپذیر به سبب مشارکت بیشتر شرکت‌های عمده‌ای چون GM ،Home Depot، مایکروسافت و وال‌مارت پدید آمده است. انرژی بادی به قیمت‌های کم و پایدار در طول زمان نیاز دارد و انرژی بادوام و قابل اعتمادی تولید می‌‌کند. شرکت‌های بزرگ به‌خوبی می‌‌دانند که انرژی‌های تجدید پذیر برای این سیاره و البته حد سودآوری خیلی خوب هستند.

آلکس مورگان، تحلیل‌گر انرژی در اقتصاد انرژی‌های جدید در بلومبرگ گفته است که در ۱۰ سال آینده، انرژی بادهای ساحلی آن‌قدر ارزان خواهد شد که با نیروگاه‌های برق فسیلی رقابت خواهد کرد. این امر خیلی مهم است که منابع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی بادی به‌صرفه‌تر و ارزان‌تر شوند؛ زیرا تغییرات اقلیمی روزبه‌روز به مشکلی بزرگ‌تر تبدیل می‌‌شود. توسعه‌هایی از این دست به ما نشان می‌‌دهند که چگونه سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر رو به جلو حرکت می‌‌کند.

wind power

مبارزه علیه تغییرات اقلیمی

تغییرات اقلیمی با سرعت زیادی بدتر و بدتر می‌‌شوند. بنابراین اقدامات ما برای مبارزه با آن‌ها باید بزرگ‌تر و سریع‌تر باشند. تاکنون ثابت شده است که انرژی بادی برای چنین امری ابزاری اساسی است. با این حال برای مبارزه با تغییرات اقلیمی و به عقب راندن آن، باید از همه ابزارهایی که در اختیار داریم، استفاده کنیم.

انرژی خورشیدی به ارزان‌ترین گزینه تبدیل شده و برای افراد بی‌شماری شغل ایجاد کرده است؛ حتی بیشتر از فرصت‌های شغلی که اپل، فیسبوک و گوگل در مجموع ایجاد کرده‌اند. کانادا در سال ۲۰۱۵ موفق شد بیش از نصف برق مورد نیاز خود را از منبع‌های تجدید پذیری چون خورشید، باد، زیست‌توده و هیدروالکتریک تأمین کند.

انرژی‌های تجدیدپذیر دیگر جانشینی کم‌بها نیستند. آن‌ها گزینه‌ای بهینه از نظر قیمت و منعطف هستند که با افزایش تهدید تغییرات اقلیمی و سوخت‌های فسیلی، به عاقلانه‌ترین گزینه‌ی ما هم تبدیل خواهند شد. خوشبختانه مردم، حکومت‌ها و شرکت‌های بیشتری در این زمینه مشارکت می‌‌کنند و شاید روزی از سوخت‌های فسیلی بی‌نیاز شویم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات