گوگل قابلیت جستجو از طریق دوربین تلفن همراه را به دستیار هوشمند خود اضافه می‌کند

چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵
مطالعه 1 دقیقه
گوگل قصد دارد قابلیت جستجو با استفاده آنالیز تصویر دوربین تلفن‌ هوشمند را به Google Assistant اضافه کند.
تبلیغات

دقایقی پیش در جریان کنفرانس Google I/O 2017، ساندار پیچای اعلام کرد که دستیار هوشمند این شرکت به زودی قادر خواهد بود با آنالیز تصویر دوربین تلفن‌ هوشمند به جستجو در اینترنت بپردازد.

برای مثال، اگر دوربین تلفن خود را به سمت یک گُل بگیرید، دستیار گوگل نوع آن گل را تشخیص می‌دهد و نتایج جستجوی مرتبط با آن را برای شما به نمایش خواهد گذاشت. مثال دیگری که گوگل از آن استفاده کرده است، گرفتن دوربین تلفن به سمت پوستر یک کنسرت است. در این صورت نیز دستیار گوگل نتایج جستجوی مرتبط با هنرمند مربوطه، سایت‌های خرید بلیط و موزیک ویدئوهای آن هنرمند در یوتیوب را برایتان به نمایش خواهد گذاشت. همچنین در صورت گرفتن دوربین به سمت یک رستوران، دستیار هوشمند گوگل امتیاز و نقدهای کاربران از آن رستوران را برایتان نمایش خواهد داد.

البته این قابلیت برای کاربران گوگل چندان هم جدید و بدیع نیست. اپلیکیشن مترجم گوگل (Google Translate) نیز از تکنولوژی مشابهی برای ترجمه‌ی خودکار متون از طریق دوربین تلفن‌ هوشمند استفاده می‌کند. در پشت صحنه‌ی این قابلیت، گوگل از تکنولوژی «گوگل لنز» (Google Lens) برای قدرت دادن به دستیار هوشمند خود استفاده می‌کند. قابلیت‌های گوگل لنز به اپلیکیشن تصاویر گوگل (Google Photos) نیز خواهد آمد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات